Merci, Zizou!

14.06.2017 21:42 - Názory a komentáře
Zinedine Zidane (© realmadrid.com)
 
Naposledy si v kanceláři prohlédl na zdi visící klubový znak, vzal do ruky svůj černý kufřík a odešel. Konec krátkého působení kovaného Madridisty Rafy Beníteze doprovázela velká úleva fanoušků. Rozhodně se nejednalo o konec, který by si sám představoval. Na rozlučku se údajně dostavili pouze jeho věrný druh Danilo, svůj sen na pozici desítky žijící Bale a jak jsme se později dozvěděli, tak i upřímnost oceňující řízný bek Pepe.

O nástupci bylo hned jasno. Zinedine Zidane. Dlouho se vědělo, že tento den jednou přijde. Santiago Bernabéu bude opět v režii mistra Zizoua. Nepochyboval jsem, že je pro tuto pozici předurčený. Přesto se člověk neubránil otázkám. Je už ten správný čas? Může neprověřený Zidane úspěšně zvládnout tlak, který je spojený se zřejmě nejvrtkavější trenérskou židlí mezi fotbalovými kluby? Potřebují rozmazlené dětičky na čele s věčným průšvihářem Benzemou spíše hodného tátu, nebo přísného otce? Panoval ve mně zvláštní spokojený pocit. Pokud ne Zidane, tak kdo? Rovněž pro něj hovořilo několik důležitých faktorů.

Ať už si to zpětně připouštíme nebo ne, rok a půl zpátky se spekulovalo i o pozici Florentina Péreze před blížícími se volbami v létě 2017. Velká část fanoušků byla stále naštvaná za odchod oblíbeného Carla Ancelottiho a šokována jmenováním Beníteze, kterého jsme na poslední chvíli ukradli z lukrativního angažmá ve West Hamu. Pérez si musel uvědomovat, že je potřeba uklidnit fanoušky. Zároveň věřil, že Zidane jeho oslabenou pozici znovu posílí. Jsem si naprosto jistý, že by Zidane dostal další sezónu i v případě prohraného finále LM. Pérez za ním musel stát. A právě silná důvěra prezidenta ve mně budila optimismus.

Hráči k němu vždy chovali a chovají obrovský respekt. Jako persona, kterou spousta hráčů s úžasem sledovala z gauče v televizi, měl výbornou výchozí pozici. Jakmile mluví, všichni poslouchají. Pro mnohé to byl idol. Respekt kabiny si Rafa nikdy nezískal. V kuloárech se proslýchalo, že si hráči z Beníteze často dělali srandu a neměli k němu žádnou úctu, byť se jí snažil svým autoritářským přístupem vynutit. Pro Zidana bylo klíčové získat si jejich přízeň a dát jim to, co jim u předchozího trenéra chybělo.

Můžeme jen spekulovat, do jaké míry platí tvrzení o "samořízení" úspěšných týmů. Ať už šlo o úžasnou Guardiolovu Barcelonu, nebo další slavné týmy plné světových hvězd. Z mého pohledu nic takového nefunguje. Úspěšní manažeři jako Guardiola v Barceloně dokáží propojit zapojení svých taktických vizí a zároveň dát hráčům určité množství svobody. Kontrast práce Zidana a Beníteze ukázal jednu věc. Nejlepší hráči potřebují vedení, ale potřebují především lidské vedení. To Benítezovi zlomilo vaz. Jako taktický mág viděl hráče pouze jako figurky na své šachovnici. Nedokázal v sobě probudit při vedení týmu lidskost. Nepohlížel na ně jako na individuality, které potřebují vést, ale zároveň mít dostatečnou volnost. Individuálně přece patří mezi nejlepší na světě. Což je podle mě hlavní důvod toho, proč může být Rafa mnohem úspěšnější v menším klubu, kde ho hráči dokážou následovat a odložit svoje ega.

Zidanovi do karet nahrávala i soupiska. Čistě papírově se stále jednalo o jeden ze tří nejsilnějších týmů světa. Široký kádr, velké množství hráčů schopných rozhodovat zápasy. Veškeré posty až na hrotového útočníka a levého beka kvalitně zdvojené. A především ochota a nadšení hráčů. Chtěli změnu a dostali ji. Byli spokojeni s vyhozením Beníteze a ochotni poprat se za nového trenéra. Zidane sledoval práci Mourinha, sledoval práci Ancelottiho, sledoval práci Beníteze, učil se u Guardioly i Bielsy. Nepochybuji, že si z každého něco vzal. A jak to dopadlo? Pojďme se přesunout do data 3. 6. 2017.

Real Madrid ukončil dlouholeté čekání na mistrovský titul a jako první dokonce obhájil titul v nejprestižnější klubové soutěži Lize mistrů. Jakou roli v tom sehrála postava Zinedina Zidana a co bylo klíčové?

Stavební kameny pozdějšího úspěchu v právě skončené sezóně postavil Zidane už v přestupovém období. I když se až na návrat ztraceného syna Álvara Moraty relativně na pohled nic nedělo, Zidane učinil hned několik důležitých kroků, které se později ukázaly jako klíčové.

V první řadě se nebál podržet španělské hráče. Prvním příkladem je Nacho. Nikdy za jeho několik let působení v kádru Realu Madrid se nedostal ani na dostřel hranice 2000 odehraných minut. Navzdory faktu, že je jedná o velkého Madridistu, byl na pokraji odchodu. Měl namířeno do AS Řím. Zidane si s ním promluvil, ubezpečil ho o jeho roli v týmu a Nacho zůstal. Odměnou mu bylo 3000 odehraných minut (téměř dvojnásobek jeho předchozího maxima a jen o 300 minut méně, než má například Raphael Varane), silnější místo v kádru, velká vděčnost fanoušků a další pozvánky do španělské reprezentace.

Dalšími na řadě byli Asensio, Lucas Vázquez a především Isco. Prvně jmenovaný se i přes nejasné vyhlídky rozhodl zůstat v Madridu a Zidane do něj vkládal velkou důvěru. Nebyl jeho základním kamenem, chodil ovšem pravidelně dohrávat důležité zápasy proti těm nejsilnějším soupeřům. Včetně finálového utkání v Cardiffu. Lucase Vázqueze můžeme označit za jednoho z největších oblíbenců Zidana. Fyzicky skvěle vybavený bojovný hráč, na kterého se mohl vždycky spolehnout v závěrech utkání. A Isco? Zaplaťpánbůh, že Zidane vyslyšel volání fanoušků a udělal z něj v závěru sezóny jednoho z nejdůležitějších hráčů mužstva. "Iscománii" nastartoval a v plném rozsahu spustil především zápas na hřišti Sportingu Gijón, kde jsme byli svědky zřejmě nejlepšího individuálního výkonu hráče Realu Madrid v celé sezóně. Od té doby Isco nechyběl v žádném důležitém zápase.

V týmu se vytvořilo opravdu silné španělské jádro, které se postaralo o celkovou atmosféru v mužstvu. Španělská skupinka "lavičkářů" kolem dvojice brankářů, Nacha, Isca, Asensia, Lucase, Moraty a osvojeného Mariana se starala o pohodu v mužstvu celý rok. Unikátní je fakt, že čistě papírově šlo o Zidanovo béčko. A právě v tom je kouzlo. Právě ti hráči, kteří by mohli být nespokojení se svým vytížením, dělat rozbroje, byli symbolem atmosféry v mužstvu. Bylo by to stejné, pokud bychom místo Nacha měli zahraničního stopera, místo Asensia reinkarnovaného Altintopa, na křídle Drentheho a místo Moraty Adebayora? Těžko říct. Real je přece jen španělský.

Síla lavičky a fakt, že se na ní Zidane mohl bez pochybností spolehnout, byla nakonec rozhodujícím faktorem v boji o ligový a evropský titul. Díky zdvojeným postům, širokému a kvalitnímu kádru + funkčnosti "béčkových" hráčů nebyl sebemenší problém s rotací. Zidane mohl v podstatě kdykoliv posadit kohokoliv. Sílu kádru nejlépe demonstruje složení tribuny ve finálovém utkání Ligy mistrů. Hráči jako Pepe, Coentrao, Lucas nebo James Rodríguez se nevešli ani na lavičku. Kádr byl perfektně odpočatý a připravený na nejdůležitější zápasy sezóny, kdy jsme po fyzické stránce neměli konkurenci. A co je nejdůležitější, zápasy "béčka" nebyly odchozené, jednalo se o oslavu fotbalu. Neodpustím si připomenout komentář trenéra Betisu Mela, že "áčko" Realu Madrid je daleko více k poražení, než jeho "béčko". Místo jedenácti hvězd na soupeře vyběhlo 11 hladových kluků, kteří se prostě přišli bavit fotbalem.

