Německá bundesliga míří za dalším diváckým rekordem

07.02.2012 20:46 - Aktuality
 
Německá bundesliga zažila na podzim nejvyšší diváckou návštěvnost v její historii. Celkem 153 zápasů navštívilo 6,78 milionu lidí, což v průměru znamená 44.345 diváků na zápas. Loni v lednu vedení soutěže oznámilo průměr o více než dva tisíce nižší (42.115), přitom za posledních sedm sezon vždy padl nový rekord.

Bundesliga je dlouhodobě divácky nejsilnější fotbalovou soutěží na světě a poslední statistiky to potvrdily. Oproti loňskému podzimu zaznamenala nárůst o sedm procent, přičemž ceny vstupenek mírně klesly a pohybují se v průměru kolem 22,4 eura na zápas (asi 560 korun).

Česká první liga měla na podzim průměrnou návštěvnost 4650 diváků na utkání, dohromady se na stadionech sešlo 590 tisíc lidí. Vůbec se nemůže rovnat ani s druhou německou ligou, o kterou je téměř čtyřnásobně větší zájem. Ta rovněž míří za rekordem a zaznamenala průměr 17.125 lidí, což je o 27 procent více ve srovnání s předchozí sezonou.
Vytvořte si účet na bet365 a získejte 100% bonus až 1.500 Kč.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 3708
Komentáře (260)
Coco_Bounty
07.02.2012 20:47
Taky jde o nejkoukatelnější evropskou ligovou soutěž!
N.W.A - Compton
07.02.2012 20:48
Pilsnersfaust
07.02.2012 20:48
momentálně ano
Riijkark
07.02.2012 20:48
Ledabil
07.02.2012 20:50
nikfes
07.02.2012 20:50
SanchoPancha
07.02.2012 20:56
Spíš bych řekl, že v německé lize je pro nezaujatého diváka nejatraktivnější boj o titul. Koukatelnost hry je příliš subjektivní záležitost (ovšem já s tebou souhlasím ).
pyspetr
07.02.2012 22:40
SuperFrankie
07.02.2012 21:00
lajka30
07.02.2012 21:07
jo a taky napište kolik žije lidí v Německu a kolik v České republice takže
SanchoPancha
07.02.2012 21:09
Zrovna ve srovnání s Německem by se to nemělo opomínat. Ale v návštěvnosti bychom pokulhávali i za státy se srovnatelnou lidnatostí.
Stojan Jakotyč
07.02.2012 21:43
Podle mne jen za těmi Evropskými ,ale těžko říct.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_population
SanchoPancha
07.02.2012 21:45
Sice jsem to nenapsal, ale myslel jsem evropské země.
Uli_Hoeneß
07.02.2012 21:09
eibe
07.02.2012 22:00
a hraje tomu do karet to,že v Německu se prakticky žádný jiný sport nehraje na úrovni
SanchoPancha
07.02.2012 22:02
Ne? Co házená? Ta je v Německu na velmi slušné úrovni. A řekl bych, že ani basketbal tam není tak špatný. Nevím, jak na tom jsou s dalšími sporty, ale i v takovém hokeji jdou Němci nahoru.
Antooz
07.02.2012 22:14
Americky fotbal skoro jako na urovni v Rakousku, tedy prakticky nejvic v Evrope. Ty sporty tam jsou na dost vysoke urovni skoro vsechny.
SanchoPancha
07.02.2012 22:16
V Rakousku je kvalitní americký fotbal, jo?
Antooz
07.02.2012 22:17
Tak oproti ceskemu, prakticky amaterskemu, ano.
SanchoPancha
07.02.2012 22:19
Tomu bych věřil. Ale zajímalo by mě, jak velká ta úroveň v Rakousku je. Chodí odtud hráči do zámoří?
Antooz
07.02.2012 22:21
No tak to ne, to se neda rict prakticky o zadnem evropskem hraci, ba ani kanadskem. NFL je v tomhle uplne nekde jinde a je to docela skoda, protoze ten sport ma fakt svoje kouzlo.

