Návštěvnost ligy roste, aspiruje na desetileté maximum

30.11.2009, 20:38
Aktuality

Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.

Autor: ČTK

Komentáře (159)

Přidat komentář
centos

Haluz..

Reagovat
Radar

Příjdou jarní mrazíky, ještě uvidíme..

Reagovat
j_mrazik

Prosím?

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
didosh

Reagovat
smazaný uživatel

stejne na ceskej fotbal chodi strasne malo lidi radsi sedi doma a sleduji to na internetu a zerou popkorn

spamatujte se lidi a zacnite chodit

Reagovat
hefy

Brrrr, v takový zimě?

Reagovat
Kokesh

Kdyby bylo o co stát, tak jsou stadiony plný, ale realita je jiná,,,

Reagovat
centos

Bohužel.

Reagovat
smazaný uživatel

přesně tak, kdo má na takovouhle břečku chodit....kdyby byli sponzoři a byly by peníze v naší lize, tak by byli lepší hráči a lidi by na fotbal chodili, ale takhle?

Reagovat
smazaný uživatel

Kdyby lidi chodili na fotbal, byl by fotbal pro sponzory zajímavý . . .

Reagovat
Bakary3

No, neni to super podívaná, ale- jak by to asi vypadalo třeba v tý všude opěvovaný a vychvalovaný Anglii, kdyby tam bylo 5 000 diváků ? Je to třeba brát taky takhle, to se pak hraje úplně jinak, vim třeba, že se to nedá srovnávat, ale i když hraju na vesnici, tak tě strašně vyhecuje, když tam neni dvacet lidí, ale šedesát

Reagovat
smazaný uživatel

Naprostý souhlas, tohle si taky říkám. Nedávno jsem koukal na Stoke, tuším že s Porstmouthem...krásný stadion, hodně silná světla, bezvadní fanoušci, prostě krásná atmosféra... Ale když si tohle všechno člověk odmyslel, došlo mu, že kouká na naprosto odpudivou překopávanou, jíž dávají atraktivitu jen zmíněné věci a auty Roryho Delapa...:)

Fanoušci a celková atmosféra dělají dojem z fotbalu mnohem víc než samotná kvalita předváděné hry.

Reagovat
smazaný uživatel

Naprostý souhlas, tohle si taky říkám. Nedávno jsem koukal na Stoke, tuším že s Porstmouthem...krásný stadion, hodně silná světla, bezvadní fanoušci, prostě krásná atmosféra... Ale když si tohle všechno člověk odmyslel, došlo mu, že kouká na naprosto odpudivou překopávanou, jíž dávají atraktivitu jen zmíněné věci a auty Roryho Delapa...:)

Fanoušci a celková atmosféra dělají dojem z fotbalu mnohem víc než samotná kvalita předváděné hry.

Reagovat
smazaný uživatel

i tak jsou to ale čísla nad kterými se nikdo nemůže moc plácat po ramenou

Reagovat
FCB

přibližně 7 zápasů na Nou Campu v Barceloně

Reagovat
smazaný uživatel

To nemůžeš srovnávat

Reagovat
smazaný uživatel

S tím Baníkem to je pravda no...Teplice překvapují ale ne díky losu ale díky tomu, že jsou první...A propo, sám si myslím, že na jaře budou návštěvy vyšší bo bude víc teplejších dní a týdnu než na podzim a třeba Bazaly by mohli dvakrát dát přes 13 k. aspoň bo na jaře přijede jak Sparta, tak Slavie

Reagovat
smazaný uživatel

Tak baník si postupně už získává fans zpět po hroznem jaru se lidi pomalu vracejí když to jde ... Na jaře, pokud nebude stejné jak loni bude lidí ješttě víc. Teda usuzuju alespon podle dnešního zapasu

Reagovat
salami

nesmysl,právě že to je díky losu,nebejt toho že tam hrály pražský S tak je to poloviční,na ostatní zapasy je to celkem bída když se vezme v potaz že vedou ligu.

Reagovat
B3n

Reagovat
smazaný uživatel

pro srovnání (údaje cca 1-2 měsíce staré) :

Dánsko 8.997,Švýcarsko 11.364 ,Švédsko 7.928,Norsko 8.956,Rakousko 8.421,Polsko 5.476,Rumunsko 4.721

Reagovat
smazaný uživatel

Polsko tak málo

Reagovat
smazaný uživatel

Tam ale sráží a zkresluje to číslo fakt,že řada stadionů právě probíhá rekonstrukcí kvůli Euru a třeba Wisla která měla vysoký průměr snad kvůli tomu navíc hraje mimo Krakow ne?

Reagovat
smazaný uživatel

spíš to snižuje i to, že některým hostujícím fans neprodávají lístky vůbec, takže tam jsou jen domácí

Reagovat
smazaný uživatel

jj v Sosnowiecu

Reagovat
smazaný uživatel

V Polsku jsou (az na vyjimky) maly stadiony... ale tam ta kvalita prekonava kvantitu

Reagovat
smazaný uživatel

tak úpravy stadionů, třeba právě lechu, kde chodilo minulý rok průměrně 18 000 ( ted ve Wronkách jen 4000!), sestup Zabrze, kde chodí i na 2.ligu 20 000, neprodávání lístků hostům, zavřené stadiony za výtržnosti, to všechno hrozně ubírá, jinak by ten průměr byl mnohem vyšší a po dostavění stadion§ určitě bude

Reagovat
Kongo

Svycarsko hlavne diky St.Jacob Parku,kterej ma kapacitu okolo 50.000

Reagovat
smazaný uživatel

nemáš v tomhle pravdu,na několika dalších stadionech mají 15tisíc a víc(návštěvnost,ne kapacitu)

Reagovat
božský John

U Švýcarska se vůbec nedivim, maj tam pěkný stadiony, hlavně docela velký. Navíc se tam hraje kvalitní fotbal,,,

Reagovat
Kongo

Pomohlo tomu rozhodne to,ze postoupil Slovacko a Bohemians1905 ,tam lidi chodi na fotbal pravidelne.Kdezto na Zlin a Zizkov nechodil takrka nikdo

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

zůstal tam Střížkov

Reagovat
smazaný uživatel

Ještě by se to zvedlo, kdyby spadl Stžížkov s Kladnem a postoupila Opava s Hradcem

Reagovat
smazaný uživatel

ta první část se asi vyplní-otázka je kdo z II.ligy?Ústí určitě návštěvnost nijak nevylepší,jejich stadionová odyssea je bohužel velmi známá-HK to je jiná,tam by minimálně na úvod ligy mohly zavítat velmi slušné návštěvy ..