Oproti konkurenci měl Zidane daleko větší prostor k manévrování. Zatímco přímá konkurence ztrácela především v zápasech, kde se to nečekalo, z důvodů úzkého kádru a především slabé nevyvážené lavičky, Real Madrid po letech objevil vítěznou mentalitu. Důkazem budiž počet rozhodnutých duelů a nastřílených branek v posledních minutách. Mluvilo se o štěstí. O tom, že se Zidane upsal ďáblovi. Štěstí, náhoda, rozhodčí. Tým byl po letech opravdu rozhodnutý vyhrát titul, nebyla žádná jiná možnost.

Pokud se na celou kauzu pozdních vstřelených branek podíváme statisticky, dojdeme k velmi zajímavým číslům. Hráči Realu za rok a půl pod Zidanem dokázali v závěrech ligových zápasů (80+) díky svým brankám získat Realu Madrid neuvěřitelných 27 bodů, přičemž pouze 6 bodů díky inkasovaným brankám v závěrech zápasů poztráceli. Celkově tedy +21. Pro srovnání, Benítez za půl roku -4. Carlo Ancelotti za poslední dvě ligové sezóny +12.

Real Madrid ve velkém množství letošních duelů nepředváděl vyloženě dominantní výkony. Neovládal hru po celých 90 minut od začátku do konce. Nebušil nepřetržitě do soupeřových vrat. Mohl dokonce působit dojmem, že je lehce k poražení. Jakmile však soupeř ztratil na moment koncentraci, hráči Realu dokázali rychle rozhodnout.

Jedním z klíčů k úspěchu jsou pro současný Real Madrid jsou bezpochyby oba krajní beci. Marcelo i Dani Carvajal se dokáží postarat o celou lajnu, což umožňuje Ronaldovi pohybovat se blíž k brance a Realu vyměnit jednoho typického křídelníka za hráče navíc ve středu pole (Isco, Asensio). Častým jevem v právě skončené sezóně bylo i střídání klíčových stran pro vedení útoku. Zatímco v prvních poločasech byl ve hře daleko více Carvajal, s blížícím se koncem utkání se stupňoval výkon Marcela. Nemyslím si, že Real Madrid má v současnosti na všech postech nejlepší hráče. Pokud je však jeden post, který Realu Madrid můžou všechny ostatní kluby závidět, jde o pozici krajních beků. Dvojka Carvajal - Marcelo a její celoplošná práce je pro úspěchu týmu klíčová.

Zidana v nejdůležitějších momentech podrželi klíčoví hráči. Neuvěřitelná série rozhodujících gólů Sergia Ramose. Fotbalový karneval v podání míčového kouzelníka Marcela, který se při vedení míče stále vidí na ulici v Brazílii. Německý stroj Toni Kroos. Fotbalový básník Luka Modrič. A především probuzený Cristiano Ronaldo, který zažil nejlepší závěr sezóny za celou svoji kariéru v Realu Madrid. Ať už se jedná o Ramose, Marcela, Carvajala, Modriče, Kroose nebo Ronalda, na své lídry se Zidane vždy mohl obrátit. Zidane nebyl a není dokonalý. V době klopýtání čelil mírnému tlaku fanoušků. Proč hraje tenhle? Proč zase Bale? Kde je Isco? Nad několika jeho rozhodnutími jsme kroutili hlavou. Ale mohl se spolehnout na jednu věc. Na hřišti byl vždycky někdo, kdo se popral a postaral o jeho vykoupení. Tým za ním stál. A já poprvé po x letech měl v každém zápase pocit, že to zvládneme. I když byla 85. minuta a čas se neúprosně krátil, vnitřně jsem nepochyboval. Zidane vnesl klid do kabiny a probudil v hráčích vědomí o vlastních schopnostech vítězit. Věděli, že to zvládnou. Věděli, že jejich čas a šance přijde. Věřili, že kapitán znovu vyskočí nad hlavy všech soupeřů a zajistí Realu vítězství.

Jako zajímavý poznatek mi přijde srovnání Realu Madrid pod Mourinhem a Zidanem. Všechna čest Mourinhovi za navrácení Realu Madrid mezi elitu v Lize mistrů, po letech se však v kontrastu se Zidanem ukazuje zajímavý fakt. Za doby vládnutí Mourinha měl člověk z klubu pocit, že je motivován především negativní formou, a to ve smyslu, že je vše proti nám. Rozhodčí, liga, okolnosti, počasí, trávník, tribuny. Vytvářel motivaci ve směru "pojďme se postavit nepřízni osudu a zvládnout to i přes veškeré bariéry, které nám druzí staví". My jsme ti poškozovaní. Zidane je jiný. Čiší z něho klid, nadhled, moudrost. Na lavičce často vypadá, že by jej z klidu vyrušil pouze Materazzi v dresu soupeře. Dokázal v týmu vytvořit pozitivní motivaci. Našel každému roli a vyjádřil mu jeho důležitost. Každý v týmu pro něj byl důležitý. Hráči věřili, protože měli hlad po úspěchu, nikoliv po odplatě.

Velkou roli v úspěchu Realu Madrid sehrálo i sestavení realizačního týmu na čele s kondičním trenérem Pintusem. Po fyzické stránce tahala Zidanova družina za kratší konec v naprostém minimu zápasů. Často jsme byli svědky tuhého odporu v prvním poločase, který vzal už od začátku druhého brzy za své. Vypadalo to, jako by hráči přepnuli na druhý rychlostní stupeň. Dokázali měnit tempo zápasu, vydrželi relativně čerství až do konce. Pouze se čekalo na gól. Fyzická připravenost v závěru sezóny byla jedním z klíčových aspektů, proč se Realu letos konečně povedlo uspět na obou frontách.

O Zidanovi se často mluví jako o největším trenérském "štístkaři" na fotbalové scéně. Nabízí se ovšem otázka. Může mít člověk takové štěstí donekonečna? První zápas, pátý zápas, třicátý zápas? Je to stále ještě štěstí? Štěstí a umění být ve správný čas na správném místě do určité míry ovlivňuje vše, ale opravdu je to u Zidana jen o tom štěstí? V posledních měsících pro mě představuje ideální variantu trenéra, který umožní hráčům svobodu a zároveň předá taktické prvky hry. Příkladem může být poslední zápas v Cardiffu. Juventus na Real vletěl ve velkém stylu, nedovolil mu ovládnout střed pole, trpělivě napadal, hráči Realu byli neustále pod tlakem. Současný nejlepší střed zálohy na světě Modrič - Kroos - Isco se vůbec nedostal do zápasu. Přesto ovšem nemůžeme říct, že by gól Juve visel na vlásku. Real držel soupeře v poměrně uctivé vzdálenosti od branky a nedovolil Juventusu téměř žádné nebezpečné situace, nepočítaje Pjaničovu ránu ze střední vzdálenosti a Mandžukičův nádherný gól z téměř neřešitelné pozice. V druhém poločase nastoupil úplně jiný Real Madrid. Svěží, čerstvý, hladový, o dva rychlostní stupně před Juventusem, který se ani po inkasovaných brankách nezvedl k odporu. Byla to ukázka špičkové fyzické připravenosti a zároveň zapojení taktických prvků od Zidana. První poločas stál Juventus hrozně sil, Zidane dovolil Juve řídit zápas, zároveň však se svými hráči držel aktivní blok a měl téměř pokaždé dostatečně hráčů za míčem.

Nejzajímavější změnou bylo zřejmě nasazování a šetření Cristiana Ronaldo. V minulých letech jsme byli zvyklí, že na konci sezóny nechyběl v jediném papírově lehčím zápase a honil se za počtem branek. Tu 3 tady, tu 4 tam. Chtěl odehrát vše. Nemůžeme mu to mít za zlé. Ronaldo je přirozený vítěz. Právě jeho vůle vítězit znovu a znovu, sprintovat i za stavu 5:0 pro další gól, z něj dělá jednoho z nejlepších hráčů historie. Kvůli maximálnímu vytížení nepodával v nejdůležitějších zápasech výkony odpovídající hráči světové extratřídy. Rozhodovali za něj jiní. Letos jsme byly svědky něčeho úplně jiného. Ronaldo daleko častěji chyběl v nominaci. Zidane s ním našel společnou řeč, díky které Ronaldo zažil nejpovedenější závěr klubové sezony v kariéře. Byl čerstvý, hladový po gólech, vždy včas na správném místě. Rozhodl čtvrtfinále, semifinále, finále. Ronaldo z konce sezóny byl k nezastavení.