Ale nas nejlepsi tym Prague Panthers si vetsinou z Rakouska odvazi drtive porazky a to ma teda zakladnu na ceske pomery dost kvalitni.
SanchoPancha
07.02.2012 22:23
Mně ten sport nebaví. Chvilku jsem se na něj zkoušel dívat, ale nechytlo mě to. Na obranu amerického fotbalu musím říct, že tomu vůbec nerozumím. Ale i kdyby mi k tomu kámoš, co to hrál, dával komentář, tak by mě to asi nebavilo.
Antooz
07.02.2012 22:25
Tak ono to urcite sve kouzlo ma, pro me osobne vetsi nez treba baseball. Ale u nas je to na tragicke urovni, hraje se na otresnych mistech a diky tomu, ze ten sport tady nema zadny historicky zaklad, tady neni ani marketingovy zajem o rozvijeni toho sportu. Sport je to ale krasny, dost zalozeny na taktice. Neprijemnost u sledovani NFL je ale to, ze prakticky co jedna akce, to reklama. A to je nekdy k nevydrzeni.
SanchoPancha
07.02.2012 22:28
Jo, to mě taky vadilo. Pět vteřin hra, přerušení a reklama. To pak člověk ani nemá chuť se na to dívat.
prospero
07.02.2012 22:31
Mě docela bavilo rugby. Tam se nedá tak taktizovat - zdržovat, a všecko je tam ve větším tempu. Ale hovno mu rozumím, tak jsem byl ze všeho vyjevený a byl jsem nejradši když se pobíhalo sem a tam. Místo toho abych obdivoval finesy a těžko zvládnutelné taktické varianty.
Antooz
07.02.2012 22:32
Tak na finesy jsem si v posledni dobe misto fotbalu nasel basketbal
prospero
07.02.2012 22:35
Basketbal mě nikdy nebavil. To je sport jako jo-jo. Nahoru, dolů, furt dokola. Jsou lidi co se u toho zabavíjou, ale já osobně mám radši sporty kde dá skórování víc zabrat. Pak si to pořádně užiješ.
Antooz
07.02.2012 22:39
Tak co se tyce basketu, sledovat ceskou ligu v TV je za trest. Sledovat evropske ligy taky. Sledovat NBA kvuli tech fines se vyplati. Je to sice jo-jo, ale taky to ma svou taktiku, i kdyz pravda zavery zapasu jsou asi vetsinou to nejlepsi. V USA je to proste show. Tady to cloveka maximalne bavi na zivo, kdyz chce byt v teple v hale
Antooz
07.02.2012 22:32
Presne no. Kdyby ale byl football v Evrope na takove urovni jako Soccer, tak by te to urcite chytlo. Ale to je jen takovy sen.
SanchoPancha
07.02.2012 22:34
Já ti nevím, já mám občas udržet pozornost i u klasického fotbálku. Poslední dobu mě to baví jenom na stadionu, v telce snad jenom když hraje Sparta. Jinak už nedovedu 90 minut civět na obrazovku. Zápas vykoukám, ale ne sakumprásk celý.
Antooz
07.02.2012 22:37
Tak to je jeden z duvodu, proc jsem prestal prakticky sledovat fotbal. Jednou tydne, vetsinou ocekavany zvraty, kdyz nekdo vede o 3 branky, je prakticky rozhodnuto, uchozene zapasy, proste fakt bida pro nezaujateho fanouska vetsina tech zapasu. Dlouho jsem nevydrzel sledovat zapas, maximalne jako kulisu u nejake jine cinnosti. Na Spartu bych taky zasel, bohuzel ted se do Prahy nedostanu tak casto.
prospero
07.02.2012 22:43
Já sem vám divím. O víkendu byl zápas Chelsea - Man United, v 60. minutě to bylo 3:0 po dvou vlastňácích a kolapsu obrany a skončilo to 3:3 díky dvou penaltám a kolapsu obrany. Měl sem tep 200 a sousedi na mě bušili ze dvou stran.
SanchoPancha
07.02.2012 22:45
No jo, ale ty fandíš Man United. To je pak něco jiného. Kdybych měl k nějakému zahraničnímu klubu podobný vztah jako ke Spartě, tak bych se také koukal častěji.
prospero
07.02.2012 22:49
U Sigmy mám to samé. Já su holt spíš fanoušek. Na stadionu si rád zafandím a zařvu, ale většinou chcu aby mě ostatní dali pokoj a já si mohl šílet svojim vlastním neřízeným způsobem. A u televize funguju jako jednočlenný kotel který má sice mizerný repertoár pokřiků, ale aji tak dokáže mohutně povzbuzovat.
drak15
07.02.2012 23:03
myslíš že by se do haly na házenou vešlo skoro 50. tis lidí?
SanchoPancha
07.02.2012 23:06
Nechápu kam tím míříš. Kdyby Němci postavili halu na házenou pro 50 000 lidí, tak by jí podle mě na nejatraktivnější zápasy sezóny zaplnili.
TSV München1860
07.02.2012 22:03
a co třeba taková házená a basketbal? na techto sportech mají vyšší návštěvy než u nás na GL
Arne
07.02.2012 22:06
stas87
07.02.2012 22:09
tak-futbal,skoky na lyziach,zjazdove lyzovanie,biatlon,hadzana,basketbal,u volejbalu netusim,hokej,na tychto sportoch je vzdy plne hladisko,este nieco tam mas?
j2j6
07.02.2012 22:28
jde vidět že vůbec nevíš hokej hazená basketbal americky fotba! a to nemluvím o sportech jako je biatlon skoky na lyžíš a další podobné! německo je národ fanoušku kteří chodí na všechyn sporty!
jv
07.02.2012 23:04
Znalec...
eibe
08.02.2012 00:21
zkus to vyvrátit. Povídej
jv
08.02.2012 15:14
S tebou? Ztráta času...
eibe
08.02.2012 00:20
vy jelita co jste tady jmenovali biatlon,skoky na lyžích, tak to se závodí každý víkend? Na házenou nechodí 50k lidí,jako na fotbal a ta házená v Evropě není tak populární jak fotbal.
SanchoPancha
08.02.2012 00:25
Házená není tak populární jako fotbal. Přesto na ní v různých zemích chodí plné stadiony a lidi se tím sportem náramně baví. Třeba zrovna v Německu.
stas87
08.02.2012 15:21
ty jelito pozri si kalendar svetoveho pohara a uvidis kolko zavodov biatlonu sa jazdi kazdorocne v nemecku,biatlon je treba od utorka do nedele a na kazdy zavod je vypredane tak tu nemudruj
trevor20
08.02.2012 08:50
na takový Kolín nad Rýnem v hokeji chodí doma třeba 15 až 17. tisíc fanoušků...
HSV1887
08.02.2012 11:13
kcnes
09.02.2012 18:41
posledni 2 roky a tento hodnotim bundesligu jako nejlepsi vyrovnanost tymu a konecne se vice tymu probojovalo do evropsky poharu
SanchoPancha
07.02.2012 20:49
Není divu, že se návštěvnost druhé ligy zvedla, když jí hrají týmy jako FC Sankt Pauli, Dynamo Drážďany, Eintracht Frankfurt, Hansa Rostock a řada dalších fanouškovsky silných týmů.
SKHK
07.02.2012 21:46
ale zmizel hlavní Berlín. V Drážďanech zase novej stadion. Na Hansu se moc nechodí letos nijak zvlášť.
SanchoPancha
07.02.2012 21:49
Ale třeba taková Hansa je velkým lákadlem při zápasech s FC St. Pauli atd. Ta rivalita mezi výše zmíněnými kluby taky udělá své.
SKHK
07.02.2012 21:57
na ST.Pauli nema vliv kdo tam hraje, kdežto na Hanse chodí podprůměr (14-15)
SanchoPancha
07.02.2012 21:59
Ale vliv to má, když hraje Hansa se Sankt Pauli doma, ne?
SKHK
07.02.2012 22:07
Ale jó. Jenže to máš 25tisic jednou. Teda bylo by 2x, ale s Drážďanama se hralo za zavrenejma. Proste celkově si myslim, že loni to bylo silnější, přesto je letos větší průměr.
SanchoPancha
07.02.2012 22:09
A co Eintracht? Ten má velký stadion, je to atraktivní soupeř a má silnou fanouškovskou základnu, jak doma, tak venku. Ono těch klubů, co to letos zvedli je dost.
trevor20
08.02.2012 08:53
i na starý stadion chodilo v Drážďanech plný dům...
-Kopy-
07.02.2012 20:49
že to byl ofsajd ten gól Dortmundu ?
Arne
07.02.2012 20:52
Nebyl, Lewa se po přihrávce stáhl zpátky akorát na ten rozhodující moment.
-Kopy-
07.02.2012 20:52
ale Kagawa tam byl a chtěl míč hrát patičkou akorát se netrefil, to je ovlivnění hry a tudíž ofsajd ne ?
Arne
07.02.2012 21:00
Jestli tam byl, tak to byl ofsajd... Já si to budu muset prohlídnout ještě jednou, jsem to viděl jen jednou a soustředil se právě na toho Lewu.
Arne
07.02.2012 21:28
Tak byl to ofsajd, ale za tohle lajnovýmu nikdo trhat hlavu nebude... Jako zapojil se do hry a stál tam jednou nohou, či že ofsajd byl, ale nic skandálního.
-Kopy-
07.02.2012 21:36
tak skandálního...no..prostě neměl platit...
jv
07.02.2012 23:07
Stejně by to na výsledku nic nezměnilo.
Null
07.02.2012 20:50
a to je tam len 18 tymov
Franca
07.02.2012 20:54
však se počítá průměr na zápas... co, že je tam 18 týmů?!
Ferguson6
07.02.2012 22:06
tak keby tam boli nejaké ďalšie dva, na ktoré by ľudia nechodili, tak by sa ten priemer znížil
Franca
08.02.2012 00:00
To těžko, protože kdyby rozšiřovali soutěž na 20 týmů, tak by si to určitě ty týmy museli zasloužit, to znamená, že by museli postoupili ze druhé ligy a to znamená, že by byla euforie a narvaný stadion...
nikfes
07.02.2012 20:51
Kez by BL predbehla zase Serie A je skoda mit v EL tymy jako Neapol,Lazio,AS nebo Inter. Jinak je Bl sympatisch
nikfes
07.02.2012 20:54
Serie A BL
Gerrard-8
07.02.2012 20:55
spíš by měli předskočit PD..
nikfes
07.02.2012 20:56
Opravil jsem se
Trewinn
07.02.2012 21:42
To bohužel nevidím moc reálně...
nikfes
07.02.2012 20:53
Serie A BL
Pizzorno
07.02.2012 20:55
6,78 milionu lidí, to nepřišlo v Česku na fotbal ani za posledních 5 let
insane
07.02.2012 21:01
to možná ještě víc, takovejch 7-8 let...
Rybka
07.02.2012 20:58
Němci mají ve scházení se v obrovských počtech, fanatické podpoře komukoliv a čemukoliv a v hromadném provolávání hesel dlouhou tradici, to se neztratí.
alekky
07.02.2012 21:01
Tohle včesku nikdy neuvidíme
kezba1
07.02.2012 21:04
ani takovej fotbal ani návštěvnost
ACSMan
07.02.2012 21:09
některý zápasy jsou i v česku krásný a to je pak dvojnásobná radost když se to stane v naší lize
poky-ACS
07.02.2012 21:46
možná se jenom špatně koukáme...
Ginola
07.02.2012 21:02
ak postupi dusseldorf a frankfurt tak sa ta statistika este vylepsi
Rybka
07.02.2012 21:08
4650 * 8 = 37200 .... 44375 - 37200 = 7175 => německá liga je mnohem kvalitnější, než česká a přesto, po započtení rozdílu ve velikosti obyvatelstva, chodí na bundesligu jen o něco více lidí, než v ČR. To je něco podobného, jako srovnání návštěvnosti NHL a české extraligy. Při anulování vlivu toho, že každý tým NHL má obrovskou potenciální základnu fanoušků, chodí na extraligu víc lidí, než na NHL.
lajka30
07.02.2012 21:09
Franca
07.02.2012 21:11
Nechápu ten vzoreček...
Rybka
07.02.2012 21:15
z toho si nic nedělej, to se bere až ve 2. třídě
ally
07.02.2012 21:16
AnthonyR
07.02.2012 21:50
Ten chlapec má pravdu. Takto primitivní vzoreček, kdy průměrný počet návštěvníků X = 37 200, vynásobíme číslem 8, jakožto klíčovým násobkovým činitelem a odečteme tedy průměrný počet na jeden německý zápas, odhadneme počet diváků, kteří průměrně přijdou na zápas v Gambrinus lize a tedy odečteme ono staré známé X, vyjde nám ekvivalent průměrné návštěvy v SRN, přepočteno na České podmínky a podmínky V Gambrinus lize. Zjistili jsme tedy, že čistě teoreticky, kdyby měla naše republika 82 000 000 obyvatel, nebudeme se v konečném součtu návštěvníků tak lišit, jelikož procentuálně je rozdíl pouhých 15%. Ano vážení, 15%. To je přeci úžasné a nemáme se koneckonců za co stydět.
Rybka
07.02.2012 21:53
díky, alespoň někdo tady používá mozek
AnthonyR
07.02.2012 21:54
prospero
07.02.2012 22:01
Tomanatura
07.02.2012 22:06
jestli to byla ironie, tak jde prispevek na toho Rybka, poznat to neslo.
insane
07.02.2012 22:02
jenže ono kdyby to bylo vzhledem ke kapacitě stadiónů možný, na plno zápasů bundesligy by přišlo i dvakrát víc lidí. a nelze jen slepě použít poměr obyvatel, jde tu i o hustotu zalidnění a návštěvnost ve srovnatelně velkých městech v čr (praha, ostrava, brno - všechno je to v tomhle případě bída). plus - žehráme, že tu je na počet diváků moc týmů v první lize, ale jsem si jistej, že i kdyby bylo v německu 40 týmů, bylo by hodně plno... tak mě napadá, že daleko směrodadnější je porovnat návštěvnost v nižích ligách, nebo ještě líp, vyprůměrovat návštěvnost nejvyšších tří soutěží a pak porovnat, to by teprve vypadalo...
stas87
07.02.2012 22:06
tak si porovnaj oblast gelsenkirchenu a kolko je v okoli timov co hraju BL alebo 2BL a stejne maju narvano,to sparta ma idealnu situaciu,blizko do hradca,plzne,liberca,jablonca,teplic,boleslavi,aj cb nie su bohvie ak daleko,a teraz si porovnaj vzdialenost ortmund-dresden a uviis 10 tisic dynamovcov
insane
07.02.2012 22:10
počkej, jseš si jistej, že jsi chtěl reagovat na můj příspěvěk? vždyť řikam, že je to v čr neskutečná bída :)
stas87
07.02.2012 22:17
pritrafil si sa mi do reakcie
Tomanatura
07.02.2012 22:04
Vy jste tady fakt matematici... A co takhle zohlednit procentualni zaplneni stadionu, vsechny profesionalni ligy v lize, prumerny plat v CR a DE kvuli cenam vstupenek? A jak mi tvuj vzorec vysvetli fakt, ze po secteni navstev jednoho kola vsech tymu v Praze dojdeme na mensi cislo, nez pri secteni zapasu Bayernu v zhruba stejne velkem Mnichove? Ba dokonce dojdeme na mensi cislo nez u samotnych 1860?
Franca
07.02.2012 21:23
Vtip nic moc no... 37200 diváků je prům. návštěvnost na jednom kole u nás... 44345 je prům. návštěvnost na jednom zápase v Německu. Co jsi získal tím, že jsi to odečetl a co tedy znamená číslo 7175?
Rybka
07.02.2012 21:27
že návštěvnost v Německu je ve skutečnosti jen o zhruba 15% vyšší, než v Německu, přičemž rozdíl ve kvalitě soutěží je určitě větší, než 15%. toť vsjo
SanchoPancha
07.02.2012 21:30
"návštěvnost v Německu je ve skutečnosti jen o zhruba 15% vyšší, než v Německu"

