Add to Google
Přidej na Seznam
Přidej na Netvibes
EuroFotbal on Facebook

Na mistrovství světa se díky videu budou pouštět sporné situace

13.06.2018 11:52 - Aktuality
Pierluigi Collina (© flickr.com)
 
Asistenti rozhodčích na mistrovství světa v Rusku dostali instrukce, aby byli benevolentní ke sporným situacím. Informoval o tom předseda komise rozhodčích světové fotbalové federace FIFA Pierluigi Collina s tím, že případné chyby napraví nově zavedený videorozhodčí.

"Když uvidíte asistenta, který nezvedl praporek, tak to není proto, že udělal chybu," řekl Collina na úterní tiskové konferenci. "Ale je to proto, že takové dostal instrukce. Řekli jsme jim, aby v případech těsných ofsajdů nechali praporek dole. Kdyby ho zvedli, tak celá akce okamžitě skončí, ale takhle z ní může být slibný útok nebo velká šance," citoval Collinu server BBC.

Větší benevolenci si podle Colliny můžou sudí dovolit díky zavedení videa, které už funguje v řadě světových soutěží včetně české ligy a na mistrovství bude k dispozici poprvé. "Když asistent nechá praporek dole a hra bude pokračovat, tak se i v případě gólu celá situace může zkontrolovat na videu," prohlásil Collina.

Videorozhodčí může zasáhnout do hry v předem daných situacích - při dosažení branky a všem, co tomu předchází, včetně ofsajdů, při rozhodnutí o penaltách, červených kartách a při chybné identifikaci hráčů. O konzultaci může také požádat hlavní rozhodčí.

Sudí na šampionátu budou také moci využít video k tomu, aby za incidenty mimo hru vyloučili hráče i zpětně, třeba až po několika minutách. Rozhodčí navíc mají povinnost zohlednit veškerý čas strávený konzultací videa v nastavení obou poločasů.

"Na správný verdikt bude k dispozici tolik času, kolik bude potřeba. Ale každá minuta, každá sekunda ztracená videem bude na konci nastavena," přidal Collinův kolega z vedení komise a rovněž bývalý sudí Massimo Busacca.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2363
Komentáře (79 / 0 nových)
Kang & Kodos
13.06.2018 11:54
#
Píčovina
jacobT
13.06.2018 11:57
#
Ved je to praveze uplne logicke riesenie.
Kang & Kodos
13.06.2018 12:04
#
Že tam je konečně video, je super (i když v roce 2018 by to měla bejt už dávno samozřejmost). Ale ofsajd je ofsajd, tečka. Teď je ještě bude řešit, co je a co už neni malej ofsajd.
ttopi
13.06.2018 12:04
#
Špatně jsi článek pochopil
Shevchenko
13.06.2018 12:06
#
Četl si to vůbec?
Sedu
13.06.2018 16:54
#
Kang & Kodos
13.06.2018 12:06
#
okay, mohl jsem si to přečist celý Kokotko dne, pls
jacobT
13.06.2018 12:09
#
Skleepy
13.06.2018 12:10
#
KingMaster13
13.06.2018 12:16
#
Posledni Kovboj
13.06.2018 12:17
#
ŠafarčíkjeBůh♥
13.06.2018 12:22
#
Y.N.W.A
13.06.2018 12:24
#
nejsi jedinej, některý další si to navíc ještě obhajujou
PlackaSKS
13.06.2018 12:35
#
nebejt tebe, napíšu to samý, takže se ti ani nebudu smát
Bex5
13.06.2018 14:46
#
kilobyte
13.06.2018 13:05
#
Za uznání chyby.
Bex5
13.06.2018 14:45
#
Sedu
13.06.2018 16:55
#
REPLIKATOR
13.06.2018 20:19
#
icka
13.06.2018 11:59
#
Klokanomet
13.06.2018 12:16
#
gratulace
Sedu
13.06.2018 16:54
#
Kaj
13.06.2018 11:57
#
Skleepy
13.06.2018 11:58
#
Takovýhle ráj být pomezním ve fotbale ještě nikdy nebyl. I na vesnici na tebe vždycky všichni řvou, že jsi debil, a to i když tu situaci vyhodnotíš dobře. Teď nejenom, že můžeš chybně neodmávat ofsajd, Collina to ještě po tobě naopak vyžaduje.
Bob91
13.06.2018 12:24
#
Nepochopeno.. Jde o to, že když si nebude 100% jistý, že tam hráč stál, nemá to zvedat. Což přispěje i plynulosti a atraktivitě hry. Pokud je hráč vykliněný hlavou v offsidovém postavení, dle doslovného znění pravidel se jedná o offside. Když to mávnou půlka lidí nadává a půlka chválí, jen ať to pouští a u videa se zhodnotí (v případě dosažení branky), zda to byl skutečně offside. Je tu i menší šance pro pomezáky, aby si "vymýšleli" offsidy..
Skleepy
13.06.2018 14:39
#
Jestli tady někdo něco nepochopil, tak jsi to ty.
ttopi
13.06.2018 12:01
#
Původně jsem to dle nadpisu pochopil tak, že se těsné ofsajdy budou pouštět a dále neřešit - to by byl samozřejmě nesmysl, protože ofsajd je ofsajd a je jedno, jestli 1cm, nebo 1m.