A jaký je výhled do budoucna? Zidana čeká velká spousta práce. Lze si velmi lehce všimnout, že bujaré oslavy pominuly a na povrch se dostávají méně příjemné zprávy. S Madridem se rozpačitě loučí stoperská legenda Pepe, na odchodu je James a otazníky visí nad Álvarem Moratou. Minulé léto Zidane zvládl na jedničku, letos to bude mít o poznání složitější. Vše funguje, ale právě sezóna po úspěchu hodně prověří jeho kvality. Bude hráčům jako je Asensio a Kovačič, kteří mají být budoucností Realu Madrid, stačit podobný počet minut, nebo v případě nedostatku začnou volat po změně? Hráči jako Kovačič, Asensio, Isco, Morata a další mají potenciál být světovými hvězdami. V drtivé většině světových velkoklubů by měli neotřesitelnou pozici v základu. Bude jim stačit, aby byli titulováni jako "béčko", když mohou jinde být v záři reflektorů? Podaří se Zidanovi udržet všechny hráče hladové po úspěchu i po zisku double? Usadí se Isco natrvalo v základní sestavě, nebo vládu nad Madridem převezme formace MCBP (Mbappé, Cristiano, Bale, Pérez), známá především z americký komedií. Po nadcházející sezóně budeme o kvalitách Zinedina Zidana vědět daleko víc. Zatím si vede na jedničku, ale nečeká ho lehký úkol. Nechme úvahy úvahami a těšme se na další sezónu.

Stejně jako byl Zinedine Zidane magický na hřišti, obdobně působí i na lavičce. Vyzařuje z něj klid, charisma, vítězství. Právě skončená sezóna ukázala celkem jasně, jakého člověka tým jako Real Madrid na lavičce potřebuje. Musí to být do jisté míry hodný táta, který si nebude muset respekt hráčů vynucovat. Zidane si hráče získal. A právě to se ukázalo jako nejdůležitější. Nerad bych se pouštěl do nějakých soudů a sporů o nejlepší trenérech a manažerech na světě. Řeknu jen jedno. Zinedine Zidane nemusí být nejlepším trenérem na světě. Rozhodně je však v současnosti nejlepším trenérem pro Real Madrid. Letošní sezóna zůstane navždycky zapsaná velkým písmem v historii Realu Madrid. Teď nám zbývá říct jen jediné. Merci, Zizou!
Autor: články čtenářů / Pavel Mirovský
Počet zobrazení: 10454
Komentáře (241 / 0 nových)
Billy McClane
14.06.2017 21:49
#
Zidane
Neri
14.06.2017 21:58
#
...nebo vládu nad Madridem převezme formace MCBP (Mbappé, Cristiano, Bale, Pérez)...
pantondavo
14.06.2017 22:08
#
Posledni Kovboj
14.06.2017 22:16
#
mcbp? je ti dvanact?
Paul Anka
15.06.2017 17:11
#
spíš naráží na slovenského komentátora, který označuje trojici Benzema, Bale, Ronaldo, jako BBC
Manny
17.06.2017 10:54
#
az na to, ze tu zkratku tak pouzil asi kazdy komentator na svete....
Neri
15.06.2017 19:52
#
Ne, není, nenarážím na tu zkratku, ta je mi známá, ale moc hezky jste se toho všichni chytli.
Tivoli
15.06.2017 07:06
#
madridcan
15.06.2017 08:34
#
Aby si sa neposral. Mozno to bolo prvoplanove, ale ked to mas dalej prirovnane ku komedii, tak neviem co sa riesi...
Y.N.W.A
15.06.2017 09:26
#
za mě MCBP dobrý ...btw, nevíte, jestli v Barce někdy nehráli vedle sebe Mascherano, Iniesta, Leo, Fabregas?
Billy McClane
15.06.2017 11:44
#
To neviem, ale urcite hrali v:

S-ergio Busquets
I-niesta
M-essi
U-mtiti
L-uis Suarez
A-leňa
N-eymar
T-uran
I-van rakitic

ACS Spalik
15.06.2017 12:57
#
pingla
15.06.2017 12:58
#
Misto Aleny Alba, ale jinak
marlon8
15.06.2017 21:34
#
Ale měl tam být Alba.
jáá
15.06.2017 23:26
#
Diego2
16.06.2017 08:07
#
stejne jako
Modric
Ronaldo
Danilo
Kovacic
Odegaard
Billy McClane
16.06.2017 11:34
#
madridcan
16.06.2017 23:56
#
Smrtonosna pomsta ci kokos
teenz
17.06.2017 12:06
#
Manny
17.06.2017 10:58
#
hahaha to je tak vtipne
bravo7
17.06.2017 12:01
#
Rarášek
17.06.2017 12:10
#
Neri
15.06.2017 19:53
#
Vůbec mi nešlo o tu zkratku.
stas87
14.06.2017 22:03
#
Jako zajímavý poznatek mi přijde srovnání Realu Madrid pod Mourinhem a Zidanem. Všechna čest Mourinhovi za navrácení Realu Madrid mezi elitu v Lize mistrů, po letech se však v kontrastu se Zidanem ukazuje zajímavý fakt. Za doby vládnutí Mourinha měl člověk z klubu pocit, že je motivován především negativní formou, a to ve smyslu, že je vše proti nám. Rozhodčí, liga, okolnosti, počasí, trávník, tribuny. Vytvářel motivaci ve směru "pojďme se postavit nepřízni osudu a zvládnout to i přes veškeré bariéry, které nám druzí staví". My jsme ti poškozovaní. Zidane je jiný. Čiší z něho klid, nadhled, moudrost. Na lavičce často vypadá, že by jej z klidu vyrušil pouze Materazzi v dresu soupeře. Dokázal v týmu vytvořit pozitivní motivaci. Našel každému roli a vyjádřil mu jeho důležitost. Každý v týmu pro něj byl důležitý. Hráči věřili, protože měli hlad po úspěchu, nikoliv po odplatě.

Toto presne dokazal Guardiola a preto od svojho nastupu na lavicku Barcelony si dlhu dobu vytieral s Realom rit a v Madride mohli len zavistlivo sledovat, ako sa Barcelone dari. Ale je to Real a ten ma Pereza..a podla mna je len otazkou casu, kedy mu zasa zajebe v palici a sam svojmi tahmi ten klub na cas sunda dole.
Jerichoo
15.06.2017 10:03
#
Porovnanie Zizu Mou
GAUČ()
14.06.2017 22:06
#
Máma co bych píchal?
Ángel di María 22
14.06.2017 22:06
#
Merciiii, za to ze jsi!

Zizou válec.
pantondavo
14.06.2017 22:07
#
Jestli Morata odejde, tak to podle mě bude jak hráče, tak tým jednou mrzet, ale není nejmladší, tak proč nebýt někde za hvězdu v základu. Bale doufám odejde, ten se do současnýho Realu už vůbec nehodí, Isco má o parník větší přínos pro tým, jasná základní sestava. Příchod hráčů bych řešil nejdřív v zimě, teď není potřeba do toho hrabat. Hlavně nepřivádět hráče na lavičku jako Mbappé apod.

Pro mě ideál:
Navas - Marcelo, Carvajal, Ramos, Varane - Casemiro, Modric, Kroos, Isco - Benzema, Ronaldo

Lavička:
Asensio, Lucas, Kova, Morata, Danilo, Nacho

Silnější tým aktuálně prostě není, snad jen kdyby místo Benzemy byl Messi
Netvor
14.06.2017 22:26
#
Morata za Benzemu...
pantondavo
14.06.2017 23:16
#
Benzema je aktuálně přínosnější pro Real, usazenější, zkušenější, Morata občas působí roztěkaně. Možná je pro něj aktuální Real nad jeho schopnosti, třeba se vrátí za pár let jako kanonýr do nový fáze Realu, těžko říct.
Mateo16
14.06.2017 23:37
#
Tak napis 1 jediny zapas v ktorom Morata uplne vyhorel ? On zuzitkoval svoje minuty najlepsie ako mohol viac uz nemohol spravit.

Holt vela madridistov zije v minulosti alebo videli iba zaver sezony.
William Wallace
15.06.2017 02:40
#
Sevilla. Jak píše Pantondavo, pro současný Real je Benzín přínosnější. Morata měl letos skvělé statistiky, o tom žádná, ale drtivá většina gólů padla za B tým, tj. proti slabým soupeřům nebo za situaci, kdy soupeř už vzdal zápas a on jako střídající hráč navyšoval skóre. V zápasech proti silnějším týmům se ukazovalo, že ničím nevyniká. Není tak moc rychlý, neumí hrát zády k bráně, výskok na jeho výšku spíše průměrný, neumí hrát vedle Ronalda (vše v porovnání s Benzínem). Na druhou stranu jeho přínos (kromě hry a gólů na hřišti) byl zejména ve zvýšení konkurence pro Benzína, který šel svým herním projevem v mých očích nahoru. To, že pálí moře šancí mají společné.

Na druhou stranu mě mrzí, že z týmu odejde Španěl, odchovanec a naděje, ale jak je psáno výše, třeba se jednou vrátí, kdo ví. Teď už jen zamyslet se nad náhradou. Aguerro, Lewa? (Mbappeho považuju za křídlo), oba hrot č. 1, což by se nelíbilo Perezovi, který má Benzína v oblibě. Mně by se líbil Jovetic, už ve Fiorentině byl neuvěřitelný fotbalista, ale Anglie ani Inter mu moc nesedli, hlavně protože je/byl IP.
Mateo16
15.06.2017 03:04
#
? Ktora Sevilla ? No a co ze padla za B ? Ved Bcko rozhodlo o titule pretoze hralo tazke zapasy. Pokial je pre teba lahky zapas Granada - A , Deportivo - A , Sporting - A , Las Palmas - A , Villareal - A. Tak to je potom tazko.