V roce 2012 máme jenom jedno Německo.
ally
07.02.2012 21:31
ale hovori sa ze futbal je hra 11 proti 11 na konci ktorej vzdy vyhra Nemecko
Rybka
07.02.2012 21:32
hluboce se Vám omlouvám za újmu způsobenou mým hanebným a trestuhodným překlepem, pane Neomylný. Ti chytřejší z diskutujících pochopili, ti hloupější musejí poukazovat alespoň na překlepy, aby aspoň nějak zapojili do diskuze že?
SanchoPancha
07.02.2012 21:43
Já se do diskuze zapojil už dřív. Ale baví mě, když si někdo hraje na chytrého a pak udělá takhle úsměvný překlep. Zrovna jako ty, Jiráčku.
Rybka
07.02.2012 21:47
mě zas baví, se vždycky najde někdo jako ty, kdo sice nemá co říct k mému vláknu, ale alespoň okomentuje překlep, který pochopí i malé děcko.... Sancho
SanchoPancha
07.02.2012 21:52
K tématu návštěvnosti jsem svůj názor již napsal. Ale pozoruji, že patříš k lidem, kteří nesnesou ani malé rýpnutí.
Rybka
07.02.2012 21:55
Už jsem se Vám omluvil, pokud došlo k újmě. Po upozornění kapacity Vašeho formátu, si příště dám mnohem lepší pozor. Těším se na Vaše další plodné a přínosné výtky. Bezpochyby se jimi budu řídit.
SanchoPancha
07.02.2012 21:58
To je dobře.
insane
07.02.2012 21:32
kde jsi vzal 15%? tím, že jsi sečetl návštěvnost celýho kola gambrinus ligy a porovnal to s průměrem na JEDEN zápas v německu? to moc nechápu.
Rybka
07.02.2012 21:36
4560 je průměr na zápas v ČR, 44345 na zápas v Německu, je to v článku... dál snad vysvětlovat nemusím
Franca
07.02.2012 21:35
44345 je jeden zápas v Německu, to je asi půl milionu na celé kolo... Nechápu co má za smysl odečítat 44345 - 37200
Rybka
07.02.2012 21:37
37200 na zápas v ČR (po anulování rozdílu v obyvatelstvu), 44 345 na zápas v Německu, co ti není jasné?
prospero
07.02.2012 21:35
Ten přepočet je na úplné hovno, páč aji na třetí Německou ligu chodí víc než na GL. A tam bys to přepočítal z jakého obyvatelstva? Taky z 82 miliónů? Nebo jenom z těch lidí kteří nechodíjou na první dvě ligy? Např, diváci na první ligu se rektrutují z 50 miliónů, na druhou ze 20 miliónů a na třetí ze 12 miliónů? Nepochybuju že se návštěvnost na obyvatele přepočítat dá, ale ten tvůj výpočet je jak z pohádky "jak šla matematika na vandr"
Rybka
07.02.2012 21:39
samozřejmě, že z 82 milionů. ten výpočet samozřejmě není ultrapřesný, ale myslím ilustruje dobře, že na tom s návštěvností nejsme tak katastrofálně, jak si hodně lidí myslí
prospero
07.02.2012 21:42
Vtip je v tom že na tom katastrofálně sme, páč stadiony jsou poloprázdné. Výpočet který tvrdí opak popírá jednoduše ověřitelnou pravdu.
Pokahontas
08.02.2012 15:40
Myslím že má jednu zásadní chybu a sice tu že předpokládá zhruba lineární závislost na počtu obyvatel,což je velký OMYL.Úměra počtu obyvatel města,regionu či státu a průměrné návštěvnosti totiž rozhodně není a nemůže být lineární-to by totiž muselo těch 82 miliónů obyvatel Německa žít na ploše velikosti Česka.Jenže Německo má oproti nám více než pětinásobnou rozlohu a o pouhé dva týmy více,tj.průměrná vzdálenost na nejbližší prvoligový stadion je o dost větší.
Záleží tedy do značné míry spíše na hustotě zalidnění,a ta není v Německu zase tolikanásobně vyšší než u nás.Takže ve skutečnosti není to srovnání pro nás nikterak zvlášť příznivé.
Nezapomínejme navíc,že v bundeslize se časy zápasů řídí výhradně podle zájmů televize a vysílají se všechna utkání v přímém přenosu,u nás jen menšina,tudíž teoreticky má u nás člověk větší motivaci jít na stadion,když nemůže vidět zápas v TV-a kluby tak také mají větší možnost vybrat si termíny zápasů,které jim zajistí vyšší návštěvnost.O to je nepoměr v návštěvnosti výraznější-v náš neprospěch...
Staenly10
07.02.2012 21:40
Poslední věta je z Red Dwarf
prospero
07.02.2012 21:41
Shevchenko
07.02.2012 21:42
Jak šla astronavigace na vandr.
insane
07.02.2012 21:19
to by taky mělo, když je hokej v usa tak 6.-7. nejpopulárnejší sport, kanadskejch týmů je tam pár a ve státech na jihu to už skoro vůbec nikoho nezajímá :)
herbage
07.02.2012 21:20
Jenže v Německu by chodilo i více lidí, ale jsou omezeni kapacitou stadionů. U nás máme vyprodáno párkrat do roka v celé GL, tam pomalu každý zápas. A to u města velikosti Prahy je spíš ostudné. Zkrátka fotbal u nás tolik netáhne
prospero
07.02.2012 21:24
"započtení rozdílu velikosti obyvatelstva" je kravina. Prostě se musíme porovnávat se státama podobné velikosti z těch máme v UEFA třetí nejhorší návštěvnost, za nama je akorát Maďarsko a Bělorusko. U nás se na fotbal nechodí, to je vidět už třeba z obsazenosti stadionů které jsou plné tuším sotva z 45%, a v Německu je to skoro dvojnásobně víc. Některé týmy majou vyprodané dokonce pravidelně.
Arne
07.02.2012 21:27
za druhou větu... Viz. třeba Nizozemsko.
ally
07.02.2012 21:30
v tomto je napr. vysoko Skotsko. Rangers a Celtic maju skoro plno vzdy, Hearts podobne a ked pride napr. na Kilmarnock ktory ma 45 000 obyvatelov 5000 ludi, to je ako keby prislo na 600 000-tisicovy Dusseldorf 65 000.
Arne
07.02.2012 21:51
Zase na Hoffenhiem (3,5 tisíce) chodí skoro 30 tisíc... Lautern 100 tisíc - návštěvy 40 až 50 tisíc.
insane
07.02.2012 22:08
na blšany taky chodilo víc lidí, než tam žilo, přece .)
TSV München1860
07.02.2012 22:16
myslíš že obyvatelé sinsheimu berou ten klub za svůj? :D tam už nějakých těch 35 000 obyvatel bude
jv
07.02.2012 23:14
kjausic
07.02.2012 22:35
Byl sem o prázdninách na brigádě ve Skotsku s kamarádama sme hecli jet na přátelák Celtiku s Wolwerhamptenm. Byl to přátelák a přišlo 40 000 lidí. A i kotel anglánů byl plnej ! To u nás prostě nezažiješ.
Ikarus
07.02.2012 21:10
Nádherná Fotka
Losinho
07.02.2012 21:11
ally
07.02.2012 21:23
toto cislo ma absolutne neprekvapuje. Nemci a futbal to ide k sebe ako ja k reznu so salatom.
prvym krokom ale bolo MS 2006 a nove (alebo prebudovane) velkokapacitne areny.
v takych je zazitok futbal hrat aj sledovat a to ludi laka. ked k tomu priratame ze BL je jednou s najvyrovnanejsich lig na svete kde nema vopred nikto nic iste (ani Bayern) je ich prvenstvo logicke. v lige je navyse vela derby zapasov blizkych a hlavne velkych miest.
najblizsie roky ich celkom isto nikto neprekona.
asenagio
07.02.2012 22:05
Přesně, je to o infrastruktuře. ve všech západních zemích je zvykem chodit na fotbal ale žádná země na světě nemá tolik velkým moderních stadionů (a i kdyby měla pochybuji, že by je dokázala zaplnit). Jednoduchá logika - nejlidnatější stát Evropy, (nepočítám-li Rusko) + stadiony = největší návštěva. Jen tak pro lepší přehled by bylo vhodnější porovnávat návštěvnost v procentech zaplnění jednotlivých stadionů.
prospero
07.02.2012 22:17
V procentech zaplnění je první Anglie. Pak snad Německo, Nizozemí, pak bych si tipl Švýcarsko, možná Španělsko. V PL je většina zápasů vyprodaná, proto taky mohl mět Man United dlouho nejvyšší průměrnou návštěvnost v Evropě, aji když Real, Barcelona, AC, Inter, AS, Lazio a Dortmund majou větší stadiony. Kdyby v PL byly místa na stání tak si troufám tvrdit že by se BL dost přiblížila. Páč hlad po lístkách je tam obrovský.
stas87
07.02.2012 22:23
ked som obcas videl v tv ci na nete stadion wiganu,blackburnu,boltonu ci wolwes tak mi prislo ze tam chodi s biedou polovica stadionu ked uz tak porovnavas,ked zobereme kapacity stadionov v BL a PL,kto ma vacsie stadiony?
prospero
07.02.2012 22:28
Wolves majou vyprodané na každý zápas. Jedna tribuna je poloprázdná protože se zrovna staví a v patře ještě nejsou sedačky. Když sečteš kapacitu stadionů a vydělíš to týmama v lize tak určitě vede BL. Už jenom proto že v PL jsou tři týmy které majou stadion nad 50 000, a v BL jich je kolik? 9 možná?. V PL už se dlouho nepostavil žádný nový stadion. Naposledy Arsenal. Stavět má Everton, Tottenham, Liverpool, Nottingham - ten časem postoupí, Všecko nad 50 000. Pak by návštěvnost vypadala jinak.
stas87
07.02.2012 22:32
tu k stadionom-http://soccernet.espn.go.com/stats/attendance/_/league/ger.1/german-bundesliga?cc=5739
prospero
07.02.2012 22:39
http://www.transfermarkt.co.uk/en/1-bundesliga/besucherzahlen/wettbewerb_L1.html
http://www.transfermarkt.co.uk/en/premier-league/besucherzahlen/wettbewerb_GB1.html
stas87
07.02.2012 22:50
tak hertha je skresleny udaj,arne mi vravel ze oficialna kapacita na herthu je 52 tisic,tych 20 tisic predavaju vstupenky na patro ale musi ist o slagre ako je bayern,bvb inak tie patra maju zavrene
Arne
08.02.2012 02:01