Reagovat
smazaný uživatel

Věřím že když ta liga bude fakt dramatická a návštěvy by měli gradovat koncem ligy a to už bude pěkně,takže kolem 5400 by přijít mohlo průměrně,bylo by to hezký.Snad se někdy GL dostane nad 6000.

Reagovat
smazaný uživatel

tak pokud se zrealizují stadiony v Ostravě,Brně a časem v Plzni tak se o zdolání této mety nebojím-ale pořád si myslím,že divácký potenciál je i přes "kvalitu" ligy mnohem vyšší a bohužel stále nenaplněn...

Reagovat
smazaný uživatel

no, česko se sice bije do srdce, že je to fotbalovej národ ale moc tomu nevěřím, že nové stadiony zapřičiní vetší návštěvy

Reagovat
cubinho

V Brně podle mě určitě.

Reagovat
smazaný uživatel

ale tak jsem si jist že třeba v Plzni by určitě v modernějším prostředí nechodilo stávajících 3.500 lidí-zrovna tady hraje faktor stadion dost významnou roli...

Reagovat
cubinho

No a v Plzni se snad o novém stadionu uvažuje? Zatím jsem nic konkrétního neslyšel.

Reagovat
soukup

v Brně sou Lužánky modlou a legendou a kdyby ten stadion stál tak chodí běžně nad 10 000 lidí i kdyby sme hráli takovou tužku jako teď, o tom vůbec nepochybuju

Reagovat
smazaný uživatel

Můžeš s tím pochybováním začít. Lužánky se zavíraly myslím na konci roku 2001, to na ně chodilo za podzim v průměru 8175, letos na Srbskou 5118. Takže to takový rozdíl není. Ale ještě víc mě k tomu skepticismu vede tohle - v Brně se zájem o fotbal zvedl až po druhém postupu do ligy v roce 1992, tím de facto začala euforie, která vrcholila na podzim 1996 - hrálo se o špičku, celá liga byla hodně nahoře díky stříbru z ME.

Ale co takový rok 1990-91? Brno mělo - za Lužánkami - průměr 3123! O rok dřív - opět v nováčkovské euforii - chodilo něco přes 8 tisíc. Na druhou ligu chodily stabilně 3-4 tisíce, na druhou stranu - na jaře 1989 přišlo na klíčový zápas o postup s Budějovicemi 23600, a tenhle rekord druhé lize zůstane asi ještě hodně dlouho...:)

Reagovat
soukup

Lužánky v roce 2001 byla už ubohá ruina, na novej stadion by chodilo víc lidí. A lidi chodili i předtím třeba v 70. letech

tady je návštěvnost od toho roku 92

1993-1994: 9.492

1994-1995: 20.524

1995-1996: 12.257

1996-1997: 21.656

1997-1998: 15.365

1998-1999: 13.207

1999-2000: 9.678

2000-2001: 7.266

neříkám, že by na nějaký neatrativní soupeře kdyby sme hráli navíc prd nepřišlo 5 tisíc, ale zase by se vykompenzovalo zápasama se Spartou, Baníkem apod. na který by minimálně 15000 - 20000 přišlo

Reagovat
smazaný uživatel

Však tohle všechno taky vím - a hodně se těším na dobu, kdy bude Brno zase posedlé fotbalem.

Na Srbskou se lidé postupně aspoň trochu naučili, i když jinde by to bylo asi o dost lepší. Ale taky vím, že jen Lužánky návštěvnost nespasí...

Reagovat
soukup

tak jasně, de i o to jakej fotbal se bude hrát, a možná aby byl vůbec v první lize...

Reagovat
smazaný uživatel

Zcela upřímně - při pohledu zvenčí si říkám, že by Brnu rok dva ve druhé lize tuze prospěl. Ale asi to bude tím, že "nésu Brňák"...:)

Reagovat
soukup

osobně si samozřejmě myslím, že by to rozhodně nepomohlo, odešli by peníze a přestalo by se mluvit o Lužánkách i v rovině hospodských keců nad architektonickýma plánama a nesehnatelných peněz. navíc ten klub není špatnej zevnitř jako je třeba Newcastle, kterýmu sem sestup přál, protože sem věřil, že jim to opravdu pomůže. U nás to zas tak dramatický není, dluhy nemáme, Bělák - největší škodič brněnskýho fotbalu poslední dekády byl z klubu konečně vyhozen, místo něj přišli noví lidi - Mokrý a Večeřa. Problém je vyloženě jenom v hráčským kádru, kterej prostě není tolik kvalitní, hlavně v záloze, která je uprostřed přestárlá a kraje nemáme. Beránek holt vsadil na špatný koně, chtěl asi vybudovat tým bez hvězd co bude makat a hrát takovej ten "poctivej" fotbal a zůstal mu tým bez hvězd, kterej hraje prd, protože na víc než střed tabulky nemá a navíc ani nemaká...

Reagovat
smazaný uživatel

Tehdy hrála Zbrojovka v domácím zápasech nejatraktivnější fotbal z celé ligy, to se s tím současným hnusem vůbec nedá srovnávat. Navíc na novým stadionu budou dražší lístky, lidi za tu cenu půjdou raději do kina.

Reagovat
soukup

nevěřím, že bysme na novým stadionu hráli takovej hnus jako hrajem teď...

Reagovat
smazaný uživatel

to se podivejte na slavnou slovenkou corgon ligu,to je hruza to jejich hřiště,takový oraniště,se na to nedá divat,jak to tam skáče

Reagovat
Bakary3

Teď trošku zafilozofuju, ale cesta nahoru nevede srovnánim s horšíma, ale s lepšíma

Reagovat
Kongo

dansko,polsko,rakousko

Reagovat
centos

Reagovat
smazaný uživatel

Prumer okolo 5000 divaku je normalni vzhledem k kvalite ligy...Divim se, ze tolik lidi chodi.

Reagovat
smazaný uživatel

OK,ale co ptom třeba výše zmíněné soutěže?Myslíš si že dánská ,švédská nebo norská liga je opravdu o tolik kvalitnější ?Nebude to také něčím jiným než onou kvalitou soutěže??