Tady je to ale myšleno tak, že než aby se zjistilo, že byla akce chybně zastavena, tak se to raději pustí a po akci se může případně zkontrolovat video - to už smysl dává.

Aneb někdy nadpis říká něco jiného, než o čem je vlastně řeč
Y.N.W.A
13.06.2018 12:23
#
ne, neříká... říká vše ("díky videu"), jen je to prostě pro některý náročný pochopit
Nuno čomes
13.06.2018 12:03
#
Špatně formulováno. takhle to zní, jakoby to měli nechat dohrát a když to bude ofsajd tak se nic nestane. Spíš jde ale o to, aby to pomezní nemávl v domnění, že tam ten nhráč těsně byl i když tam fakticky nebude.
ttopi
13.06.2018 12:04
#
Přesně, takto to píšu i výš.
Je lepší to nechat dohrát a kdyžtak odvolat, než to chybně stopnout a pak zjistit, že se mělo hrát.
Juventus
13.06.2018 12:05
#
a kolik bude tolerance toho těsnýho ofsajdu.To je úplná blbost.Tolerance by neměla být žádná.
zelda
13.06.2018 12:07
#
Přečti si článek a ty dva borce nad tebou
Shevchenko
13.06.2018 12:07
#
A další
Skleepy
13.06.2018 12:10
#
Ka.Hn
13.06.2018 12:10
#
Budme tolerantni
Posledni Kovboj
13.06.2018 12:18
#
Budme prosim tolerantni
Kuchta
13.06.2018 12:59
#
Teď to na mě celé spadlo...tak buďme tolerantní, buďme prosím tolerantní
Posledni Kovboj
13.06.2018 13:10
#
Klokanomet
13.06.2018 12:17
#
půl prdele
Svatej
13.06.2018 12:18
#
jednou se snad naucis cist
ŠafarčíkjeBůh♥
13.06.2018 12:23
#
Tady už chybí jen to, aby ti Kang napsal, že jsi úplný kretén, když si nepřečteš celý článek..
Posledni Kovboj
13.06.2018 13:11
#
REPLIKATOR
13.06.2018 20:19
#
ttopi
13.06.2018 12:06
#
Číst nadpis nestačí
Mercury
13.06.2018 12:13
#
to zní rozumně
vilp
13.06.2018 12:15
#
pobody's nerfect
13.06.2018 12:16
#
takhle by se video mělo využívat, jenom se bojím, že spousta čárových bude pro sichr "pouštět" i metrový ofsajd a pak se často bude přerušovat a kvůli příliš častému přerušení se projekt videa pošle k ledu
pajka-juve
13.06.2018 14:25
#
Tolik gólů z těch puštěných hraničních ofsajdů/neodpískaných faulů snad padat nebude. Díky tomuto odstavci to mají jasně dané :"Videorozhodčí může zasáhnout do hry v předem daných situacích - při dosažení branky a všem, co tomu předchází, včetně ofsajdů, při rozhodnutí o penaltách, červených kartách a při chybné identifikaci hráčů. O konzultaci může také požádat hlavní rozhodčí." Jde jen o to, jestli mu to řekne ve sluchátku nebo se na to podívá sám hlavní.
Svatej
13.06.2018 12:19
#
Skvele
krupa1919
13.06.2018 12:20
#
grumpa
13.06.2018 12:26
#
"Pokud víte, kam má po mistrovství namířeno, tak mi to prosím teď řekněte. Nevím, kam na ty zprávy o mém údajném odchodu chodíte"
ronaldinho_10
13.06.2018 12:29
#
Na jednu stranu to chápu a je to i logické, že to radši pustí a pak případně gól odvolá video... Ale na druhou stranu, pokud to pak budou zkoumat jen při gólu, může úmyslné puštění malého ofsajdu soupeře poškodit a teoreticky i rozhodnout zápas.Třeba když nastane situace, že těsně před koncem přijde dlouhý míč na útočníka skoro na půlce hřiště, který půjde sám na brankáře. Pomezní si bude myslet, že je půl metru v ofsajdu, ale radši to pustí, aby ho třeba neobral o šanci... Pokud by gól dal, tak to video vrátí, Ale pokud gól nedá a brankář třeba vyrazí míč na roh, tak to podle všeho video řešit nebude. Nevím, zda by to případně ještě neřešili zpětně, pokud by padl gól hned z rohu... Ale třeba zrovna v tomto konkrétním případě, pokud tým bude vést o gól, tak rozehraje na krátko a poslední minutu nebo dvě dohraje vepředu u praporku. Takže prohrávající tým přijde o šanci vyrovnat, kterou by ještě měl, kdyby pomezní správně odmávla na té půlce ofsajd...
BílíAndelDrcKo
13.06.2018 13:25
#
Pravda, ale toto už nijako neošetríš... súčasne rozhodnutie je to najlepšie čo z toho dostaneš.
pedrofcb
13.06.2018 12:34
#
Bude to spravedlivé, ale... Bude to kazit radost z gólů, rozhodčí hráče pustí do šance, hráč dá gól, je v euforii a gól nebude uznán. Nebo hráč dá regulérní gól a nebude se radovat, protože ví, že to bylo na hraně a bude rovnou čekat na verdikt a pak se začne radovat?
ttopi
13.06.2018 13:30
#
Nebude to zas tak častý jev. Proč tohle vždycky vyvolá tyhle pocity?