To ti budu muset někdy vysvětlit, ale myslím, že vím, s čím sis to spletl... Oficiální kapacita je samozřejmě 74 244, žádných 52 tisíc.
celeb
07.02.2012 22:58
PD
ally
07.02.2012 21:35
cize zo statistik vyplyva ze kluby vybrali za pol sezony na vstupnom 3,8 miliardy korun
to sa im potom robi biznis
TrueGunner
07.02.2012 21:48
OT:nekdo prosim sopcast na Southampton?
stas87
07.02.2012 21:52
22,4 eura je smiesne,strasne smiesne jasne,cloveka nieco stoji vlak ci bus na zapas do nemecka ale vo finale zaplati blbych 20 euro a ide na futbal,pravda nie na hlavnu ale treba vedle kotla a ma krasny vyhlad na cely kotel(hertha )sal stoji len 13 euro,na kazdom zapase ide stankar a predava sal hostujuceho timu proste nemecko a BL
eibe
07.02.2012 21:59
tak je pravda,že německá liga patří mezi hodně atraktivní evropské ligy, ale hraje tomu do karet to,že prakticky v německu není žádný kolektivní sport tak slavný.
asenagio
07.02.2012 22:09
A v které zemi na světě je? Samozřejmě jsou vyjímky. Ale fotbal je na celosvětově sport číslo 1. V každé zemi má navíc i v těch kde není sportem číslo 1 nemalou základnu, at' už hráčů či fanoušků.
prospero
07.02.2012 22:19
To si děláš srandu? Házená je tam hodně sledovaná, halový fotbal taky, aji na hokej tam chodí víc lidí než u nás.
insane
07.02.2012 22:19
no, jenže němci chodí úplně na všechno, zápasy házený jsou taky pořád narvaný, též basket, i ten hokej má slušný návštěvy.
insane
07.02.2012 22:25
a asi to maj v sobě, jenom se tam něco šustne a lidi přijdou, celkově je to taky ukazatel toho, že si užívaj společnosti ostatních lidí, kdežto my si ideální chvilku oddychu představíme spíš někde o samotě, daleko od ostatních lidí, viz chataření.
SanchoPancha
07.02.2012 22:29
To zas ne. Kdyby byli Češi samotáři, nechodili by do hospody.
insane
07.02.2012 22:32
jenže zbořit se v hospodě v užšim okruhu lidí nepovažuju za nic, co bych mohl srovnat s německym zalíbenim houfovat se u každý sebemenší události, nad kterou bychom (a já stejně tak) maximálně mávli rukou :)
SanchoPancha
07.02.2012 22:35
Možná to nebude vhodný příměr, ale vem si takové letní festivaly. Ty jsou mezi Čechy nesmírně populární a zahraniční kapely to tady milují. Říkají, že jsme skvělé publikum. I na koncertech v klubech bývá v ČR skvělá atmosféra.
insane
07.02.2012 22:55
no největší masovej festival je pokud vim rfp, kterej je pro nějakejch 30 tisíc lidí, němci maj kupu větších a z hlediska line-upu mnohem zajímavějších festivalů, rock am ring má návštěvnost kolem milionu, klubový koncerty jsou mnohdy ovlivnění tim, že když sem kapela teda přijede, lidi jsou ohromně šťastný a užijou si to, ale je řeč o mnohem užšim okruhu lidí, pro hodně kapel, který jsou na západě už rozjetý, si třeba často vyžádujou hrát na strahovský sedmičce, protože to má kouzlo a působá to prostě skvělym dojmem, na druhou stranu by na ně nepřišlo o mnoho vc lidí, než je kapacita klubu, zatimco v usa, v uk a na západě všeobecně by vyprodali větší kluby, haly. žiju teď v austinu (texas), jehož oficiální přezdívka zní "hlavní město živý hudby na světě", pořád se tu něco děje a za noc jsou tu desítky, stovky koncertů, za měsíc je tu festival south by southwest, což je týden trvající maraton koncertů po všech klubech ve městě, 2000 kapel... na podzim je tu v parku festival pro milion a půl lidí... co se týče sportu, americkej fotbal je tu samozřejmě velkej, maj tu univerzitní tým a stadion pro 100 tisíc diváků (austin má jeno 600 tisíc), kterej pořád vyprodanej... ja to prostě pozoruju na lidech, nejen v usa, všude na západ od čr, začíná to už u tý neskonalý lehkosti začít konverzaci s neznámejma lidma, atmosféry ve společnosti... těžko říct, těch faktorů je tolik, že fakt nevim, ale my to prostě v povaze nemáme (což bych nám ale nevyčítal, prostě jsme takový, já osobně jsem docela sociofób taky :)
SanchoPancha
07.02.2012 23:02
Ale to já přece nepopírám, že v Německu jsou větší festivaly. To ovšem nic nemění na tom, že Češi na festivaly moc rádi jezdí. A třeba takový Mighty Sounds, který osobně považuji za nejlepší festival, se řadí k největším ska-punkovým festivalům ve střední, možná v Evropě vůbec (to bych teď kecal, ale buďme trošku neskromní). A vem si, kolik let jsou v ČR festivaly a kolik v Německu, nebo jinde na západ od nás. U nás se rocková, rokenrolová, punková, hardcoreová, rapová, ska scéna začala vyvíjet mnohem později. Přesto máme, co se týče hudby a festivalů, co nabídnout. a lidi na tu nabídku slyší.
insane
07.02.2012 23:13
v rámci festivalů pro tyhle subkultury máš asi pravdu, vim, že mighty sounds nebo třeba i fluff je hodně vyhlášenej, ono i creepy teepee začíná mít docela kredit mezi nezávislejma umělcema ze západu(na druhou stranu právě tim, jak je to malý a atmosférou semknutý, takřka rodinný), ale tohle je už trochu mimo, bavíme se tu o fotbalu a tom, proč to neni masově tak oblíbený, a v tomhle je to prostě naladěnost společnosti, která je, pravda, nečim docela semknutá, ale lidi celkově se v čr opravdu spíš profilujou pohodlností a peciválkovstvim :)
SanchoPancha
07.02.2012 23:16
S tím, že jsou Češi peciválové souhlasím, ale jen v oblasti sportu. Nebo přesněji v tom chození na sportovní utkání.
prospero
07.02.2012 23:28
Já si ani nemyslím že jsou peciválové co se sportu týče. Ale spíš jim jde o kvalitu. Ty festivaly ju nabídnout, fotbal už moc ne. Hokej máme kvalitní a na něho lidi chodíjou. Průměrný Čech podceňuje domácí věci a chce vyzkoušet ty zahraniční. Zahraničí má pro nás příchuť něčeho lepšího, aji když to tak nutně být nemusí.
Liveral
08.02.2012 00:41
Ono se o creepy teepee takhle ví i u "vás" v USA? Byl jsem zatim na všech (třech) ročnících a je to úžasnej festival. Doufejme, že se letos pořadatelům podaří dotáhnout zase nějaký zajímavý kapely...
insane
07.02.2012 23:17
a vůbec, nebál bych se to celý z 80-90% svádět na komunisty .)
SanchoPancha
07.02.2012 23:19
To jsem samozřejmě nemyslel v souvislosti se sportem. Pouze ve spojitosti s vývojem hudebních žánrů a festivalů v ĆR.
insane
07.02.2012 23:27
no ale zase je tu jedno malý ALE - cílovka, o který mluvíš, a která jezdí na festivaly (potažmo na ty žánrově dost vymezený), se hodně míjí s cílovou skupinou, která by měla chodit na fotbal. A TAKY - většina mých kamarádu v čr je umělecky a hudebně zaměřeno, fotbal je jim cizí a nebo jim jde doslova proti srsti, stejně (nebo podobně) smýšlející lidi například v usa takhle ale nepřemýšlí, přijde jim to přirozený, sledovat sport nebo se o něm bavit (a nekopat do něj jen proto, že je to masově dost rozšířený - s čimž jsem se taky setkal)
prospero
07.02.2012 23:31
Tož na druhou stranu, skrz prsty se dívá jenom na fanoušky fotbalu. Třeba u hokeje nic takového neplatí, ten sledujou aji baby, matky od rodin, důchodci. Když někde nadhodíš že chodíš na hokej, tak se tě zeptajou jak hráli. Když se přiznáš že chodíš na fotbal tak se na tebe okolí podívá pohledem jako bys jim právě oznámil že piješ vlastní moč.
insane
07.02.2012 23:33
fotbalu v čr to asi zabere spoustu času, než se (a pokud někdy) zbaví nálepky zábavy ožralejch holohlavejch hulvátů.
stas87
07.02.2012 23:36
lebo hokej v cr v porovnani s futbalom je komfortnejsi sport pre divaka,lepsie stadiony a servis okolo,v podstate nulova sanca na nejake nebezpecenstvo zo strany divakov,a to hra velku rolu,hokej je proste uspesnejsi sport ako futbal
SanchoPancha
07.02.2012 23:43
Heh, drsně řečeno . Ale v podstatě je to tak. Vůči fotbalu si lidi vytváří mnohem víc předsudků než vůči hokeji.
SanchoPancha
07.02.2012 23:42
To si nemyslím, že se cílová skupina festivalů nějak míjí s tou, která by měla chodit na fotbal. Zrovna já (fanoušek, co chodí víceméně pravidelně na fotbal) jezdím na festivaly s partičkou fotbalových fanoušků, na festivalu potkávám dost fotbalových fans, hodně kapel zpívá o fotbale atd.
insane
07.02.2012 23:49
ty tu ale mluvíš o hodně minoritní komunitce lidí, chápu, že punkový nebo skins kapely o fotbale zpívat můžou, ja tu mluvim o český základně hudebních fanoušků v trochu širšim kontextu slova, potom jsem taky řekl, že cílovka, která jezdí u nás na festivaly, je v průměru dost mladá, fotbalu u nás hodně chybí publicita ze strany tý střední generace, která má větší kupní sílu a klubům by tak mohla trochu píchnout .)
SanchoPancha
07.02.2012 23:54
I na největším českém festivalu, kde je spektrum lidí přece jen širší, jsem potkal dost fanoušků . Ale s tím věkem máš pravdu.