Ved Morata dal 21 golov za 2K minut ako moze palit rovnako ako Benzema. Alvaro mal lepsi golovy priemer ako Messi. Benzema bol 80 % sezony na odpis ale jeho prinos je lepsi ako Moratov. WTF ??? Ten popis co vsetko nedokaze Morata mi skor pripomina Lucasa Vazqueza a nie Alvara.

Florentino nekupuje uz hracov ako Jovetic.
William Wallace
15.06.2017 11:23
#
B vyhrál důležité zápasy, to nikde nepopírám. Vyjma Villarreal ano, jsou to týmy druhého sledu (čímž nesnižuju výkon B). Proti top týmům Morata v současném herním pojetí Realu prostě ztrácí. Pokud porovnáváš jen statistiky, tak je jasné, že Morata u tebe bude vítěz.Statistiky měl letos famózní, ale v zápasech proti silnějším týmům byl gólové i herně impotentí. (ano, sleduju <80% zápasů)

Co se týče nového útočníka, nevím. Benzínovi konkurence pomáhá. Trojice Ronaldo, Benzin, Mayoral mě děsí.
vilp
15.06.2017 11:33
#
A Benzema byl snad proti silnějším týmům potentní?
William Wallace
15.06.2017 11:37
#
Gólově moc ne. Herně ano.
vilp
15.06.2017 11:43
#
Spíš gólově vůbec a herně už moc ne.
William Wallace
15.06.2017 11:52
#
Opravdu jsme sledovali stejný zápasy?
vilp
15.06.2017 12:00
#
Taky si říkám. Ale nejsem sám s tímto názorem, teď jsem si procházel hodnocení hráčů na merengues.cz a Karim byl téměř každý měsíc po celou sezonu jedním z nejhůře hodnocených hráčů základní sestavy. Jedna dobrá akce proti Atléticu na tom nic moc nemění.
teenz
15.06.2017 12:05
#
Hm, otevřu díky tvému komentáři po nějaký době merengues.cz a tam naděje v podobě "OkDiario: PSG chce předložit rekordní nabídku za Garetha Balea".
William Wallace
15.06.2017 12:09
#
Kéž by Ale vzápětí vyjdou nové dresy a GB je hlavní tváří
William Wallace
15.06.2017 12:08
#
Já netvrdím, že je to nejlepší útočník, kterého můžeme mít, ale že je pro nás v tuto chvíli platnější než Morata. Jinak merengues cz sleduju, Morata tam má své zastánce (většina), ale i své odpůrce (menšina).
misinho7
15.06.2017 11:38
#
benzin bez poriadnej konkurencie no to bude ... ....
Mateo16
15.06.2017 11:39
#
Lenze schvalne som napisal Away zapasy a tie su zrovna neni easy.

Proti silnejsim superom Morata ani nedostal sancu snad si nepametam kedy by hral niaky zapas proti Atleticu, FCB alebo vyradovacej casti v LM a preto chce aj odist Morata.
William Wallace
15.06.2017 11:49
#
Já ale nikde nesnižuju výkony B týmu. Všichni viděli, že tenhle tým svým nasazením může rovnat A. Porovnávám pouze dvě individuality, ze kterých mi vychází líp Benzín.

Když k tomu vezmu to, že Morata tu roli náhradníka opravdu nebere (i veřejně!, aneb jeho a agentovo prohlášení), tak mi z toho Benzín vychází jako vítěz.

Když už jsme u zápasů proti silnějším mužstvům, jasně Benzín byl číslo 1, ale Morata se ve velké většině zápasů podíval na větší či menší chvíli na hřiště. A to mně dojem nezanechal, že by se zasloužil více minut.
Billy McClane
15.06.2017 08:12
#
pantondavo
15.06.2017 10:44
#
Já si právě myslim, že hroťák by přijít neměl, protože to by byla stejná situace a kdo lepší než Morata by mohl přijít jen proto, aby hrál z lavičky? To je nesmysl.
pantondavo
15.06.2017 10:42
#
Ale já nepíšu, že hoří, proboha, naopak, že toho bude tým ještě litovat pokud ho pustí, čti pořádně. Moje pointa je, že Benzema je prostě aktuálně přínosnější pro tým, což je fakt.
William Wallace
15.06.2017 02:23
#
William Wallace
15.06.2017 02:41
#
měla být reakce na Pantondavo
William Wallace
15.06.2017 02:42
#
Ach jo, ty displeje jsou fakt malý
pantondavo
15.06.2017 10:43
#
gugga
14.06.2017 22:13
#
Nagelsmann řekl, že úspěch trenéra je daný 70% psychologií, a zbytek je taktický um, a má pravdu. Získat si na svou stranu většinu hráčů, mít přirozené charisma, dělat tréninky, které baví, to je rozhodující. Podobný typ je Ancelotti, ale ten bohužel byl nesmyslně vyhozen, protože neměl tolik štěstí. Mourinho dokáže taky nabudit hráče na správnou vlnu, ale poslední léta se mu také daří to celé během krátké doby zničit, protože má až moc velké ego, a myslí si, že může vše...
pantondavo
14.06.2017 22:19
#
Přesně tak, z aktuálních trenérů si opravdovej respekt přirozeně zaslouží asi jen Carlo a Zizu, úspěšní hráči, úspěšní trenéři.

Z Conteho ční hrozný opičáctví a spíš cholerickej záchvat, než přirozenej respekt, Pep je zoufalec, Alegri vypadá, že neumí ani počítat a Mou je osel.
CHONG
14.06.2017 22:21
#
Conte je fantasticky
pantondavo
14.06.2017 22:23
#
Osobně ho neznám, třeba je v pohodě, nicméně na lavičce působí hrozně primitivně a agresivně na můj vkus.
CHONG
14.06.2017 22:30
#
Uspechy mluvi za nej, tu PL si jako novacek povodil s prstem v nose.
pantondavo
14.06.2017 23:13
#
Však já neřešim ani nezpochybňuju schopnosti/úspěchy, ale respekt zaslouženíhodný na základě úspěšný hráčský a trenérský kariéry.
CHONG
14.06.2017 23:17
#
Coz je presne Conteho pripad.
pantondavo
14.06.2017 23:27
#
Budiž, ale srovnávat ho se Zidanem (jako hráčem) a Ancelottim (jako trenérem) je mimo, to je prostě jiná kategorie, i když je to bezpochyby kvalitní trenér, uvidíme další sezonu.
Uwe háže buly
14.06.2017 22:31
#
To spíš ten Ancelotti.
1. FC Koln
15.06.2017 05:54
#
ked o nom marne snivaju placky s Barcelony a Interu
CHONG
14.06.2017 22:20
#
Sice me stve s nasazovanim Balea, nenasazovanim Jamese a protezovanim Karima pred Moraticem, ale je to neskutecny pan, to co dokazal za rok a pul jako trenersky novic, navic po Rafove hruzovlade, je neco neskutecneho, o tom, co provedl s Cristianem snad ani nemluvne. Diky, sampione.
Inamoto
14.06.2017 22:21
#
Takřka jediný člověk, kvůli kterému se dá Realu přát současný úspěch. Ale obhajobou LM ta soutěž už nikdy nebude jako dřív. Ona se teda stejně dřív nebo později promění v uzavřenou superligu á la továrnu na prachy, ale i tak...
marlon8
14.06.2017 22:33
#
Teď se pojede na zlatý hattrick.
Doni77
15.06.2017 00:03
#
Přesně tak Prostě to někdo obhájil, to se prostě muselo stát dřív nebo později. Teď se to kdokoli může pokusit napodobit, ta motivace je tam prostě pořád stejná a LM si myslím nic neztratila.
Atlético de Madrid
14.06.2017 22:22
#
Zidane vlastne nicim extre nevycniva, jeho hra nema nejake charakteristicke prvky, nic noveho neprinesl...ale proste vsechno dela dobre. I to je umeni, gratuluju.