Reagovat
smazaný uživatel

tam je to o lidech, oni se tam chodí bavit...V tomhle je ten největší rozdíl...Na druhou starnu, u nás příjde dvakrát méně lidí ale udělaj větší support než seveřani

Reagovat
smazaný uživatel

Coze? ....tak si prostuduj fanouskovskou scenu treba ve Svedsku - asi se budes hodne divit

Reagovat
smazaný uživatel

mno, Malmo a AIK..a jen sem tam, jinak skoro nic...

Reagovat
smazaný uživatel

mrkni někdy třeba na záběry z derby AIK-Djurgaarden

Reagovat
smazaný uživatel

Ty jsou samozrejme nejlepsi - ale neni to jenom o nich.

http://www.youtube.com/watch?v=nh2t0MFMKVo .....tady treba zrovna kompilace skandinavskejch fanousku - to co se tyce supportu strci do kapsy celou GL i s poradnou rezervou

Reagovat
smazaný uživatel

ale pochop, to je jednou za čas, jinak nic, v klidu...

Reagovat
smazaný uživatel

Tak praveze pochop,ze to tak neni ...velkej zapas ve Svedsku strci do kapsy velkej zapas v Cesku a obycejnej zapas ve Svedsku ten obycejnej v Cesku stejne tak.

Reagovat
smazaný uživatel

ano, to strčí pač maj velký stadiony, velkou kapacitu a ti lidi se tam jdou bavit a bezproblémově zafandit..Ne jako u nás, jako např. derby SKS-ACS na Strahově, kde ty opice už předem avizovali rozklad Strahova Tohle ve Skandinávii nikoho nenapadne, nemusej tam tohle řešit

Reagovat
smazaný uživatel

Pardon, ale v kapacitě stadionů problém vážně není. Za celý letošní podzim byly zcela vyprodané jen DVA zápasy, Bohemians-Slavia a dnes Ostrava-Olomouc, i když se hodně dalších maximu docela solidně blížilo - derby, některé zápasy Slovácka a Bohemky.

Reagovat
smazaný uživatel

a propo, skandinávci maj dobrý ultras, to jo ale třeba, jak sem četl tu knihu o chuligánech, tak tam je jen malá zmínka...A spíš repre než liga..Viz Finsko-Rusko v kvalifikaci o MS 2010...

Reagovat
smazaný uživatel

To je treba pravda, ale chuligani nemaj vetsinou (treba s vyjimkou Polska) s podporou na stadione cubec nic spolecnyho ze jo

Reagovat
smazaný uživatel

pozor, někteří Hools už se zapojujou do akcí Ultras a naopak...

Reagovat
smazaný uživatel

Tak to je jasny, ze ne uplne kazdej chuligan prdi na fotbal a support a ze ne kazdej ultra se nemlati. Nekde se takovy rozdeleni ani neresi jako to Polsko, Srbsko, Chorvatsko, Turecko...

Reagovat
smazaný uživatel

Mno, dřív bejvávalo to, že Ultras a Hools si šli vlastní cestou ale jakmile měla jedna z těhlech frakcí potíže či problémy, tak vždy jedna strana druhé pomohla Teď už to tolik není a spíš se navzájem osočujou ale jak už sem napsal nahoře, některé staré časy se vrací. Sice ne všude ale zmínky už jsou

Reagovat
smazaný uživatel

Tak obecne se to rict ale neda, je to v kazdy zemi jiny a muze se to lisit i v ruznejch klubech

Reagovat
smazaný uživatel

no ale vyjímky jsou, dokonce, jak si sám napsal, tak to Polsko

Reagovat
smazaný uživatel

no právě-je to v mentalitě.My se často považujem v porovnání se skandinávskými týmy za fotbalový národ,ale jaká je realita? Vždyť i na repre ve zlatých časech 2002-6 nebylo vyjma rozhodujících zápasů kvalifikace takřka nikdy vyprodáno.Přátelák s Japonskem před Eurem,kdy navíc Nedvěd dostal před českým publikem Zlatý Míč- a necelých 12 tisíc diváků.První domácí zápas v kvalifikaci na MS po veleúspěšném Euru proti Rumunsku navštívilo na Letný jen cca 16 tisíc diváků.Oproti tomu Dánové vyprodají dvojnásobně větší Parkenstadion téměř vždy...

Reagovat
smazaný uživatel

Samozrejme ze to neni kvalitou souteze. To je akorat vymluva tech co drepej doma a nadavaj u chipsu... je spousta soutezi, kde je kvalita i kvantita fanousku vetsi nez v cechach, ale fotbalove na tom nejsou nijak lip.

Reagovat
smazaný uživatel

bohužel musím souhlasit....

Reagovat
smazaný uživatel

Troufnu si nesouhlasit. Česká liga je podle týmového koeficientu UEFA 17. v Evropě. Návštěvnost je přitom až 21., což je druhý největší rozdíl, hned po Rumunsku - tamější fanoušci jsou ještě "nevděčnější".

Nezkoumal jsem to do historie, ale v letech 2001-2003 byly české týmy okolo 10. místa, přičemž návštěvnost byla ještě o dost nižší, takže možná tehdy drželi tenhle "primát" Češi.

Takže platí : české týmy předvádějí špičkové výkony, na to, jaké mají diváky, a tedy zřejmě i příjmy. Bohužel.

Reagovat
smazaný uživatel

Tohle jsou spojité nádoby,vemte si Baník v mistrovské sezoně,na jaře se herně moc nedařilo ale diváci je tlačili svým fanděním k bojovnosti,že nic nevypustili a ty body urvali. Popravdě když na zápas přijdou 2000fanoušků a tisícovka diváků,kteří jdou na čumendu tak se těm hráčům kolikrát ani nedivím,že nejedou na 100%

Reagovat
smazaný uživatel

Já jo. Je to jejich práce za hodně slušný peníze. Už se těším, až to praskne a druhá liga bude amatérská .

Reagovat
smazaný uživatel

chápu tě,ale to kolikrát neovlivníš,to je podvědomé. Jinak druhá liga nemá s profi fotbalem nic moc společného,tam stebou souhlasím

Reagovat
smazaný uživatel

Druhá liga profesionální je a není. Třeba v Ústí je základní mzda od deseti do třiceti tisíc, to sice stačí na to, aby hráči nemuseli chodit do práce, ale ve světě se považuje za profesionální soutěž něco trochu jinýho...