Střední generace je od fotbalu odrazována hloupým klišé o rodinách s dětmi, mediální masáží, neschopností klubu komunikovat s diváky, fanoušky. Odrazována je ruku na srdce i samotnými fanoušky, ale i švestkami, nasvalenými tupouny v pořadatelských vestách a samozřejmě i menší sportovní kvalitou klubů.
stas87
07.02.2012 23:15
do toho austinu si sa dostal kvoli skole ci praci?a ako sa celkovo zije v texasu?mna stat ako texas neoslovil,colorado uz je ina pesnicka
insane
07.02.2012 23:21
na nějaký extra reference v rámci celýho texasu si netroufam, nejsem tu zas tak moc dlouho, mám tu snoubenku (a teda asi budoucí manželku), ale austin je v tom kontrastu konzervativního texasu dost volnomyšlenkářský město... do colorada se chystáme, možná příští měsíc .)
stas87
07.02.2012 22:38
tak ja mam skusenost v nemecku s krcmou taku ze ked som bol v pasove,tak tam boli 3 alebo 4 obrazovky+1 platno a na vsetkych bezela bundesliga,krcma narvana ale nikto opity,vsichni si dali 2-3 pivka a ak skoncil futbal tak vsichni isli domov..nikto sa neozral
SanchoPancha
07.02.2012 22:40
A tomu říkají hospoda ? Já bych to nazval sportbarem . Ale ten pocit sounáležitosti u sportu tam je holt vyšší než u nás. Přesto nesouhlasím, že jsme samotáři. Jen se ta naše družnost projevuje jinde, než ve sportu.
stas87
07.02.2012 22:43
tak krcma pivo tam stalo 3,60 co na moje pomery nie je malo u nich to ani tak nie je sledovanie sportu ale skor o tom stretnut kamaratov a pokecat,neviem nemecky ale ty co sedeli vedla nas urcite neriesili futbal
pingi
07.02.2012 22:48
jenom házená,hokej,basketbal a volejbal ale jinak nic
pingi
07.02.2012 22:54
edit. volejbal až tak ne,ale zbytek paráda
stas87
07.02.2012 23:00
http://www.transfermarkt.co.uk/en/gambrinus-liga/besucherzahlen/wettbewerb_TS1.html