Navíc vždycky radši uvidim vychladnout hráče po správně odpískaném ofsajdu, než aby se něco špatně zastavilo a byl tím obrán někdo o možnost skórovat
haracky
13.06.2018 12:44
#
V tomto pripade bych uplne carove zrusil, ofsajdy se budou vyhodnocovat od TV a hlavni rozhodci dostane jen echo do sluchatka.
BílíAndelDrcKo
13.06.2018 13:26
#
Čiarovy tam nie je len od offsidu že ano...
Filthro
13.06.2018 12:57
#
Mám názor se kterým bude asi většina diskutujících nesouhlasit, ale ten směr, kterým jde fotbal po stránce pravidel se mi vůbec nelíbí. Začíná se to čím dál víc blížit matematické přesnosti, kde "přístroj" na milimetr určí jestli to byl faul, ofsajd, gol atd.
V mým chápání fotbalu je rozhodčí součást hry a měl byt ji ovlivňovat svým rozhodnutím. Budu radši když můj tým jednou za 10 zápasů dostane gol z pulmetrovýho ofsajdu, než když se z fotbalu stane "dokonalej" počítačem řízenej sport. Hlavně, že každej zápas řídí 5 rozhodčích a nakonec se stejně všechny podstatný věci rozhodne video. Na to abych odmával aut nebo dvoumetrovej ofsajd tam můžu na té lajně stát i já. Postrádá to smysl.
BílíAndelDrcKo
13.06.2018 13:27
#
Daj tomu čas...
ttopi
13.06.2018 13:33
#
Musíš si uvědomit, že rozhodčí, ale i sami hráči jsou dnes pod neskutečeným tlakem. Ve fotbale dneska tečou takový peníze, že je zkrátka žádané, aby bylo vše co nejvíce spravedlivé. A co jiného k tomu má pomoci, než pokročilá technika.

Je to takév klišé, ale dříve si opravdu chlapi po zápase zašli spolu na pivo. Dneska s tím, jakej je hon po penězích, je to skoro nemyslitelné.