Reagovat
smazaný uživatel

to není výši platů,ale o tom,že mají profi smlouvy a kluby musí plnit nějaká další kritéria,jinak pokud se to nezměnilo tak u nás je minimální základní mzda pro profíka 5tisíc

Reagovat
Murtago

jen kvůli teplu

Reagovat
smazaný uživatel

Právě že ne. Teplý je až listopad, jenže v něm se hrála jen poslední dvě tři kola, naopak říjen byl extrémně studený, takže to se tak nějak vykompenzuje...

Reagovat
smazaný uživatel

To je všechno konstatování. Otázka zní: Jak z té mizérie ven? Než by se měly stavět nové stadiony, měli bychom zkusit naplnit ty, které máme. A to, že čím více diváků, tím lepší fotbal, s tím naprosto souhlasím. Lidi ale nenaláká to, že tým je ve formě a dává pravidelně hodně gólů (i když to samozřejmě také), ale hlavně ta atmosféra. Když se ten divák v hledišti rozhlédne kolem sebe a vidí ty prázdné sedačky, tak to samozřejmě na něj neudělá takový dojem. Kdyby se ale rozhlédl a viděl všude kolem sebe narváno, tak si nejen užívá tu hlasitou atmosféru, ale taky si váží toho, že ty lístky sehnal. A příště? Bude dělat všechno pro to, aby sehnal lístky i na ten další zápas, protože to přeci posledně byl zážitek. A když se pak naplní třeba Letná nebo Eden (cca 20 000), to úplně stačí. 20 000 fanoušků dokáže udělat nádherné prostředí. Jenže to chce ten startovní impuls. Jenže jak na to??????? To mají jako média rozhlásit: tento víkend kdo nepůjde na fotbal, není žádnej fanoušek a budiš zatracen? Možná i to by bylo východisko..

Reagovat
soukup

no byl sem v Brně na fotbale kde bylo 10000 lidí i 2500 lidí atmosféra samozřejmě neporovnatelná (hlavně díky 2000 baníkovců na tom prvním jmenovaným zápase) a že bych si nějak vážil toho, že sem lístky tehdy sehnal to ani ne a už vůbec bych jenom kvůli tomu nešel automaticky další týden a nějak honem scháněl lístky.

Podle mě to není o impulzu, ale o postupným zlepšování úrovně ligy, žádnej okamžitej impulz v takovýhle věci ani dát nejde, když jde o 16 různých fanouškovských základen

Reagovat
smazaný uživatel

...a proto je těch +27,5 procenta za posledních pět let zatraceně dobrý výsledek

Reagovat
smazaný uživatel

...a proto je těch +27,5 procenta za posledních pět let zatraceně dobrý výsledek

Reagovat
smazaný uživatel

...nevim no...tak už fakt nevim...postupný zlepšování...já už se nad otázkou zvýšení návštěvnosti zamýšlel a přiznávám, že v mém případě se také jedná o fanouška sledujícího fotbal nejčastěji (nebo dokonce vždy) z gauče s chipsama v ruce...ale právě proto můžu říct, co by mě-jakožto "domácího fanouška" přitáhlo na stadion. U mě se jedná o ten impuls a následnou atmosféru, která mě pak už nepustí...

Reagovat
soukup

mě by na stadion přitáhlo kdyby sme hráli pěknej fotbal a neprohrávali doma s budějicema 0:3 kdy poprvé vystřelíme na bránu v 90. minutě

Reagovat
smazaný uživatel

kdybys byl totální nekopa, proti tobě stál Puyol, Evra, Lahm a Lucio, ale kupředu by tě hnal hlas 20 000 diváků, to si piš, že bys i touhle obranou ňák proklouzl...

Reagovat
soukup

z vlastní zkušenosti vím (samozřejmě ne v takovým měřítku a v jiným sportu), že sem to v podobné situaci stejně nezvládl i když za mnou bylo tak 10x víc diváků než sem zvyklej

Reagovat
smazaný uživatel

...ale myslim, že mi rozumíš (samozřejmě jsem to zveličil)

Reagovat
smazaný uživatel

A ještě k těm Budějicím, které jsi tady zmínil. Pochopil jsem, že přeješ Střížkovu. To se pak nedivím, že máš špatnou zkušenost. Je třeba si uvědomit, že Střížkov důstojnoě početnou fanouškovskou základnu nebude mít nikdy. A pozor! Konstatuju to ZCELA NEZÁVISLE, ANIŽ BYCH CHTĚL KOHOKOLIV Z TOHO MÁLA STŘÍŽKOVSKÝCH FANS URAZIT.

Reagovat
soukup

to jsi pochopil špatně, su z Brna a fandím Brnu

Reagovat
smazaný uživatel

... moje chyba...představ si: schválně koukam na poslední kolo a vidim, že Budějice někomu daly 3:0 a byl tam Střížkov, takže proto ten omyl

Reagovat
smazaný uživatel

...a abych to doplnil ve tvém stylu: fandim Spartě, jsem cajzl a su z Práglu...

Reagovat
smazaný uživatel

to je hlavne diky slovacku a bohemians presne, ja byl jednou v zime na slovane na fotbale a uz by se mi tam vickrat takhle nechctelo. chtelo by to vyhrivany sedacky

Reagovat
smazaný uživatel

No v Německu to udělali tak, ikdyž vím, že zde to takto asi nepujde, že dali permanentky za velice výhodnou cenu a vstupné na zápas dali šíleně předražené, tím pádem si moc lidí koupilo permicu a většina německých stadionů je obsazena ze 70% pouze permanentkářema, které mají ke svojí permici velkou řadu výhod. Ovšem u nás je jiná situace, fotbalem se tu tak nežije, jak tam, my sme národ trenérů a "gaučových" fanoušků, takže tohle realizovat asi nepujde

Reagovat
Godwinson

pravdou je, že co jsme spadli, ten průměr je v háji ....

Reagovat
smazaný uživatel

To je zas diskuze...

Hráčská kvalita tu je odpovídající stadionům a velikostem měst, tady si není na co stěžovat. Jde o to, že lidi můžou koukat v televizi nebo na internetu na Barcu, Real, Chelsea a podobně a to je zajímá více než naše kluby.