Na druhou stranu, celej ten fotbal jako sport je vlastne poslednich 7 let o tom, kteremu z trojice Real, Barca, Bayern nejlepe vyjde par vzajemnych zapasu v play-off potazmo ve spanelske lize. Je to o soupereni tri gigantu, ktere ani obcasne snazive iniciativy Juventusu a Atletica nedokazou konkurovat. Ta situace je vicemene stejna, proste vyzkousime ruzne trenery, ruzne hrace, proinvestujem stovky milionu a jednou nam to tam padne.
CHONG
14.06.2017 22:28
#
Atletico i Juventus byli dvakrat za posledni ctyri roky ve finale a nedokazi konkurovat Bayernu, ktery tam byl naposled snad pred peti lety?
Atlético de Madrid
14.06.2017 22:33
#
Bayern byl Xkrat za tu dobu v semifinale s ruznymi trenery a hraci a pokazde prohral jen s budoucim vitezem. Tudiz tam vidim trend, je to dlouhodoba koncepcni vec. Pristi rok tam nejspis bude zase. Dve finale Atletica jsou hezka, ale prilis to podle me stoji na praci Simeoneho, s jehod odchodem to zase pujde do haje. A Juventus je v tehle skupince novackem a uvidi se do budoucna, kazdopadne se to teda rozsiri na 4 tymu, tak to bude o neco zajimavejsi, ale na pointe, ze to je o par muzstvech to nic nemeni.
Ángel di María 22
14.06.2017 22:39
#
Ty už nejseš ani převlečená zašklost.
Atlético de Madrid
14.06.2017 22:45
#
Proc, Zidane je dobrej trener.
Ángel di María 22
14.06.2017 22:49
#
O to vubec nejde.
>vyřazen z kádru<
15.06.2017 07:07
#
zasklej ses mozna ty. Aspon se to slovo nauc psat/pouzivat.
btw vy uz hledate duvody k hadkama a provokacim i v prispevcich, kde se Real chvali
Ángel di María 22
15.06.2017 07:33
#
Mělo to být zapšklej, je tam překlep.
>vyřazen z kádru<
15.06.2017 07:36
#
faaakt?
no ja to nemam moc rad to opravovani prispevku, ale tady mi prave prislo, ze si to nevedel
Kdyztak teda promin
Tivoli
15.06.2017 10:28
#
teenz
15.06.2017 08:29
#
>vyřazen z kádru<
15.06.2017 08:33
#
patas92
15.06.2017 08:43
#
Co řekl špatně?
Ángel di María 22
15.06.2017 11:05
#
Letos tady když už něco napíše, tak úplnou sračku, i schválně trolling a podob. a najednou zas Mr. Objektivita.

Nehledě na to, že mluvi o tom, ze vyjde par zapasu v LM nebo v lize a je hotovo. Coz je uplna blbost, vzhledem k tomu, ze liga je dlouhodoba soutez a vubec se nelze bavit o nakejch par zapasech, ktery navic s nejvetsim souperem mel Real letos horsi a stejne vyhral. Poprve v historii se obhaji LM, to už je v play off 14 zapasů. Dobře to vyšlo teď zrovna tyjo, načasovali jsmeš formu
Manny
17.06.2017 10:59
#
vzdyt v te 1. vete popisujes sebe
Phocéen
14.06.2017 22:48
#
V tom silně souhlasím, jasný vždy přijde někdo trošku nový ale historický i budoucí trend je to že se to pořád bude točit mezi tak 5 kluby, kteří jsou giganti a prostě každýmu to tam jednou padne. Utrácejí miliardy a vydělávájí je. Proto mi až někdy přijde vtipné když do týmů, kteří vyhrávají pravidelně a jsou v top 4 na světě, tak přijde trenér a mluví se o něm jako o úžasném trenérovi. Jasné rozhodně není lehké trénovat obří velkoklub, ale to že se nevyhrává titul za druhým je spíš podle mého chybou (například koncepcí, nebo kulturou ala perez), která se má odstranit, a spousta trenérů, kdyby dostala čas i v případě že tu LM neudělá rok, dva, max tři neudělala tak 4 klidne udělá. Pro mě asi pořád bude víc trénér když udělá z jasného kandidáta na sestup třeba tým na 6 místě tabulky, než onanovat nad trenérem, který prý předvádí své užasné myšlenky, a cit pro hru například. s Bayernem nebo Realem. To mi na to jak na tom ty kluby jsou přijde někdy až vtipné.
Atlético de Madrid
14.06.2017 22:55
#
To ja zase nechci shazovat praci treneru. Myslim si, ze umet zvladnou manazovat takovy velkoklub je taky umeni, ktere ani zdaleka nema kazdy. Na druhou stranu je proste potreba si rict, ze se bavime o prostredi tymu, ktery kazdou sezonu skonci nejhure druhy v domaci soutezi a pravidelne kazdy rok hraje semifinaleLigy mistru. To znamena, ze tam existuji nejake trendy, zazemi, rozpocet, ma k dispozici zkusene hrace, ma k dispozici profesionalni a zkuseny realizacni tym atd. V tehle podminkach se kazdy kvalitni trener dokaze probojovat do toho semifinale a pak uz hodne zalezi na vysledku konkretnich par zapasu v sezony a natom, jak je dany trener zvladne. Nerikam tim, ze to je snadne, ale ze v Barce, Realu a Bayernu jsou vybudovane naprosto perfektni podminky pro uspech a trener ma moznost soustredit se na drobne detaily a vyladovat ten tym k naproste dokonalosti - coz v jinych tymech proste neni, protoze tam nemaji tak zabehle a kvalitni zazemi.
One-Real
14.06.2017 22:58
#
Druhá stránka věci je zase ten extrémní tlak na okamžitý úspěch. Když se daří (v průběhu sezóny) je to samozřejmě. Když se nedaří, začne se to rozmazávat, stupňovat tlak a ti trenéři mají rychle nůž u krku. Klub si nemůže dovolit byť jedinou sezónu vyloženě zkazit. Když se hodně daří "nadprůměrnému" týmu, je to všude a mluví se o tom. Jakmile přestane, málokdy se to výrazně rozmazává, ti trenéři tam mají daleko víc času uspět a ten tlak tam nebývá tak silný.
Atlético de Madrid
14.06.2017 23:31
#
To je pravda, prave proto mi na Zidanovi prijde nejlepsi ta suverennost, s jakou dokazal takovy klub prevzit. Nicim novym nezaujal, ale oslnil tou suvernnosti. Na druhou stranu, i pres ten tlak se alespon do semifinalove faze souteze dokazal dostat Mourinho, Ancelotti i Zidane v Realu, v Barce Guardiola, Vilanova a Enrique, v Bayernu Heynckes a Guardiola... Zkratka tam za tech mnou 7 zminenych sezona byly jen ojedinele pripady, kdy se nekdo nedokazal probojovat mezi nejlepsi ctyri (Martíno a letos Ancelotti), at uz to byl zkuseny kouc nebo uplny novacek ve sve prvni sezone. Zkratka to neni jednoduche a nedokaze to kazdy, na druhou stranu to zatim kazdy vybreny kouc dokazal, a proto jsem si zvolil tyhle tri tymy a poslednich 7 let jako nejakou bernou minci pro moje tvrzeni.
CHONG
14.06.2017 22:58
#
Jo no, kazdy rok minimalne semifinale
Phocéen
14.06.2017 23:05
#
No to samozřejmě, proto říkám že to rozhodně není lehké, trénovat velkoklub. Třeba Zizou mi fakt přijde že přinesl super atmosféru, která realu chyběla strašně dlouho. Ale v případě že jsi poměrně kvalitní trenér a zvládáš kabinu ( a právě tam mě napadá že nemusíš být nejlepší na světě) tak ten úspěch přijde. Přesně jak říkáš, prostě nasedáš do rozjetého vlaku, kterej má úžasné, technické hráče apod. Proto mám pocit, že v případě že si vysloveně tréner nepokazí a nerozloží tak by ten titul udělal i když toho například nebyl sezonu předtím schopen, v případě že by si jej vedení nechalo a nevyhodili jej. Ale tak co už. Nelituju, že nefandím takovému klubu. Možná by bylo míň nervů, ale zase si říkám jestli to není až nuda. Fandit Barce, Bayernu nebo Chelsea... pořád tituly, a jediné co řešíš je 5 proher v sezoně, a jestli si prohrál nebo přešel přes již tradiční směsku 4 týmů v semifinále LM
Josifek
15.06.2017 11:17
#
Tak ono ne vždy ti, co přijdou s novým pojetím, jsou nezbytně lepší či úspěšnější než ti, co si ve všech směrech výborně osvojí stávající trendy. To platí i v řadě jiných profesích, třeba u režisérů (na to jsem si vzpomněl proto, že mi kdysi, když jsem mezi nejlepší režiséry řadil S. Leoneho někdo namítal to, že do světa filmu nepřinesl nic nového. Na to já seru, tohle je pro mě dost nepodstatné kritérium..)
Stepan95
14.06.2017 22:24
#
Ta část o španělských hráčích proto mě tak štve odchod Moraty
yarda
14.06.2017 22:25
#
Super. Rafa se snažil řídit, Zizou vede. Dobré vědět, že má člověk nástupce MCBP
>vyřazen z kádru<
15.06.2017 07:16
#
zije
ADM
14.06.2017 22:28
#
Za to čo dokázal s tým tímom za rok a pol sa nedá nič iné, len Jeho jediné zlyhanie je zatiaľ len vypadnutie z pohára tento rok, kedže minulý rok sa o to postaral ešte Rafa a tú ligu nakoniec takmer vyhral.