Ty říkáš, že radši uvidíš gól z ofsajdu. Já říkám, že góly z ofsajdu vidět nechci. Co je spravedlivější, ať si každý řekne sám
Filthro
13.06.2018 13:42
#
Co se týče toho ekonomického pohledu tak máš určitě pravdu. Ačkoliv si myslím, že největší tlak na používání technologií dělali fanoušci.
Mě nejde ani tak o to brzdění hry a nepřirozenýho kontrolování těch situací, tak nějak si prostě myslím, že o tom jestli je ofsajd nebo ne by měl rozhodnout pomezní rozhodčí, jinak je tam k ničemu. Stejně tak nedává nejmenší smysl to, že se hlavní může podívat jestli ten skluz ve vápně byl faul nebo ne. Tak k čemu tam je? K tomu aby odpískal ruku na půlce nebo otočil pomeznímu aut?
ttopi
13.06.2018 13:46
#
No, jednoduše. Kdyby tam nebyl pomezní, tak by se video muselo použít asi 20x v zápase jen kvůli otázce, zda byl, nebo nebyl ofsajd. Pomezní toho dost odfiltruje, navíc pomůže hlavnímu rozhodčímu v situacích, kdy ten je daleko třeba od faulu, nebo nějaké strkanice od čáry.

Jinak to, že se rozhodčí nebude dívat 100x za zápas na video potvrzuje tvé přání, aby vše nebylo strojově, protože i s videem těch nepřesností bude dost. Ale zkrátka u situací, jako je gól/negól, faul/nefaul ve vápně, je pravděpodobnost ovlivnění výsledku mnohem vyšší, než když se špatně otočí aut na půlce.

Uli_Hoeneß
13.06.2018 18:03
#
FCBarcelona22
13.06.2018 13:07
#
No jo ale co když pustí malý ofsajd a bude následovat roh, po kterém padne gól? Bude se pak kontrolovat i to? Těžko pak ale padne gól po rohu který neměl být
BílíAndelDrcKo
13.06.2018 13:29
#
Také situácue sa diali bežne aj teraz. Navyše videorozhodca by mal riešit kazdu spornu situaciu takze nevidim dovod preco neodvolat roh ak sa da odvolat gol
Uli_Hoeneß
13.06.2018 18:03
#
To by byl mor
BílíAndelDrcKo
13.06.2018 18:18
#
Neviem aká je rýchlost preverovania ...
pajka-juve
14.06.2018 14:04
#
Rozhodčí může použít videorozhodčího na situace od zahájení hry po přerušení tzn. od rozehrání rohu po gól. To jestli roh byl nebo ne sice může zkoumat, ale jen s pomezním. Nesmí ho odvolat pomocí videa, protože to bylo přerušení hry bez toho aby padl gól.
BílíAndelDrcKo
14.06.2018 15:17
#
Viem že to tak bude, otázne je či by sa nemal zaviest špecialne videorozhodca na všetky offsideove situácie. Ten by mal stihat zareagovat na všetky.
ttopi
13.06.2018 13:36
#
Ta pointa, jak ji popisuješ, je správná. Ale toto se děje od počátku historie fotbalu, že někdo dá gól po rohu, který neměl být. Video v tomto nepřináší žádný krok dozadu.

pedrofcb
13.06.2018 14:20
#
Když rozhodčí mají instrukce k tomu aby sporné ofsajdy pouštěli, s tím, že to když tak video napraví, tak logicky těch rohů bude daleko víc a nemusí to být ani roh, stačí i aut třeba.
ttopi
13.06.2018 14:22
#
Kdepak. Pouštět hraniční situace se mají už delší dobu, ještě před videem. Vlastně tento článek nepřináší nic moc novýho, akorát jsou někteří zbytečně hysteričtí, že začnou padat góly po rozích, které neměly být
pedrofcb
13.06.2018 14:29
#
No já bych byl taky proto pouštět hraniční situace, ale pak to dál teda neřešit, ale pustit a pak to rozhodnutí změnit je něco jiného.
Sedu
13.06.2018 16:56
#
Sedu
13.06.2018 17:00
#
Ted jeste za simulaci v pokutovem uzemi penalta na druhe strane a bude ten fotbal skoro spravedlivej.
Kaj
13.06.2018 18:53
#
...a rázem vyhnou delfíni a dočkáme se i odebrání Zlatejch balónů
Sedu
13.06.2018 21:40
#
Navrhuju kopacky bez spuntu a povinne slunecni bryle.
Uli_Hoeneß
13.06.2018 18:02
#
Pokahontas
14.06.2018 11:48
#

Samozřejmě správně.
Jsou situace,kdy si žádný pomezní nemůže být svým rozhodnutím zcela jistý,proto je v takových případech VŽDY lepší riskovat chybu,kterou nyní již díky videu napravit lze(chybně puštěný ofsajd),než chybu,kterou napravit už nelze(chybně odmávaný).
Nazval bych to takovou ofsajdovou presumpcí neviny.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.