Není se čemu divit, lidi chtějí vidět Messiho, CR, Rosického, Čecha, chtějí pozorovat hvězdy. Jenže ty sem nepřitáhneme, na to nejsou peníze. Kdyby tu byl hráč jako je Makelele, tak ten fotbalový projev se o tolik nezkvalitní (alespon ne ofenzivně a golově), ale přijde o 50% lidí víc, kteří ho chtějí vidět. Takhle to prostě chodí, fotbal není rozhodně není 2x horší než v jiných ligách, jen prostě lidi nezajímají Holenda a spol. V době moderních technologií nemá význam hrát skvělý fotbal, pokud nebudou jména, nebudou fanoušci. Pokud chtějí vidět perfektní fotbal, mrknou na top3 ligy, tam se jim nevyrovnáme. Musí se zlepšit atmosféra, pak lidi přijdou a budou se chtít účastnit. Kluby by měli mít lidi, kteří se o tohle budou starat, nejen fans, ale i profesionálně o to, aby se na tribunách něco dělo. Nejen v kotli, ale aby se přidali i ostatní tribuny. Ne dětské koutky, ale vytvoření atmosféry, to je potřeba.

Reagovat
j_mrazik

Sorry, ale Makelele, potom co přišel z Realu, tak měl zhruba 3. nejlepší techniku z Chelsea.

Reagovat
smazaný uživatel

Techniku? Že patřil mezi 3 nejlepší hráče, s tím bych souhlasil, každopádně do ofenzivy a golově toho až tolik nepřinesl, spíš jistotu do defenzivy...

Reagovat
j_mrazik

Asi jsem to neřekl nejlíp. Ale po odebrání často následovalo, oklamání tělem, pokrytí, případná klika ze skrumáže a pak odevzdání.

Reagovat
smazaný uživatel

A jak jde s touhle teorií dohromady fakt, který tu zmínil už kolega jesperx? Ve Švýcarsku chodí přes 11 tisíc, v Norsku a Dánsku 9, ve Švédsku přes 8 - a kde mají svého Makeleleho?

Reagovat
smazaný uživatel

Rozdíl je ve velikosti měst i samotné země (ve švýcarsku , kvalitě atmosféry, počtu klubů, slávě jmen, derby a také v lidech... Mě chybí především ta atmosféra u nás, která až na výjimy nijak extra není, proto se o ní zminuji.

Reagovat
Godwinson

já si myslim, že je to výrazně širší problém než jen hráčů, i když taková výluka v NHL pár let zpátky ukázala, že to tam ty lidi nažene taky, to je jasné :) ale celkově, je to hodně věcí, které to ovlivňují ..

Reagovat
smazaný uživatel

Co můžeš ovlivnit? Přestavba stadionu tě přijde na X milionů, na lepší hráče nemáš, město nezvětšíš, vzdálenosti nezkrátíš, nová derby nevytvoříš...

Kdežto tohle je relativně "zadarmo" a "relativně snadno" proveditelné.

Reagovat
Godwinson

zadarmo a snadno proveditelné? co teď myslíš? jsem se ztratil, myslíš přivést hráče jako "makelelé" zadarmo? :) ne, tak já to myslim celkově ... různý aféry s kapříkama, fotbal, co se hraje, zmínil jsi se tam o penězích, málo peněz se cpe do fotbalu, což je ale na jinou diskuzi ... a taky k tomu možná napomáhá to, že taťka nevezme kluka na fotbal, aby je tam někdo rozbušil, že ... když to přeženu ...

Reagovat
smazaný uživatel

Momentálně jsem psal o zlepšení atmosféry tím, že se bude klub zabývat ne jak přilákat rodiny s dětmi, ale jak vytvořit, rozšířit a podpořit zdravé jádro fanclubu.

Peníze nezměníš, aféry a celkový náhled na atmosféru klubu ovlivnit můžeš. Můžeš vymazat strach, můžeš udržet klub čistý. O to tu jde.

Reagovat
Godwinson

já psal, ale o aktuální možné nechuti lidí tam chodit ... a u nás by se mělo začít tahat tam lidi, ne přemejšlet nad atmosférou, atmosféra je hezká věc, tu ti udělá 500 uřvanejch trotlů, když jim klub koupí správný náčiní, ale nevydělá to a jsme zase na začátku ...

Reagovat
smazaný uživatel

Lidi dělají atmosféru, atmosféra dělá lepší fotbal, lepší fotbal přitáhne další lidi. Jak se psalo výše, hraje se lépe s vyprodaným stadionem a podporou publika než na tichém stadionu, kde jsou celou dobu slyšet fanoušci hostí.

Reagovat
Godwinson

pořád to je o tom tam ty lidi dostat, což v našich podmínkách holt tak lehké není ... možná dát vstupné zdarma :))

Reagovat
smazaný uživatel

Ehm, to zkouší třeba Sparta, akorát to berou podle mě ze špatného konce. Oni lákají lidi, kteří na ten fotbal tak jako tak jednou za měsíc přijdou. Jde o to, jestli s dětmi (dětské hřiště), nebo zadarmo (byl tuším den, kdy všechny ženy zadarmo?). Jenže tam nalákáš jen minimální počet lidí, kteří by tam tak jako tak časem přišli. Každopádně stále lepší než nic - akce jsou vidět (občas), lidi jim chodí více (občas) díky těm akcím.

Jak píšu dole, když o fotbale přemýšlíš jako o produktu, který má konkurenci v podobě PC, TV, ostatních sportů, cestování apod, tak prostě nevidíš přidanou hodnotu pro někoho, kdo se rozhoduje. Až ji budeš mít, můžeš na tom založit reklamní akci, protože lidi se o ní musí dozvědět. Po dvou zápasech uvidíš, jak produkt funguje, zhodnotíš náklady a zisky (nejen finanční) a na základě toho vyhodnotíš, jak to bylo účinné. Pokud ano, pokračuješ + hledáš nová zlepšení a nové možnosti. Pokud ne, hledáš jinou přidanou hodnotu, kterou zaujmeš.

Příklad: Na stadionu v Kladně je akce, že budou roztleskávačky. Udělá se kampaň, přijde o 500 lidí více, náklady převyšují zisky, každopádně lepší atmosféra, lidi se více baví. Takže příště roztleskávačky nahoře bez. Reklama, přijde o dalších 500 lidí více. A jsi najednou v zisku, máš lepší atmosféru a potenciál si to udržet. Jenže lidi si zvyknou, přestanou to vnímat a ty protože jsi spokojený s produktem, tak ho neměníš. A lidi začnou mizet, takže další upgrade - holky se začnou mýt navzájem, návštěvnost opět stoupá...