Síce to herne nie je často žiadna óda na radosť, ale tú pohodu v tíme, kde tam môže poslať YOLO XI a vydrtia to v pohode vonku vám ticho závidím. A ten spôsob akým tento rok vydrtili play-off LM bol tiež pozoruhodný. Občas dali súperom čuchnúť ale akonáhle potrebovali, tak ich zničili...
pantondavo
14.06.2017 23:29
#
SIRBRANIKE
15.06.2017 01:02
#
Josifek
15.06.2017 11:18
#
pawelFCB
16.06.2017 22:51
#
Raul07
14.06.2017 22:31
#
Vole jsem se při tý první větě docela zpotil ale jinak Merci http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/10/16/13/0060E12A00000258-0-image-a-50_1444998009075.jpg
Abaddon
14.06.2017 22:34
#
Super článek, pro autora palec nahoru.
SIRBRANIKE
15.06.2017 01:02
#
Mr. International
14.06.2017 23:04
#
Palec hore za clanek
Mateo16
14.06.2017 23:54
#
misinho7
15.06.2017 05:38
#
ten jeho dribling a zrychlenie je bez konkurencie snad tuto sezonu dostane znova viac priestoru a zacne pomaly nahradzovat Luku
Vrana17
14.06.2017 23:59
#
Rafa podle mě postavil základy pro Zidana, naučil RM bránit.
Tommy the Gunner
15.06.2017 00:22
#
Výborný článek
Tolstobik
15.06.2017 01:16
#
Legenda legend
>vyřazen z kádru<
15.06.2017 07:31
#
Slonky Terik
15.06.2017 03:25
#
Škoda že Ronaldo skončil u pokeru a ne v Interu. To by taky byla skvělá pohádka
Chim
15.06.2017 05:44
#
Stačila expreska.
REPLIKATOR
15.06.2017 10:58
#
1. FC Koln
15.06.2017 05:56
#
Najlepsi hrac a najlepsi trener v jednej osobe. Zizou

Je vidiet ze do kabiny priniesol atmosferu ktora v Reale velmi dlho chybala. Bolo to poznat vo vsetkych zapasoch LM, ten tim vypadal uplne inak nez za Ancelottiho ci Beniteza. Vyhral PD po rokoch a ako prvy v novodobej historii dokazal obhajit LM. Momentalne a na dlhu dobu najlepsi trener na svete
samulo
15.06.2017 07:03
#
OT: dáka fantasy U 21 ?
ClancyWiggum
15.06.2017 07:21
#
Taky bych rád věděl. Oficiální sem nenašel tak nevim.
pepinho2
15.06.2017 08:21
#
http://welltomek.usermd.net našel jsem tohle
>vyřazen z kádru<
15.06.2017 07:31
#
Zizou byl hodne dlouho muj nejoblibenejsi hrac, tak je mi trochu proti srsti mu neprat coby koucovi. Kdyz se ale od toho oprostim, tak opravdu vykvetl ve skvelyho trenera. Ten prvni triumf v LM by se snad dal povazovat za luck, kde se i hraci muzou pretrhnout pro novyho trenera a legendu klubu (kor po te silenosti s Rafem ), ale on to dokazal jeste v dalsi sezone povysit na obhajobu a pridal navrch jeste ligu. To uz luck urcite neni, dokazal najit takovej ten balanc mezi hvezdama ze zakladu a lavickari, kde i hraci s ambicema na zaklad vzali dokonale svou roli a i na ne se prelila ta aura klubu, kdy se treba nedari a oni to v danym zapase proste urvou silou nebo proste mentalitou v 93. minute.
Ma urcite i nejaky chyby, ale nedokazu posoudit jestli treba nasazovani Balea nebo postupny odstrizeni Jamese jsou chyby jeho.
Tak necht se dari Zizou i nadale (ale takovy fanousky si nezaslouzis).
>vyřazen z kádru<
15.06.2017 07:32
#
A samozrejme diky za clanek, prijemne se to cetlo
pepinho2
15.06.2017 08:19
#
pepinho2
15.06.2017 08:20
#
OT: http://www.uefa.com/under21/news/newsid=2471074.html postavte Mohamedovi 5-7 soch na Slovensku!
Yanek
15.06.2017 09:09
#
extraprase
15.06.2017 09:22
#
hezky receno a hlavne to mozna neni nejlepsi trener, ale e nejlepsi pro real. Bohuzel. Ale jemu je fakt tezky neprat.
Akirat bych tak upe nerek, ze se teprve ted ukaze. Kdyz tuhle sezonu nic nevyhraje, furt bude mit doubledouble za rok a pul. Nikdo nemuze ty hrace udrzet nejlepsi dlouhodobe. Az kdyz ted posere dve sezony v rade, tak mu spadne kredit.
>vyřazen z kádru<
15.06.2017 10:35
#
mam to s tim "nepranim" podobne...
extraprase
15.06.2017 11:51
#
*za dva a pul roku
marlon8
15.06.2017 12:16
#
Za rok a půl.
extraprase
15.06.2017 12:45
#
Za dva a pul
marlon8
15.06.2017 21:32
#
Aha už to chápu.
Kokesh
15.06.2017 11:01
#
Josifek
15.06.2017 11:22
#
No joo, všichni se smáli, když někteří optimističtí madridisté tvrdili na začátek jeho angažmá, že by mohl být naším Pepem, ale nakonec má nakročeno, aby byl klidně ještě úspěšnější (navíc Pepek po odchodu z Barcy moc nezáří, uvidíme, co jednou Zizou).

Nebudu tvrdit, že jsem věděl, že se mu takhle bude dařit. Teď je pro nás tím pravým, má však k dispozici elitní materiál, jako celek asi nejlepší na světě. Uvidíme, jak dlouho to bude šlapat, jak dlouho udrží tým hladový po úspěších a jak si třeba jednou povede v jiném angažmá.

Fenomenální hráč, veleúspěšný skvělý trenér.
misinho7
15.06.2017 11:40
#
nad inym angazma ani neuvazujme...snad tu zostane vela rokov a bude taky nas Sir Alex ...aj ked pri Perezovi clovek nevie co bude na druhy den
Josifek
15.06.2017 12:02
#
Tak jiný angažmá samozřejmě až v hodně vzdáleným horizontu ...no vidíš, to mě ani nikdy nenapadlo, že by Real mohlo mít svého SAF ...to už mi ale přijde jako hodně velké sci-fi
misinho7
15.06.2017 11:45
#
http://www.marca.com/en/football/real-madrid/2017/06/14/59417735e5fdeae8738b4627.html

http://imgur.com/a/HadyW

Hmmm Mbappe si vie vybrat vzor mozno uz za par mesiacov spolocne utocne duo
Jerichoo
15.06.2017 16:43
#
ten je náš
misinho7
15.06.2017 11:47
#
Jerichoo
15.06.2017 16:45
#
mne príde stále ako taký drevenejší Neymar. Tá jeho pohybová kultúra nič moc
Irek
15.06.2017 14:00
#
Nejsem fanousek Realu, ale vzdy jsem byl fanousek Zidana...famozni hrac...a jak vidno, roste z nej i famozni trener...i kdyz jsem ve finale fandil Juve (kvuli Buffonovi) nutno smeknout pred Zidanem...clanek dobre napsany ;) za me rozhodne
Justin Bieber
15.06.2017 15:53
#
ten clanek psal clen klubu, nebo proc autor pise "my" "nas" atd?
El Campeon
15.06.2017 16:38
#
Feind
15.06.2017 19:09
#
Fanousci jsou soucasti klubu
olis
15.06.2017 16:27
#
OT: vedel by mi niekto napisat nieco Berenguerovi z Osasuny? vraj ho chce Neapol a podla jeho agenta je uz hrac s klubom dohodnuty

cital som zevraj zvladne zahrat obe kridla v ofenzive a taktiez oba kraje obrany?

ma potencial na taky klub ako Neapol? alebo to s nim nevidite tak dobre?
Pasha
15.06.2017 16:41
#
MCBP ma pobavilo
Pasha
15.06.2017 16:42
#
...ale inak super clanok, chvalim autora
C-M@ster
15.06.2017 18:01
#
Já se celkem divím, že orál v článku nezmínil Casemira.
Tak nějak se mluvilo o tom, že pokud zmínit jednoho hráče, tak právě jeho... a nakonec byli vyjmenovaní de facto všichni kolem.
C-M@ster
15.06.2017 18:06
#
Viděl jsem podobný videa, toto konkrétní si teď třeba pouštím:
https://www.youtube.com/watch?v=aQQ2uZ4Adi8