http://www.transfermarkt.co.uk/en/superliga/besucherzahlen/wettbewerb_PO1.html

http://www.transfermarkt.co.uk/en/nemzeti-bajnoksag/besucherzahlen/wettbewerb_UNG1.html

http://www.transfermarkt.co.uk/en/jupiler-pro-league/besucherzahlen/wettbewerb_BE1.html

http://www.transfermarkt.co.uk/en/super-league/besucherzahlen/wettbewerb_GR1.html

krajiny plus minus rovnako velke ako cesko,belgicko je daleko inde zvysok ani nie,treba portugalsk to robi kapacity stadionov benficy,spoetingu a porta
Samuel Etoo
08.02.2012 00:09
omg, ja zasnem nad par imbecilmi ktori tu porovnavaju pocet obyvatelov a z toho im vyjde ze navstevnost v CR je len o 15% horsia ako v nemecku , to najlepsie su na tom asi potom lichtenstajnci kde staci aby doslo 20 ludi na zapas, kedze pocet lichtenstajncov je cca 2000 krat mensi nez nemcov, srandisti, ludska blbost kvitne aj v tejto zime
trevor20
08.02.2012 08:53
OT: Arne, jak jsme se bavili o zápase Hansy s Bochumí, že to nebude takové derby, tak jsem měl samozřejmě pravdu já 42 zatčených z toho 5 policajtu zraněných plus byli další šarvátky. Tyhle týmy se prostě nemají rádi
willi
08.02.2012 11:14
...a neni to kvůli té politice?
trevor20
08.02.2012 11:17
je ale je to prostě i derby, dejme tomu politické.
SanchoPancha
08.02.2012 11:21
Asi jako Sankt Pauli proti Hanse, nebo Dynamu, pak zápasy třeba Hansy s Jenou atd. Zajímavý je, že většina NS chuligánů a fanoušků je z bývalé NDR.
trevor20
08.02.2012 11:33
no, to vyplývá ze sociální situace občanů z bývalé NDR. Furt se nemůžou vyrovnat "západnímu" Německu, jsou tam horší životní podmínky atd. Nedávno ohledně toho byl někde článek, kde to právě popisovali.
SanchoPancha
08.02.2012 11:36
Jo, také jsem o tom něco četl. Západoněmecké ultra skupiny jsou obvykle apolitické a proti rasismu. Ideální kombinace . Trochu z toho vybočují Ultra Sankt Pauli. U nich je to docela hluboko zakořeněno. Ještě malá zajímavost...Ultra skupiny HSV Chosen Few a Poptown také odmítají rasismus a svého času se v rukou fanoušků z Poptown objevovali i vlajky s Che Guevarou.
trevor20
08.02.2012 11:45
to je nějaký divný. Asi nějaká skupina se chtěla separovat od ostatních
SanchoPancha
08.02.2012 11:48
Ani ne. Chosen Few jsou rovněž proti rasismu, i Poptown. Ale chuloši HSV už asi budou NS.
SanchoPancha
08.02.2012 11:18
To je dost možný. Chuligáni z Rostocku jsou náckové. A řekl bych, že i Suptras jsou dost doprava.
Arne
08.02.2012 11:37
St. Pauli - Dynamo obvykle bývá taky... Je to taky derby?

Tohle spojení "nenávist mezi fandy, rvačky, bordel = derby", to je pěkná blbost... Mám dojem, že třeba v Miláně je teď smír a klid, a přece jen se tomu zápasu furt říká derby. Proč pak asi?
trevor20
08.02.2012 11:39
už sem ti vysvětloval, že derby nemusí být jen zápas týmu z jednoho města.
SanchoPancha
08.02.2012 11:43
To ne. Ale třeba kdybych byl fanda nějakého klubu s anti-nazi fanoušky a do ligy postoupil klub typu Hoffenheim, s ním přišli hákoši a tvářili se, že s námi hrají derby...tak to ne. I ta fanouškovská nenávist musí mít svou historii, tradici a musí se to nějak přetavit na hráče. Třeba jako Di Canio (Lazio) a Lucarelli (Livorno).
trevor20
08.02.2012 11:45
tak to jistě ne, musí to mít nějakou historii atd. ty rivalské zápasy, o tom žádná. Třeba si vzpomeň, že Česká liga měla taky jedno netradiční derby a to vesnické. Blšany vs Drnovice. To byli od sebe x stovek kilometrů
SanchoPancha
08.02.2012 11:46
Vidlácké derby? To už je trochu moc, když se to bere i takhle. To by potom mohlo být derby třeba podle toho, že dva kluby zaměstnávají sanktusáky jako pořadatele .
trevor20
08.02.2012 11:49
ale tak se to bralo, jako souboj vesnic aneb "vesnické derby"
SanchoPancha
08.02.2012 11:51
No, vždyť to píšu. Vidlácké derby .
Arne
08.02.2012 11:55
A já jsem ti vysvětloval, že tam mezi těmi kluby musí bejt nějaká historická rivalita nebo něco takovýho, což tam prostě není... Ale klidně si tomu říkej derby, ale to pak klidně můžeš fakt tak označovat zápas SGD - Pauli nebo Dortmund - Hoffenheim, tam ta nevraživost "tradice vs. koncernový klub" taky je.
trevor20
08.02.2012 11:58
SGD-St.Pauli je derby, minimálně politické.
Arne
08.02.2012 12:08
Víš co, pusť si google, zadej si klíčový slova a jsem zvědavej, kolikrát narazíš na nějaký článek nebo prostě souvislý text, kde bude Zápas Dynama se St. Pauli nebo Bochumi s Rostockem označený na derby.

Pokud najdeš, přesvědčíš mě... Hodně štěstí.
SanchoPancha
08.02.2012 11:41
Je tam smír. Cca od roku 1984, nebo tak nějak. A bylo to kvůli tomu, že tvrdé rvačky se prakticky staly každodenní rutinou (a tehdy se s oblibou používaly nože). Tak si řekli, že toho raději nechají.
trevor20
08.02.2012 11:41
třeba Liverpool-ManU, pak máš derby Aberdeen- jakýkoliv tým z Glasgow, máš derby Real-Barca, jakýkoliv tým ze Soluně proti týmu z Athén, Slovan Bratislava-Spartak Trnava a jiné
trevor20
08.02.2012 11:43
nebo NHL, tam máš derby Flyers vs. Penguins, Toronto-Montreal, Colorado-Detroit
SanchoPancha
08.02.2012 11:47
Pensylvánské derby, to druhé je derby státu Ontario (doufám ), Colorado-Detroit je derby pacifické divize.
trevor20
08.02.2012 11:49
spíš frankofonní Montreal proti "anglickému" Torontu A ještě tam je souboj Bostonu proti Torontu a Montralu
SanchoPancha
08.02.2012 11:50
To jsou zase klasické kluby z počátků NHL.
trevor20
08.02.2012 11:52
a nemusíme chodit za moře, máš derby Chomutova s Ústím, máš derby Vítkovic a Třince. Proto je nesmysl říct, že jediné derby je to, když se utkají dvě mužstva z jednoho města
SanchoPancha
08.02.2012 11:55
To je sice nesmysl. Ale zase je blbost dělat derby ze zápasu Slovanu proti Teplicím, nebo Mladé Boleslavi. Derby prostě musí mít i nějaký ten historický základ, musí vznikout z nějaké tradice. Geografické podmínky nejsou jediné kritérium pro derby.
trevor20
08.02.2012 11:58
ale jo, o tom se nepřu. Ale mezi Bochumí a Hansou už je dlouholetá rivalita a já nevím co a je označováno za derby. Tím celá debata ohledně "co je to vlastně derby?" začala.
Arne
08.02.2012 12:00
Ty máš někde zabrždíno... Co furt s tím městem? Já třeba beru derby Dynama s Jenou, Aue, Hansou a Cottbusem a taky to není stejný město.

Já jsem už všechno napsal před pár dny, kdy jsme se o tom bavili, a nebudu to samý omílat znovu.
trevor20
08.02.2012 12:02
ty jsi onehdá vytáhl argument, že derby bereš, když je to z jednoho města a pak dneska jsi vytáhl příklad "Milán".
Arne
08.02.2012 12:07
To se vztahovalo k tomu tvýmu základu, že "něco mezi fanoušky = derby"... A tak se ptám, v Miláně ta nevraživost už není, nezabíjejí se tam, tak už to není derby?

Pro mě je derby, když jsou z jednoho města, kraje, spolkový země, třeba divize (v NHL) a nebo mají nějakou historickou rivalitu. Mezi Bochumí nic takovýho není, pro mě to není derby. Tečka.
rufus
08.02.2012 16:42
Derby Pacifické divize? Vždyť Detroit to má k Pacifiku pěkně daleko, v téhle divizi nehrál. Je to derby, já bych spíš použil výraz rivalita, v rámci Západní konference. A tahle rivalita byla nastartována hned rok na to, co se tým z Québecu přestěhoval do Denveru. Colorado se ve finále play off Západní konference střetlo právě s Detroitem a celou tuhle nenávist odstartoval tvrdý hit Clauda Lemieuxe z Colorada na Krise Drapera. Během dalších let byly zápasy mezi těmito týmy hodně vyhrocené a speciálně to platilo v play off, kde se střetávaly poměrně často. Ale potom, co skončila výluka, už ta rivalita není tak žhavá a většina vzájemných zápasů probíhá naprosto v klidu.
SanchoPancha
08.02.2012 16:48
Posral jsem to . Ne pacifické divize, ale západní konference. Asi bych si měl znovu projít hokoejové kartičky, abych už podobnou blbost nenapsal .
_Cesc_
08.02.2012 18:13
Západní?To je divné ne,když Detroit je na východě.
rufus
08.02.2012 18:17
Njn, to je tím, že v NHL je víc týmu z Východní části USA. Takže některé týmy geograficky z východu hrají v Západní konferenci.
_Cesc_
08.02.2012 18:19
To sem si právě myslel.Už mi to nehrálo v NBA,že Oklahoma hraje západní konfereci přitom co se týče polohy je to spíš východ.
rufus
08.02.2012 18:22
No, v NHL je týmů z východní části víc než v NBA. Třeba Chicago a Detroit jsou v NHL Západní konference, ale v NBA jsou obě tyhle města ještě pořád ve Východní konferenci.
_Cesc_
08.02.2012 18:25
No jo,hlavně v tom NHL co se týče západu,tak je to tam skoro nulový.
stas87
08.02.2012 16:56
nie co skoncila vyluka ale je to preto lebo colorado slo sportovo velmi dole a pre detroit momentalne nie je super,co ma osobne mrzi lebo lavinam a habs fandim v nhlke
rufus
08.02.2012 17:05
No a od kdy šlo Colorado výsledkově dolů? Od výluky, protože už si nemohlo dovolit udržet tolik nadstandardně placených hráčů, když vznikly platové stropy..
stas87
08.02.2012 17:20
uz v rocniku 2003/2004 islo colorado dole,sice postupili do play off ale uz vtedy mali celkom stary kader a urobili spatne vymeny,treba karyia a selanne
trevor20
08.02.2012 17:43
ty taky sleduješ snad každej sport, komu fandíš v indické kriketové lize?
stas87
08.02.2012 18:05
nie nesledujem kazdy sport krasokorculovanie,kriket,volejbal,gymnastika,klasicke lyzovanie,snooker,je toho celkom dost co nesledujem ale snazim sa udrziavat si prehlad aj mimo futbalu
trevor20
08.02.2012 19:18
no jako kámo, ty ale fakt sleduješ snad všechno, od biatlonu přes fotbal, hokej po mistroství světa v kuličkách. Nic proti ale sem rád, že volnej čas věnuju radši kamarádům, hospodám a ženským než sledovat nějaký sporty než Baník (samozřejmě když je třeba Olympiáda, tak se na něco mrknu ale tyhle sezonní mistroství mě absolutně neberou)
kubys
08.02.2012 20:08
Wtf? Vůbec nevidím problém skloubit sledování více sportů, koníčky a mít srovnaný osobní život...
trevor20
08.02.2012 20:12
kdybych měl všechno sledovat jako například on, tak bych se musel dívat po nocích na záznamy anebo například sedět o víkendu doma a čumět na net či TV.
trevor20
08.02.2012 20:14
například mám ranní, jdu do práce, příjdu odpoledne, sem pak se ženskou nebo jsi du lehnout a večer za kamarády či do hospody. Když ani jedno, fajn, jsem třeba doma ale pustím si nějakej film či seriál ale rozhodně si nebudu pouštět třeba biatlon. Volnej čas chci trávit rozhodně jinak teda
kubys
08.02.2012 20:24
Když přijdu ze školy nebo dodělám práci a moje přítelkyně má ještě pracovní schůzky, tak není na škodu si ve 2 odpoledne pustit biatlon, když k tomu vezmu, že to je hodně zajímavý sport.
trevor20
08.02.2012 20:25
a jsme u toho, každej tráví svůj volnej čas jinak.
stas87
08.02.2012 21:46
tak v tomto sme iny,ja sport sledujem hlavne cez tyzden a cez vikendy som u kamaratky cize tam relaxujem cele dva dni a nie je to tak ze by som sledoval len sport,sledujem tak celkovo vsetko,snazim sa citat knihy...filmy ma moc neberu samotneho pozerat,mna proste urcite sporty v detstve chytili za srdce a tie sa snazim sledovat pokial to cas dovoli,tuto sezonu som treba videl alel len jeden ci dva zavody biatlonu inak nie
trevor20
08.02.2012 17:44
Teď NHL nesleduju ale tak před výlukou to byly echt bitvy, hlavně Patrick Roy si to x krát rozdal s Osgoodem. A Coloradu sem dřív i fandil..
rufus
08.02.2012 18:05
Já Coloradu fandím pořád, ale NHL jako celek nesleduju, dívám se jen na to jak hraje Colorado. Takže mám třeba přehled o tabulce Západní konference, abych věděl, jak na tom Colorado je, ale nesleduju, jak se vyvíjí tabulka na Východě, to mě nezajímá. Celkově mě už NHL tolik nebaví, před výlukou byla mnohem lepší, i třeba díky té rivalitě s Red Wings.
rufus
08.02.2012 18:12
A Roy byl borec. Kromě těch jeho známých bitek s Osgoodem nebo Vernonem mě pobavila i takhle "bitka" s Haškem.
http://www.youtube.com/watch?v=7WsxQ6okpg8&feature=related
A nebo parádička proti Rangers.
http://www.youtube.com/watch?v=429QFwN8Yy4
trevor20
08.02.2012 19:21
no jo, Mike Vernon, to byl jeho největší "kamarád". Já si říkal v duchu, že v tom Osgood nebyl sám Jinak souhlas, před výlukou to byla stará dobrá NHL, teď mi to příjde skoro jako fotbal, hrozně moc mladých hráčů a ta hra mi příjde hrozně rychle zběsilá.
_Cesc_
08.02.2012 20:30
nebo nestarnoucí Marťas Brodeaur
trevor20
08.02.2012 09:43
http://www.youtube.com/watch?v=KcE9MytZasU&feature=endscreen&NR=1

Fortuna Dusseldorf, v dubnu hrají v Drážďanech
HSV1887
08.02.2012 11:15
Ať si každej říká co chce, ale pro mě je Bundesliga nejlepší soutěž na světě. A to nejlepší nemyslim, že je nejkvalitnější..je to v tom víc kritérií.
TSV München1860
08.02.2012 14:15
willi
08.02.2012 14:45
SanchoPancha
08.02.2012 14:47
Ty hade, gambáč přestal chutnat ?
willi
08.02.2012 14:58
v gambáči mne baví Plzeň a pak občas nějaký zápas...
v BL mi je i jedno, že nekoukam jen na Bayern
Pokahontas
08.02.2012 15:57
Bundeslize k těmto parádním číslům pomáhá taky fakt,že si tam fanoušci dokázali na mnoha stadionech prosadit sektory na stání,čímž pádem v kotli nepřekážej sedačky a vejde se tam daleko víc lidí.Zato u nás některé moudré hlavy nešťastně nutí kluby mít všechno na sezení,včetně kotlů,kde se stejně stojí-v 90.letech míval např.vršovický Ďolíček kapacitu cca 13 tisíc(a bývalo leckdy plno),po nuceném osazení sedačkama v r.2007 už jen něco přes 7 tisíc.
Ale to by holt museli někteří funkcionáři fotbalového svazu přestat být papežštější než papež a přiznat svou chybu-ale to se u nás zkrátka nenosí.U nás se argumentuje cizinou jen když se to hodí,tj.když se nasazujou vysoké ceny vstupenek-zato sektory na stání sveřepě odmítají,ač jsou běžné nejen v Německu,ale např.i v Rakousku či ve Švédsku...
SanchoPancha
08.02.2012 16:10
S těmi sektory na stání souhlasím . Ale ne všem. Kdyby se třeba v Teplicích vytrhali sedačky, tak se prd změní . Teď vážně, v sektorech pro aktivní fandy jsou sedačky zbytečné. Jednak překáží, člověk se o ně může přerazit, bezpečnější by bylo zábradlí. A někoho taky můžou svádět k vylomeninám.
Chaozz
08.02.2012 16:14
huste
Tymo
08.02.2012 16:42
Bundesliga je uř teď pro mě nejlepší fotbalovou ligou na světě
JozkokozleJ
08.02.2012 18:55
Hertha!

Lustenberger podla toho ako to pise Kicker na lavej strane zalohy. Pozitivne je, ze ho Skibbe drzi v zostave, negativne je, ze nie na poste, ktory mu najviac sedi.
Arne
08.02.2012 19:49
Nemáš nějakej bytelnej odkaz? Já jsem z toho prvního poločasu moc neviděl, ale spíš by vypadá na trojčlennej střed a Raffu na kraji.
JozkokozleJ
08.02.2012 19:51
Sport 1 v TV.
JozkokozleJ
08.02.2012 19:53
Inak by som skusil:

http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=144532&part=sports

http://livetv.ru/en/eventinfo/105104_hertha_berlin_moenchengladbach/

http://www.lshunter.tv/football-live-streaming-video.html
c.core
08.02.2012 20:37
De Camargo se zase projevil. Jeden z nejnesympatičtějších hráčů Bundesligy (pro mě)...
JozkokozleJ
08.02.2012 20:40
Opakovacka ale odhalila dotyk a tedy i faul. Ale na taku valacku ako predviedol deCamargo to rozhodne nebolo, to je pravda.
c.core
08.02.2012 20:43
Neříkám, že tam nebyl dotek, ale válel se tam jak kdyby ho srazil autobus. Prostě celým projevem na pěst...
Arne
08.02.2012 20:58
On jestli dostal třeba kolíkem do špičky, tak nemuselo bejt příjemný... Já ho taky moc nemusím, ale tady se ho musím zastat.

Jinak měl Gladbach vyjma toho de Camarga vůbec šanci? Hrajeme dozadu poměrně dost solidně, i když teda Gladbach nic moc neprověřil. Škoda té tyčky, zasloužili bychom si to.


A gratulace stasovi k postupu a poděkování za vyřazení vidláků.
stas87
08.02.2012 21:03
thank you dal som prednost herthe pred furthom tak dufam ze postupi hertha a gratulaciu oplatim
JozkokozleJ
08.02.2012 21:05
Poslednu pol hodku tam M´gladbach ma nebezpecnejsie naznaky, mi pride... Inak su na distanc. Mohla by Hertha vyuzit otvorenejsej obrany. Inak, paci sa mi verva Bastiansa.
JozkokozleJ
08.02.2012 21:06
Teraz ti uz musim dat
stas87
08.02.2012 21:07
to je sviniar ten de camargo ale hubnik je tiez blbec snad to hertha urve
JozkokozleJ
08.02.2012 21:10
Ale ten deCamargo sa este priblizil hlavou k tej Hubnikovej. To bola vylozena trapnost z jeho strany. Ja byt na ihrisku, tak si na toho deCamarga pociham... ked uz sa chce zvijat, nech ma dovod...
stas87
08.02.2012 21:17
samozrejme ze to bol jasny utok na hubnika ale hubnik uz nie je 20 a mal udrzat nervy na uzde ja este cakam ze hubnika niekto z domacich pomsti..
niklis
08.02.2012 21:27
měl udržet nervy, ale Camargo je Camargo... škoda, dobře odehraný zápas a kvůli takové blbosti...
JozkokozleJ
08.02.2012 21:36
Mam nervy az to neni mozne! Ten deCamargo na nastval, komediant jeden.
Arne
08.02.2012 23:44
To aby svět popošel, co je tohle za čuráka... A vsadím se, že ho ani nepotrestají, protože na DFB sedí ještě větší.
willi
09.02.2012 18:02
de Camargo?
vfb
09.02.2012 01:55
koment je tak for fun.. samozřejmě že stoupla návštěvnost, když jen ve Stuttgartu tak cca o 15k na zápas.. dobrou noc
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.
TOPlist