Jak to je na většině stadionů dnes? Spoléhá se na to, že je přitáhne fotbal samotný.

Reagovat
smazaný uživatel

Jinak k tomu druhému odstavci - proto se tak hlásá, že PL je nejlepší ligou světa, že Barca je nejlepší tým světa a podobně . Protože to má náboj, lidi se chtějí zúčastnit něčeho, co je nejlepší, co nějak vyniká. Napadl mě příklad z HIMYM, jak dělal Barney životopis Robin. Napsat dopis, tak jí ignorujou, poslat neortodoxní video, to zaujme.

Reagovat
smazaný uživatel

Jinak k tomu druhému odstavci - proto se tak hlásá, že PL je nejlepší ligou světa, že Barca je nejlepší tým světa a podobně . Protože to má náboj, lidi se chtějí zúčastnit něčeho, co je nejlepší, co nějak vyniká. Napadl mě příklad z HIMYM, jak dělal Barney životopis Robin. Napsat dopis, tak jí ignorujou, poslat neortodoxní video, to zaujme.

Reagovat
Godwinson

seriály nesleduju :) jinak to s těma holkama je pěkný, proložíš to akcí muži zdarma a rázem máš plnej dům :)) já osobně nevim moc, co je řešení, byť co píšeš se zdá rozumné, spíš vim příčiny, těch mám v hlavě dost a dost, ale jak z toho ven, akce jsou akce, jednorázové, nevim jestli to v tom tvém příspěvku je, ale akce zdarma je pěkná věc, ne, že ne, ale celou sezónu jí dělat nemůžeš, že :) takže asi vyčistit ten fotbal, čímž se před pár lety začlo, zlepšít podmínky, nacpat peníze a lidi by podle téhle rovnice měli začít chodit, pokud bude samozřejmě na co, což když tak poslední dobou koukám, docela i je ( nikdy bych si nepomyslel, že tohle napíšu :)), ale nevim, peníze na fotbal, u nás ... to asi spíš ne, takže recipročně, nejdřív lidi, z toho peníze atd. atd. :))

Reagovat
smazaný uživatel

Peníze na vstupném nevytřískáš, tím sotva pokryješ platy... Vyčištění fotbalu opět nic moc nepřinese, protože nedůvěra bude vždy. Hlavně to beru jako samozřejmost, ne jako něco, co by bylo navíc. A navíc tím ovlivníš jen velmi malý počet lidí.

Reagovat
Godwinson

tak mi řekni důvody proč lidi na fotbal nechodí, já, když dole koukám na ty statistiky, třeba na nás, na Baník, tak návštěva byla suprová, často 7500, věčně nad 6000, jakmile přišly ale týmy jako Kladno, Žižkov, jde to mezi 2000 - 3000, ten rozdíl je tam obrovskej :)) až mě to překvapilo samotnýho ... to koukám na sestupovou sezónu, v té první, tam byla návštěva suprová, hm, tyhle statistiky mě minuly, hodně zajímavý ...

Reagovat
smazaný uživatel

Vstupným nezbohatneš, alespon ne v rámci Evropy. 15 domácích kol, navýšení o 2000fans, průměrné vstupné 150kč. Finálně cca 4.5mil kč zisk. Celkem slušná částka. Na druhou stranu tohle získáš za prodej průměrného ligového hráče, podepsáním menší smlouvy nebo z postupu v EL.

Když to porovnáš se zisky z LM, tak je to nic moc, zvlášť když bereš průměrné zvýšení o 2000 lidí, což je lehce nereálné.

Reagovat
stas87

vies a co takhle v mestach ako cb pribram plzen....dat vstupne 40 korun?na miesto 100 treba viem sice bxy tie timi muslei hrat lepsie ale o nieco by sa csom navstevnost dvihla....ale je otazka ci by to bolo lepsie mat na stadione 5000 ludi za 40 korun ci doterajsi stav za stovku

Reagovat
smazaný uživatel

Cena je jedna z cest, jak lidi nalákat. Ale těch možností je hromada, jen musíš hledat a přemýšlet.

Reagovat
Godwinson

to je jasné, co z toho plyne, cílem každého klubu by mělo být dostat se na ten českej top, přední příčky, což zase neodpovídá tomu, co na hřišti vidíme, ploužení, nakopávání, vim, že sem zabřednul jinam, ale souvisí to s tim ... jinak, koukám na statistiky návštěvnosti na Slavii, na Evropskou ligu a její předkolo ... na zápas s Lille, 9k diváků, na zápas s Crvenou Zvezdou, 12k, jen tak mezi náma, vezli si tam nadějnej výsledek, v Bělehradu přesto návštěva 35k, je pravda, že z oficiálních stránek jsem nevyčetl přesnou cenu vstupenek, hledání neni moje silná stránka, ale slyšel jsem, že na Slavii je to drahé, ale to můžou bejt drby ... ale je to tam snad o 300 do 1100, pokud teda správně koukám ...

Reagovat
stas87

a je to tu...vies pol roka na slaviu chodili ludia novy stadion=boom novy ludia...zisk titulu lenze stadion stal vela love a investor ich chce naspat preto dvihne cenu vstupenek a sme pri sucasnom stave veci na derby bude vypredane s klubmi z prvej 5ky bude 11-12 ale so zvyskom??5-6tisicek...a momentalne slavia nehra nic a cec\h ci slovak ked sa nedari tak radsej sleduje zahranicne ligy kde vidi bojovnost nasadenie...kolko razi chyba technika ale nahradzuje sa to bojovnostou nikto nevypusti suboj priklad bundesliga v bundeslige je zopar zapasov kvalitativne srovnatelnych s cvr ale pride tam treba 20000 a to sa inak hra...priklad bochum kolin 0:0 otrasny futbal

Reagovat
Godwinson

máš pravdu, jde o to porovnání, já teda nemám přehled jak je na tom Crvena Zvezda či Srbský fotbalový svaz, ale nemyslím si, že jsou na tom až tak dobře, kolik tam chodí lidí ... kolik chodí u nás ...

k tomu vstupnému, k Talkersovi, ať nemusim psát dva příspěvky ... například na Bochum stojí vstupné od 8 ( k stání ) do 32,5 euro ... podprůměrný německý klub, český přední klub, Teplice .. 40 - 80 Kč

Reagovat
Godwinson

je pravda, že to už souvisí s věcmi mimo fotbalovou sféru, tim chci jen říct, že na tom vstupném u nás kluby opravdu rozhodně vydělat nemohou ...