Real nasledovanej nemám, takže třeba bylo jeho opomenutí oprávněné.
Dayman
15.06.2017 18:28
#
Místní madridská kavárna tu Casemira řádně nedocení .
imp
15.06.2017 21:26
#
Ale docení. Loni to po nástupu Zidana bylo mnohem horší. Teď bych řekl, že ta nálada je taková, že lidi uznávají, že Casemiro má svoje místo v týmu, ale prostě by na jeho místě viděli radši někoho fotbalovějšího.
teenz
16.06.2017 07:29
#
Lifted
16.06.2017 08:53
#
Právě, že vůbec. Já jsem za novýho brouska moc rád. DM je prostě hrozně nevděčnej post pro fans. Jak to nedělá kličky a nedává každej zápas gól tak vlastně je špatnej Casemiro je absolutně luxusní článek mezi stoperama a zálohou. Letos to bylo jasně vidět.
teenz
16.06.2017 11:14
#
Absolutně luxusní vážně neni. Absolutně luxusní se dá popsat Toni. Casemiro je duležitej, ale má spoustu chyb a zbytečně zadělává na problémy špatnou rozehrávkou, zpracováním etc. z čehož jsou zbytečný protiútoky soupeře.
C-M@ster
16.06.2017 09:05
#
Jak říkám, vy ho berete jako "rádi bychom viděli někoho fotbalovějšího" a já četl na internetu spousty názorů, že on je hlavním důvodem momentálních úspěchu = s někým fotbalovějším byste 2x LM nevyhráli.
Tak mě jen zajímá, jak na to koukají místní. Jak říkám, já ho nasledovanýho nemám, Real vidím jen tu a tam.
William Wallace
17.06.2017 12:39
#
Pro mě naprosto nedoceněný hráč. Pozičně svou pozice zvládá nadprůměrně, je opravdu skvělej v odebírání míče 1 vs 1 a nebojí se přibrousit. Problémem občas bývá rozehrávka či zpracování, kdy prostě namaže přímo soupeřovi na gólovku, ale jde na něm vidět progres. Druhým problémem bývá to, když dostane kartu, potom jde jeho výkon rapidně dolů, protože už nemůže do těch soubojů jít naplno. I když mnohdy ho ani ta karta nezastaví a chodí do toho stejně, což má za následek to, že pak trneš jestli ho při dalším zákroku nevyhodí V tomhle ohledu měl myslím letos docela štěstí, klidně mohl posbírat víc červených.
misinho7
16.06.2017 11:16
#
Jerichoo
15.06.2017 22:10
#
kaviereň je už aj na ef?
valloire
15.06.2017 21:19
#
Článek ok, detailní, paráda. Zkráceně se to říct i tak, že Zkušený hráč jako trenér ví přesně jak má koučovat, aby jeho tým vyhrál, co potřebuje. A potřebujem vyhrát ligu a LM. Pohár je pro týmy od moře.
unoboss
16.06.2017 10:10
#
Ronaldo oznámil Perezovi, že chce opustit Real Madrid kvůli podezření z krácení daní, píše ABola.pt
Prý je pevně rozhodnut a nic ho nepřesvědčí o setrvání.

asi na 100% fantazie novinářů, ale nechám to tady.
misinho7
16.06.2017 10:11
#
no neviem dnes vysiel dalsi clanok ..prve o tom pisala iba ta Bola ale dnes uz aj marca s tou nalepkou overeneho zdroja co vacsinou byvaju pravdy..nieco na tom bude to je jasne ale snad ho presvedcia
unoboss
16.06.2017 10:55
#
No tak už o tom píšou skoro všichni, tak jsem zvědavej.
Jedi knight
16.06.2017 10:47
#
Skvelé titulky pre novinárov Ronaldo je v Rusku, Flo v Madride. Už vidím Ronalda, ako volá Pérezovi: "Ahoj Flo, volám ti, aby som ti oznámil, že v klube končím."
misinho7
16.06.2017 10:48
#
bohuzial to potvrdila aj marca a ta ma ohladom realu celkom dobre info
teenz
16.06.2017 11:00
#
Cris ale ani nemá možnost kam odejít. PSG plno, United trenuje Mourinho. Kdo dál ?
misinho7
16.06.2017 11:04
#
tak spomina sa PSG a United .. no PSG moze mat plno ale keby dostali sancu ziskat Cristiana tak to beru hned o tom nepochybujem v United tam je sice Mou ale nechat si ujst navrat krala a najlepsieho hraca na svete ? podla mna ak dostanu sancu ani jeden z nich nebude vahat
teenz
16.06.2017 11:06
#
PSG by jako hrálo se třema klasickejma útočníkama ? Auba, Cavani, Cris spolu ?

Cris by šel za Mourinhem, kterej na něj po přestupu z Realu klasicky plival hovna ?
misinho7
16.06.2017 11:08
#
ja si myslim zeby nemali problem odstavit Cavaniho ..no sak po Cristianovi ako dlho idu ale ten prestup bol neralny a keby dostali sancu myslis zeby po tom nesli? podla mna bez vahania ..Aubu by mohli posnutu viac na kridlo .... mozno by sa nejako uzmierili kto vie, vedenie United by na Murka isto tlacilo a myslim ze aj Ferguson na Ronalda..ale dufajme ze nic z toho sa nestane
ACS Spalik
16.06.2017 11:12
#
Nedokážu si to představit...ty částky, ten humbuk kolem toho snad to vychladne
teenz
16.06.2017 11:22
#
Hmm, tak teď někdo píše, že Auba do PSG ještě nepřestoupil. Tak to je pak jiná.
misinho7
16.06.2017 11:26
#
tak ak budu moct ziskat Cristiana na Aubu sa hned vyseru
unoboss
16.06.2017 11:28
#
Auba PSG odmítl.
teenz
16.06.2017 11:31
#
To mi je jedno, kdo koho odmítl.
unoboss
16.06.2017 11:34
#
Tak proč sem vůbec píšeš, když je ti všechno jedno hrdino?
teenz
16.06.2017 11:47
#
Umíš číst?
unoboss
16.06.2017 11:59
#
Manik...
17.06.2017 14:08
#
Auba tam ještě oficiálně není
Zupillo
16.06.2017 12:35
#
meh, Ronaldo nebude hrát pod Mourinhem, vsadím se o cokoliv.
teenz
16.06.2017 13:09
#
misinho7
16.06.2017 11:06
#
ale dufam ze sa to ukludni ja si neviem predstavit co by sa stalo po jeho odchode....uz vidim jak by za hviezdu timu Perez pasoval Garetha ten by prebal vsetko po Cristianovi .. potom by Perez musel kupit nahradu cize Mbappe by bol uz isty a urcite by isiel aj po Hazardovi ...ale celkovo ta situacia sa nesmie stat totalne by nam to rozbilo vsetko cely ten tim je tak vyborne poskladany a odchodom Moratu,Jamesa a hlavne Cristiana si to neviem predstavit ...ten utok by stal potom za sracku a Benzema by nam bol uz vazne na nic
teenz
16.06.2017 11:12
#
Je mi to u prdele, může se stát cokoliv, ale určitě se nechci dožít situace kdy bude Gareth hlavní postava našeho týmu a Isco bude hrát za jinej klub.
misinho7
16.06.2017 11:15
#
toutou dnesnou novinkou sa ta prva predstava o Garethovi moze lahko naplnit ...ale Cristiano vychladne a zmeni nazor ..u nas ma vsetko, ma najlepsich spoluhracov rekordy ktore moze zveladovat atd. bol by idiot ak by odisiel
Josifek
16.06.2017 14:26
#
Při vší úctě ke všem brankám, které za nás nastřílel, tak si nemyslím, že by jeho odchod pro nás byl až takovou tragédií.
Barca1
16.06.2017 14:40
#
Vždyť je to nejlepší hráč světa, který sám táhne tým k trofejím.
Karim
16.06.2017 14:50
#
EDIT: Vždyť je to nejlepší hráč světa, který táhne tým k trofejím. - takhle je to pravda
Barca1
16.06.2017 15:09
#
Tak to vysvětli Josífkovi.
extraprase
16.06.2017 16:32
#
EDIT: vzdyt je to jen hrac, tak at tahne
martin8
16.06.2017 15:38
#
Ronaldo je momentálně nejlepší hráč světa. A je samozřejmé, ža žádný hráč nikdy sám tým k trofejím netáhl, netahá a nebude táhnout. Tohle je fotbal proboha a žádný hráč bez odpovídajících spoluhráčů úspěch neudělá.
Josifek
16.06.2017 15:49
#
Je to rozhodně nejlepší zakončovatel na světě a letos neskutečně vyladil formu na klíčovou část sezony. Ale zase hra bez něj má potenciál být lepší, tím spíš, když na hřišti dál bude muset zavázet Bale, takhle by tam bylo jen jedno závaží. Takže myslím, že bysme jeho odchodem neutrpěli tolik, jak by se mohlo zdát dle počtu jeho nastřílených branek, spíš by se rozložili mezi víc hráčů. A bud jak bud, čas, kdy se s námi rozloučí, se stejně začíná blížit..
ADM
16.06.2017 15:52
#
Ono to načasovanie jeho odchodu by pravdepodobne ani nemohlo byť lepšie. Zostal by Morata, možno aj James. Naopak, keby nám teraz odišiel Messi....
Barca1
16.06.2017 16:03
#
To je právě ten rozdíl, pokud nám odejde Messi a nestane se zázrak, tak jsme v pr... Odchod Ronalda by jak vidno uvítali i někteří realisti.
misinho7
16.06.2017 16:15
#
kto by to uvital? vzdy sa niekto najde kto nieco take povie..aj ekd sa tu raz riesil odchdo Messiho tiez sa naslo par jedincov z vasej strany ktory by boli za ..jeho odchod absolutne nedava zmysel sice ho vieme nahradit lepsie ako vy ale predavat momentalne tu bestiu a najlepsieho hraca by bolo sialene...snad zmeni nazor
martin8
16.06.2017 16:41
#
Přesně. Letos dal 42 gólů a to nehrál proti nejslabším soupeřům. Jestli odejde, tak to bude nenahraditelná ztráta.
teenz
16.06.2017 16:36
#
Zase máš propustku ?
Billy McClane
16.06.2017 16:37
#
martin8
16.06.2017 16:41
#
Bayernista18
16.06.2017 17:46
#
valloire
16.06.2017 20:31
#
odchod Krále? Nikdy
martin8
16.06.2017 11:53
#
Tak snad OK.
Shot2
16.06.2017 15:40
#
Tohle poslal po tom co takhle reagoval na novináře co se ho ptali na ty daňové podvody.
Jerichoo
16.06.2017 12:38
#
Bola
16.06.2017 14:41
#
Nevím, mně to zní jako hodně seriózní noviny takže budou mít určitě pravdu
Coutinho10
16.06.2017 15:46
#
valloire
16.06.2017 20:31
#
je to sračka
Jedi knight
16.06.2017 11:26
#
Nechcem sa hrať na Adriana Monka, ale nemohla nastať situácia: Cris skutočne komunikoval s kápom a v návale emócií spomenul aj odchod z klubu. Následne si uvedomil chybu a pridal príspevok na twitter s popisom "niekedy je lepšie byť ticho" ? https://gifyu.com/images/Beznazvu157f7b.jpg
misinho7
16.06.2017 11:30
#
skor by som povedal ze to suvisi s jeho vyjadrovanim k tym obvineniam nevyjadruje sa k nim iba raz popri ceste na hotel povedal ze je nevinny
Shot2
16.06.2017 15:41
#
To poslal kvůli tim daňovým podvodům. Takhle odpověděl na letišti novinářům.
CateArcher
16.06.2017 11:30
#
Ronaldo chce údajně opustit Real Madrid

Portugalsky cigan vytvara tlak na Pereza, aby ten vytvaral tlak na kompetentych, aby ho netrestali v pripade danovych podvodov.
Karim
16.06.2017 11:45
#
Obyčejně to nedělám, ale nedáváš mi jinou možnost. Vypadá to, že jsi ze Slovenska. Kde že se to převážně líhnou cikáni? Když je někdo Portugalec, nemůže bejt cikán... Tatare.
Barca1
16.06.2017 15:10
#
Můžu potvrdit, že za tu dobu, co jsi zde přihlášen to opravdu neděláš.
Nihilister
17.06.2017 11:37
#
To jsi tak blbej nebo to jen hraješ ?
\_Henk_/
16.06.2017 13:53
#
Super! Velice čtivý článek, pane Mirovský, díky!
Kucka
16.06.2017 14:57
#
Povedený článek. Letošní Real jsem viděl jen párkrát, hlavně v LM, ale nutno uznat, že kdykoli bylo potřeba, hráči zapli a přejeli soupeře jako mašina (hlavně první půle prvního zápasu s Atletama v semi a druhá půle ve finále). ZZ udělal kus práce a výsledkem je zasloužený double, gratulace do Madridu.
Zupillo
16.06.2017 15:49
#
Eh, jestli Ronaldo chce jít tak ať jde, ale ať to řekne a je pokoj. Na takové píčoviny v médiích které jsou pravděpodobně od Mendese není nikdo zvědavý. Svoji cenu už dávno splatil.
Mateo16
16.06.2017 16:02
#
Jj kaslat na to že by bez Cristiana išiel Real niekde na úroveň PSG
Zupillo
16.06.2017 16:05
#
ok
misinho7
16.06.2017 16:15
#
misinho7
16.06.2017 16:17
#
neiekdy ma udivuje ta nevdacnost fanusikov ... uz len to ze ho dokazu vypisat na stadione niektori kreteni tam je vrchol ale taketo vyhlasenie nech si ide lebo tare picoviny v mediach no diki pekne potom sa necudujem ked zduchne ...
misinho7
16.06.2017 16:17
#
*vypiskat na stadione
Zupillo
16.06.2017 16:22
#
Co to zas meleš ty vole, vážně mi dochází s tebou a mateem trpělivost, chováte se jak naprostí retardi. Jaká nevděčnost? Jestli se mu něco nelíbí a chce odejít tak ať to řekne a uvidí se co dál. Real Madrid existoval před ním a bude existovat i po něm.
misinho7
16.06.2017 16:26
#
to ze existoval aj pred tym si pameta asi vasina z nas a to ze bude aj existovat po tom je teiz jasna vec ..ale to potom ma prist az o par rokov, to ze chce odist proste nenahraditelny hrac za ktorehu nahrada na svete nie je ( ak nekupime Messiho) tak to nie je prijemne a skor treba spravit vsetko preto aby sa tak nestalo ... a skor by ho fans mali podporit ako povedat nech si ide ..
imp
16.06.2017 16:18
#
co to je s tim ronaldem dopici
misinho7
16.06.2017 16:21
#
zle nedobre som zvedavy na konfederacny pohar... on ked je na tom zle psychicky tak to je vacsinou katastrofa...ked aj neodide tak bude sa davat dokopy cele leto a tipujem ze zaciatok sezony bude od neho biedny
Billy McClane
16.06.2017 16:39
#
Ach to su zase zvasty toto
ADM
16.06.2017 17:17
#
SIRBRANIKE
17.06.2017 00:18
#
valloire
18.06.2017 00:18
#
Začátek sem, začátek tam, ten je pro Messiho. Cris si veme ten konec.
Jerichoo
16.06.2017 16:36
#
vyšlo aj niečo relevantné či odkial je nejaké konkrétnejšie info?
imp
16.06.2017 16:47
#
Původně s tím přišly noviny A Bola z Portugalska. To je celkem sračka, ale pak to potvrdila i Marca a nezávislý potvrzení má i BBC. Tohle je prostě na 99,9 % pravdivý. Jak píše Zupillo vejš, ven to pouští nejspíš Mendes. Jediný o čem se dá spekulovat je jestli to myslí vážně nebo to jen není nějaká jejich hra.
Zupillo
16.06.2017 16:59
#
ABC píše opak. Uvidíme, ale jestli je zatím Mendes tak mě to začíná šíleně srát Když si vezmeš že ještě se zajímáme o Donnarummu a pak máš v momentě v klubu jak Mendese tak i Raiolu
TheTopFootbaler
17.06.2017 10:01
#
Manik...
17.06.2017 14:13
#
dondinho
16.06.2017 16:26
#
Čiší z něho klid, nadhled, moudrost...ale všichni zároveň vědí že můžou klidně dostat hlavičku
One-Real
16.06.2017 21:48
#
Díky za pozitivní reakce, snad poprvý v článku nekritizuju, a naopak chválím.
imp
16.06.2017 22:14
#
valloire
16.06.2017 23:50
#
Manik...
17.06.2017 14:18
#
Myslím, že s tím Crisem je to blbost,ale v případě, že by fakt odešel... Koho za něho?? Moc variant mě nenapadá... Potřebovali bychom najednou křídlo i hrota, protože Benzema v tom případě by byl k ničemu... Rozhodně by Real v kvalitě hodně klesnul ...
One-Real
17.06.2017 14:43
#
Neodejde. Nehledě na to, že i on si musí dobře uvědomovat, že líp by se po herní stránce (spoluhráči kteří maximálně vyhovují tomu, aby mohl hrát to co potřebuje a v čem je nejlepší) nikde neměl. Myslím že by to ve finále víc mrzelo jeho, Real ten odchod Ronalda stejně v pomerně blízký budoucnosti čeká.
valloire
18.06.2017 00:15
#
Hazard
Manik...
18.06.2017 13:11
#
To asi na křídlo ano, ale on není gólový hráč, k němu potřebuješ ještě gólového útočníka
valloire
18.06.2017 13:31
#
bude
Manik...
18.06.2017 13:33
#
Otázka je kdo... Mbapeemu na základ Realu ještě nevěřím. A nikoho moc jiného si neumím představit
valloire
18.06.2017 13:43
#
Ne, bude to Hazard. Ten gólovej hráč. U nás by byl. Jenže CR nikam nejde.
Manik...
18.06.2017 14:04
#
Hm tak tomu nevěřím, on není gólový, spíš nahravač
valloire
18.06.2017 14:39
#
U nás by byl gólový. Nejsme Chelsea.
Darren Fletcher
18.06.2017 11:18
#
kridlo i hrot v jednom? Mandžukič
Manik...
18.06.2017 13:10
#
Jen to ne
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.