Reagovat
stas87

no v srbsku je to tak ze ked je zapas treba hajduk kula-partizan ci cz alebo cukaricki-belehrad tak tam maju vypredane ked pridu belehradske kluby dalej mas v lige treba ofk belehrad ktory ma tiez slusnu fanuskovsku zakladnu srbske kluby v poharoch nic nehraju su slabucke viz letosne ucinkovanie partizana v el...o srboch sa da povedat ze su futbalovy narod bo okrem tenisu a basketu tam ludia nic moc nezaujima

Reagovat
stas87

a maju tam treba stadion marakanu ktora ma tusim kapacitu 50000 ludia ale spis chodia na repre bo ich repre neni zla v kvlaifikacii sa snadno dostali do afriky a pre mna su cierny kon na ms ako niketo pisal hore treba nalakat pernamentkarov bo v nemecku tazi hlavne z nich ale aku cenu dat za pernamentku??tot otazka kazdy klub to ma inak odporucal bych podla kapacity mest tam kde je mesto do 100000 tak zlacnit aby ti ludia zacali chodit vo velkych mestach dat cenu aby to tych ludi tolko nezatazovalo mylsim tym prahu brno ostravu...za sezonu mas 15 domacich zapasov kebyze male kluby(pribram cb)predali 2000-2500 pernamentek tak je to uspech...ale v tom regione treba v juznych cechach sa stale velmi malo robi preto aby ludia prisli...mylsim propagaciu ligy

Reagovat
centos

Takový Manchester má jen o třetinu víc obyvatel než Ostrava

Reagovat
smazaný uživatel

A v okolí žijí další 2 miliony lidí..

Reagovat
centos

Okolí Ostravy se pohybuje kolem milionu.

Reagovat
j_mrazik

Styďte se!!

Reagovat
vanGomm

Kdyby se počasí dalo odhadnout v březnu,ale ono se hraje už v únoru (2 kola)na MS se nejede tak kam se spěchá.Pro zajímavost v sezóně 1971/72 byl průměr skoro 9 000! Přesně 8 830.Na zápas Slovan-Trnava bylo 46 000.Tehdejší průměry Slovan 19 500,Brno 18 400,Sparta 17 000,Trnava 15 300,Slavia 12 800,Ostrava 11 900,VSS Košice 11 000.Průměr v té době kazily návštěvy hlavně Dukly Praha a Interu Bratislava.V sezoně 1964/65 hrála Slavia 2.ligu a na jaře roku 1965 byl o druholigový! zápas Slavia-Plzeň takový zájem,že na něj přišlo 45 000 diváků! A to i přesto,že jej vysílala televize přímým přenosem.Nasledně na podzim 1965 už v 1.lize přišlo na Sparta-Slavia přes 50 000.I na jarní odvetu na jaře 1966 bylo na Slavia-Sparta 42 000.O tom se už může hráčům v naší lize jen zdát.

Reagovat
smazaný uživatel

Jaké další ligy se v té době vysílaly? Jaké jsi měl další možnosti vyžití? Momentálně máš nekonečné množství možností od té sedět doma a sledovat jeden z milionů kanálů v TV nebo na internetu, přes desítky dalších sportů, které můžeš aktivně hrát(Squash, florbal, rugby), bungee jumping, čajku, internet, až po letenku do Švédska za 300kč. Nemůžeš hodnotit ČR před globalizací a po ní. Pokud teď chceš, jsi další den kdekoliv v EU.

Reagovat
vanGomm

Ale jo s tím se dá i souhlasit.Jen bych připoměl,že ty "vymoženosti" které jsi vyjmenoval mají i jinde v Evropě a návštěvy přitom mají.Je mi jasné,že se s pr. nemůžem rovnat třeba s NSR.Je nás jednak méně a nemáme na to ani stadióny,ale ten pr.7 000-8 000 by se měl dát.Vždyť být na stadióně je snad lepší než ležet na gauči.Fotbalu je v televizi sice dost,ale já si myslím,že jednou za 14 dní se na fotbal dá a mělo přijít.Je přece smutné,když ve 100 000 městě příjde na fotbal 3 500.

Reagovat
smazaný uživatel

Dostáváme se k jádru problému - proč by ti lidi měli na fotbal jít? Atmosféra až na vyjimky špatná, jména neznámá, stadiony nekvalitní.Pokud se klub neumí prodat fanouškům, pokud je neumí přilákat, tak je problém na straně klubu, ne na straně fanoušků. Vždy jde o to, jak firma dokáže uhájit pozice před konkurencí, jak expandovat. Tímhle se teď zabývám na univerzitě, takže docela vím o čem mluvím. Klub musí ukázat, že je lepší jít na stadion než sedět doma.

Když máš v televizi reklamy nejlepší liga světa, chytá Čech, útočí Drogba, hraje Fabregas... Jasná reklamní kampaň a relativně úspěšná. Kdo by se nekoukl, že ano? (mluvím o nezaujatém člověku, který fotbal sleduje jednou měsíčně). Zajímalo by mě, jakou kampaň mají třeba na Kladnu, jak se snaží Střížkov rozšířit povědomí a přilákat lidi. Ty kluby musí ukázat, že je lepší jít na stadion a mrznout tam než sedět v křesle doma, jíst chipsy a čumět na bednu. Pokud tohle nedokážou, tak těžko je přilákají a změní veřejné mínění.

Už dávno díky globalizaci a rozvoji ostatních sportů není jen fotbal a hokej, ale desítky jiných aktivit, které konkurují. Už nestačí říct - jo, jsme v první lize, jsme jediní v okolí, hokej tu je ve 2. lize, tak budeme mít plný stadion, protože prostě nemají lidi co dělat.

Reagovat
vanGomm

Tak to co jsi napsal bude v našich podmínkách docela problém.A co takhle začít tím,že by se snížil počet v lize např.na 10 týmů.Na naši zemi by to bylo tak akorát.Porovnám-li to s NSR,kde jich mají 18.To by tak asi odpovídalo poměrem.Nic proti Kladnu nebo Střížkovu,ale takové týmy by tam pak zřejmě nebyly.

Reagovat
smazaný uživatel

Určitě možnost jak zvýšit návštěvnost, lidi radši půjdou na Spartu než na Střížkov... Jenže na tom by se muselo shodnout ČMFS, což nevidím reálně...

Reagovat
smazaný uživatel

Švédská liga má pokud vím taky 16 týmů, země má 9,3 milionu obyvatel, návštěvnost těsně pod 8 tisíc. Norsko - 4,9 milionu obyvatel, 16 týmů, téměř 9 tisíc. Švýcarsko - 8 milionů obyvatel, 16 týmů, průměr 12 tisíc.

A naopak - Slovensko, 5,3 milionu obyvatel, liga jen o deseti týmech - a průměr okolo 3000. Takže přílišný počet týmů asi není základem nízké návštěvnosti, ne?

Reagovat
stas87

no ale treba vo svedsku ci norsku ty ludia chodia treba aj preto ze v tej lige chyba technika kreativita....ty hraci tam makaju nevypusti jediny suboj....tam ludia zatleskaju byt len treba za povedeny sklz...tuna ci na sk polovica hracov ten zapas odchodi...nie nadarmo vela hracov zo skandinavie odchadza na ostorvy

Reagovat
smazaný uživatel

tak to je zase jinou mentalitou-už vidím,že u nás by pro změnu lidé lamentovali nad tím,že jim schází patřičná fotbalovost apod. Mimochodem před 3 lety vyřadila i Boleslav celkem bez problémů norskýho mistra Valerengu a o rok pozděj vyhrála suverénně na půdě švédskýho mistra Elfsborgu..

Reagovat
stas87

viem ze boleslav vyradila valerengu nikde ale nepisem a nesrovnavam kvalitu ceskej a norskej ligy ked divaka nenalkas na techniku futbalovost kreativitu tak na co?aspon na tu bojovnost ked vidis ze ty hraci na to futbalovo nemaju tak aspon ocenis ich snahu nie??tak je to napr.v bundeslige kde hromada zapasov neni futbalova ale odbojovana tak je to treba aj v rakusku

Reagovat
vanGomm

No já bych si dovedl naši ligu představit o 10 týmech.Např.(Sparta,Slavia,Teplice,Ostrava,M.Boleslav,Liberec,Jablonec,Plzeň,Brno a Olomouc).To by pak ten boj o 3 pohárová a 2 sestupová místa měl jiné grády a věřím,že by i návštěvnost pak stoupla.Při vší úctě co se zápasem v lize Střížkov-Kladno.A příští rok znovu.Postoupí např.Hradec + Ústí a ani jeden nemá odpovídající stadión a tím to zdaleka nekončí.

Reagovat
smazaný uživatel

Trošku odbočím - myslíte, že byste dokázal dát dohromady nějaký ucelený přehled průměrných návštěv třeba za 70. léta, tj. pro každý ročník jedno číslo? Případně i starší, pomůžete velmi dobré věci...která vás vlastně i na tenhle článěk přilákala, protože de facto pochází z téže databáze, kterou doplňuji...:)

Reagovat
Godwinson

tady v těch on-line jsou, jak píšeš, až pozdější ... nevim jestli na netu budou nějaký širší ...

Reagovat
vanGomm

Tak úplné návštěvy všech týmů mám od sezony 1975 do teď (zdroj časopis Gól).Před tímto rokem je některé.Celkové ligové průměry od r.1968.Dál se dá ještě i dohledat.Horší by to bylo s návštěvama všech týmů od r.1974 a níže.To bych musel prohledat sklep,ale to už nemohu zaručit.

Reagovat
smazaný uživatel

Díky za to připomenutí 70. let, nemáte z nich ucelenější statistiky? Mé záznamy končí v roce 1980, ale tou dobou už fotbal vůbec tolik netáhl, celá 80. léta se průměr pohyboval mezi 5-6 tisíci...

Reagovat
vanGomm

Poslední pr.přes 7 000 byl v sezóně 1974/75 (7 603).Od té doby nastala už jen jediná vyjímka a to v roce 96/97 s pr. 7 138,to ovšem bylo dáno eufórií po EURU 96 a hlavně na tu dobu opravdu neskutečným pr.Brna 21 656 diváků!!Smutný rekord drží sezóna 2004/05 s pr.3 836.Vzpomínám si jak někdy kolem roku 1967/68 přišlo na zápas Slavia-Žilina 13 000 a v novinách se pak napsalo,že to byla mizerná návštěva.Inu časy se změnily.

Reagovat
smazaný uživatel

...jinak řečeno, normalizace zabila v Česku fotbal...:)

Reagovat
Godwinson

zajímaly by mě statistiky návstěvnosti jednotlivých týmů, to by bylo asi hodně zajímavé :)

Reagovat
Godwinson

aha, sorry :))

Reagovat
smazaný uživatel

Stačí se podívat o kus výš, kde vanGomm píše:

"Pro zajímavost v sezóně 1971/72 byl průměr skoro 9 000! Přesně 8 830.Na zápas Slovan-Trnava bylo 46 000.Tehdejší průměry Slovan 19 500,Brno 18 400,Sparta 17 000,Trnava 15 300,Slavia 12 800,Ostrava 11 900,VSS Košice 11 000.Průměr v té době kazily návštěvy hlavně Dukly Praha a Interu Bratislava."

Každopádně konečně diskuse, která má smysl

Reagovat
Godwinson

já myslel aktuální, ty, co sem hodil janejo a kousek níže :))

Reagovat
smazaný uživatel

http://web.telecom.cz/kopeckyf/obsah.htm tady by mohly být nějaký statistiky z té doby

Reagovat
smazaný uživatel

Tohle je jediný on-line zdroj, který má návštěvnost aspoň za konec 80. let, ale nejdál do roku 1987 a musíš si ji sám spočítat...:)

Reagovat
smazaný uživatel

stejně si kluby přídávaj diváky zápas od zápasu

Reagovat
smazaný uživatel

Jak kde. V Příbrami skoro vždycky, ale dělají to už od doby, kdy v roce 1997 postoupili do ligy. To samé teď dělá Střížkov, občas (možná, pro to důkazy nejsou, jen se o tom šušká) Plzeň.

Reagovat
stas87

no ono sa to mozno robi aj v boleslavi...

Reagovat
smazaný uživatel

Návštěvnost roste, atraktivita klesá.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele