Makelele zkritizoval Mourinhův přístup

23.05.2009, 21:21
Aktuality
Claude Makelele rok po svém odchodu z Chelsea odhalil něco ze zákulisí Stamford Bridge, když na něm ještě jako manažer úřadoval José Mourinho. Zkušený francouzský záložník si nebral příliš servítky a práci Portugalce zkritizoval.

Makelele kádr Blues opustil po loňské sezoně a zamířil zpět do rodné země a nyní hájí barvy Paris St.-Germain. Na Stamford Bridge strávil pět sezon, během let 2003 až 2008. Do Anglie ho přivedl kouč Claudio Ranieri, avšak pod ním si drobný záložník s obrovskými zkušenostmi zahrál pouze jednu sezonu.

Poté ho klub vyhodil a na lavičku usedl Mourinho, který právě vyhrál s Portem Ligu mistrů a chtěl navázat na tento úspěch i v Chelsea. A pravda, první dvě sezony si vyloženě užíval a získával jednu trofej za druhou. Jenže s jeho příchodem začaly také trpět vztahy v týmu, na což nyní Makelele poukazuje.

"Dva roky jsme v Chelsea žili jako skupina přátel. Společně jsme večeřeli, opíjeli se, chodili na trénink a vyhrávali jsme společně zápasy," popisuje 'Maka' ve své autobiografii Tout Simplement. "Mezi roky 2004 a 2006 byla solidarita v kádru Chelsea neuvěřitelná. Mourinho poté vše zničil, když zakázal některé zásadní věci a s nějakými hráči začal zacházet jako s hvězdami.

"V úvodu sezony 2006/07 udělal Mourinho od hráčů krok zpět. V tu chvíli dostal náš týmový duch, který se kolem něho semkl, pořádnou ránu. Následovalo rozkmotření s Romanem Abramovičem. Mourinho byl poté požádán, aby částečně změnil současný styl, aby hráči na hřišti vypadali živěji, jenže on si tvrdohlavě stál za svým a nechtěl od svých metod ustoupit,"
odkrývá dosud nepoznanou pravdu Makelele.

"Vztahy na nejvyšších místech v klubu byly narušeny a hráči to začali cítit. Během třetí sezony pod Mourinhem jsem jen s úžasem pozoroval, jak dokázal manažer zapomenout na hráčskou hodnotu a vše podřídil výsledkům. Pro něj individuality dobrý tým nedělají, avšak jeho metody ano," zakončil Makelele, díky němuž se na světlo světa dostaly doposud nepoznané informace z dob Mourinhova panování na Stamford Bridge.

Autor: Ondřej Holzman / skysports.com

Komentáře (243)

Přidat komentář
smazaný uživatel

mourinho je vul

Reagovat
smazaný uživatel

Spíš Makelele... Mourinho je arogantní, nepřijemnej ale skvělej trenér Makelele už nehraje nic a bude si otevírat ústa...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
honziss

Takový blábol..

Reagovat
terry

Reagovat
smazaný uživatel

ty si vazne blbec.. promin mi to slovo, ale vazne ano..

Reagovat
smazaný uživatel

ty zas pica,promin ale si!

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

dobra tedy

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
herbage

Gentlemani koukám nevymřeli

Reagovat
smazaný uživatel

Debil...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Vem si Makeleleho kdyz hral za Real, byl to jeden z nejlepsich defenzivnich zalozniku sveta a vlastne i po prichodu do Chelsea a co bys po nem chtel ve 36 letech??Makelele byl a porad je borec, Mourinho sice dobrej trener ale jak jsi rikal hodne neprijemnej a vic mu zalezi na sobe nez na tymu

Reagovat
smazaný uživatel

Ale jo byl to určitě hodně dobrej fotbalista, ale zdá se mi že tyhle výroky sou jenom důsledkem toho, že už tak dobrej neni a chce se zviditelnit

Reagovat
$dolar$

Reagovat
smazaný uživatel

boze muj

Reagovat
smazaný uživatel

jen rikam svuj nazor

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
terry

Snad konečně někteří fans pochopí, že Mourinho pro Chelsea neznamenal jen úspěch, ale také rozložení kádru, a to jak po vnitřní stránce tak po té přestupové.

Reagovat
smazaný uživatel

Co považuješ na rozhložení kádru vybudoval skvělý tým kteří jeho následovníci nedokázali znovu dovést k titulu

Reagovat
smazaný uživatel

Mourinho právě skvělý tým převzal a svýma přestupama udělal jen bordel..

Reagovat
terry

. To snad ani nemyslíš vážně. Kdyby si mluvi o Ranierim, tak to pochopím, ale jestli mluvíš o Mourinhovi, tak to mluvíš hodně z cesty.

Reagovat
smazaný uživatel

Nepatřím mezi ty kteří by Mourinha stavěli o mnoho výš než Ranieriho řekl bych že oba byli pro klub stejným přínosem Mikel, Essien, Drogba... To je práce Josého

Reagovat
terry

Jestli to je práce Josého je otázka, ale je to možné. Jenže když se povedou tři přestupy z 50, tak to moc dobré není. Navíc, když se kvůli ostatním příchozím naprosto zničí hra.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak ještě SWP, Kalou, Belleti, Ferreira nevzpomenu si na všechny co se povedli zkus dát nějaké co ne (určitě byli ale méně)

Reagovat
smazaný uživatel

Kalou?SWP?

Reagovat
smazaný uživatel

Nepřivedl snad Mourinho Kaloua a SWP??? Terry dej přiklad těch co se nepovedli Ok Jarošík napůl a dál?

Reagovat
smazaný uživatel

A to jsou povedené nákupy?

Reagovat
terry

Ok. Co mě napadnou. Nepovedli se Ševčenko, Boulahrouz, Ben Haim, Pizarro, Sidwell, Belletti (kdyby po minulé sezoně odešel, bral bych to), Malouda, Deco, Diarra, SWP, Del Horno, Maniche. A možná jsem si na všechny nevzpomněl.

Reagovat
honziss

Deco není Mourinhova práce, ale jinak máš pravdu.

Reagovat
terry

Pravda. Jsem si neuvědomil.

Reagovat
smazaný uživatel

Kalou?

Reagovat
smazaný uživatel

Boulahrouz, Pizarro, Belletti , Malouda, Deco, Del Horno, Maniche??? Nevím jaká máš měřitka tyto přestupy já považuji za povedené... Třeba Deco je do teď tahounem týmu

Reagovat
terry

Vidím, že tu akorát provokuješ. Nehodlám na tebe dále reagovat.

Reagovat
smazaný uživatel

Mám svůj názor, ty taky... Nevím co je na to špatného

Reagovat
smazaný uživatel

Chlapče keby si ty trenoval Chelsea tak je tam asi taky bordel ako v Newcastli.

Reagovat
smazaný uživatel

vtip?

Reagovat
smazaný uživatel

Jaká měřítka máš ty? 7 průměrných zápasů v PL, nebo snad 10 minut kvalitních za celou sezonu?

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
honziss

Buď je tohle fake nick nebo jsi Chelsea za Mourinha i později moc nesledoval...

Reagovat
smazaný uživatel

Ve vedlejší diskuzi se píše, že je to dollar..

Reagovat
honziss

Tak teď jsem tam kouknul... Je to určitě fake nick.

Reagovat
$dolar$

Kurňa proc bych to mel do zadku byt ja?

Reagovat
smazaný uživatel

Daniel to tvrdí

Reagovat
$dolar$

Hm to je vazne parada Ten Dominik ani netusi kdo za koho prisel a kdo vubec hral, ale urcite to budu ja

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Tomanatura

Reagovat
smazaný uživatel

Už stačilo.

Reagovat
smazaný uživatel

Hmm ani bych nerek co vim tak ani jeden z techto hracu pod Mourinhem neodehral moc zapasu

Reagovat
milan78

se prober.., většina přišla zadarmo pro prachy.., určitě je ti hráči nedostali do červených čísel, přestřel byl ševa, jenže abra jako rus si nemohl nechat ujít možnost mít takovou top hvězdu v týmu, si uvědomte, že jak většina z nás pařila, či paří nějakej manager fotbalovej, tak tak k tomu přistupuje rusák

Reagovat
smazaný uživatel

ted taky nevim jesti to jen delas ale jestli jsou tohle pro tebe povedeny prestupy tak nevim podle ceho to hodnotis

Reagovat
smazaný uživatel

Podle toho jestli do týmu něco přinesli, nebo ne Žádnej dollar nebo co nejsem ty někteří jiní uživatelé vypadaj podle svejch názorů jako by si jedna osoba zařídila více nicků

Reagovat
smazaný uživatel

Není Deco práce Scolariho?

Reagovat
terry

Jo, jsem zapomněl.

Reagovat
smazaný uživatel

Njn to jsme podělali oba

Reagovat
terry

Za špatný nákup by se již v těchto chvílích dal považovat třeba i Kalou.

Reagovat
smazaný uživatel

Pizzaro a Sidwell nebyli nákupy, přišli zdarma.

Reagovat
terry

Dobře, nebyly to nákupy, ale přesto to byly naprosto zbytečné příchody. Akorát se jim vyplácely výplaty, skoro nehráli a pro tým neměli absolutně žádný přínos.

Reagovat
terry

Ne, ti, co se nepovedli, tak těch bylo více.

Reagovat
honziss

Ty považuješ SWB nebo Bellettiho jako vyloženě povedené nákupy?

Reagovat
smazaný uživatel

Ok o SWP by se dalo se dohadovat Ale Belletiho určitě!

Reagovat
honziss

Ani o něm si nemyslím, že to byl jednoznačně dobrý kup. Neříkám že je to špatný fotbalista, ale vzhledem k jeho upotřebení je v Chelsea tak trochu navíc, tuto sezonu jen zabírá místo talentům, kteří by mohli dostat šanci.

Reagovat
terry

Kdyby Belletti před letošní sezonou odešel, byl by to povedený kauf. Takhle nikoliv.

Reagovat
smazaný uživatel

To ze Mourinho to na prestupovom poli nevie vsetci vieme. Ale treba uznat ze niektore klucove prestupy mu vysli (Essien, Drogba, Carvalho, Cashlley - aj ked ten vzhladom na Bridga nebol az tak potrebny a da sa povedat ze dobry hraci boli aj Robben, Fereira, Lass ci Tiago ale niektori nedostali sancu sa ukazat a trapili ich caste zranenia). Nic to nemeni na tom ze zvysok jeho prestupov bola katastrofa a casto za velke peniaze a je aj jeho zasluha ze Chelsea je na tom momentalne nie moc dobre.

Netreba ale zabudat na to ze nebyt jeho trenerskych kvalit nemuseli byt ani ziadne tituly

Reagovat
smazaný uživatel

Robben byl dohodnutý před ním, Lass ani náhodou nebyl dobrý přestup, Tiago byla chvilková záležitost jednoho roku... Fereirra byl celkem zbytečný a jak se ukazuje v Johnsonovi, tak spíše tragický přestup.

Otázka " koho kvalitního přivedl?" nahrazuje otázka " koho kvalitního vyštípal či zlikvidovla?"

Reagovat
smazaný uživatel

Aspoň někteří jeho obdivovatelé konečně prozřou a nebude to samý, ať se Mourinho vrátí, JM je nej, José je Bůh.. Maka

Reagovat
terry

Viz můj příspěvek výše.

Reagovat
smazaný uživatel

Já jsem pak koukal, že to vypadá, jak kdybych to opsal

Reagovat
terry

No, jen aby..

Reagovat
smazaný uživatel

Nemám to zapotřebí

Reagovat
terry

Já vím. Jseš jeden z těch rozumnějších.

Reagovat
smazaný uživatel

Zdá se mi to, nebo je Makelelé pořád jen ten ublížený? Asi shoda náhod.

Reagovat
terry

Ublížený? A na to si přišel kde? Stěžuje si snad? Ne. Jen řekl, jak to bylo a mluvil spíše o tom, že Mourinho ublížil celému týmu. A zajímá mě, kdy byl Makelele ten ublížený předtím.

Reagovat
smazaný uživatel

a neubližuje se mu snad?? Když byl v Realu, tak byl nedoceněný, když v Chelsea, tak mu roztrhali partu... Já ho mám rád. Na hřišti to je pracant, ale v osobním životě? Nadávat na to, že mu v profesionálním fotbale někdo zakázal chlastat?

Reagovat
terry

Přesně na tom jsem čekal, až někdo na to pití poukáže. On si nestěžuje, že mu někdo zakázal chlast, jen zkrátka řekl, jak to bylo dřív.

Navíc v Realu byl možná nedoceneň, jenže Real se z jeho odchodu vzpamatovával ještě hodně dlouho.. náhradu nikdy nenašel.

Reagovat
smazaný uživatel

On řekl, že se mu v Chelsea líbilo a Mourinho to zatrhl. Je to trenér, který dává volnost jen některým hráčům a defenzivní záložník k nim prostě nepatří. Makelele i když hraje takticky výborně, tak má asi raději, když má trochu volnosti. To, že si hráč nesedl s trenérem kvůli přístupu je už ohrané klišé.. Bude stejně takových co si s Mourinhem sedli.

S tím, že Real byl pak poloviční je pravda, neříkám, že ne. Jde spíš o to, že mu zase ubližovali. On sice brečí, ale inteligentně

Reagovat
smazaný uživatel

ale on si s nim sedl jenom první 2 roky. Otázka je nakolik potom změnil mourinho přístup a na kolik Makelele

Reagovat
smazaný uživatel

doporučila bych autorovi, aby se naučil shodu podmětu s přísudkem.

"společně jsme večeřeli, opíjeli se..." no jo... Mou ti asi ty lihovinové dýchánky zakázal. :))

Reagovat
terry

Na jakou chybu přesně poukazuješ?

Reagovat
smazaný uživatel

Tam, ale měkké i být má

Reagovat
smazaný uživatel

vztahY začaly trpět, informace se dostalY na povrch ... základní škola.

Reagovat
smazaný uživatel

sry, reakce na terryho :)

Reagovat
terry

jo, to se omlouvám. já myslel, že poukazuješ na chybu v té citované větě.

Reagovat
honziss

Co je na tom češtinářsky špatně?

Reagovat
terry

Měl jsem tam původně měkké "i". Chvilková slabost.

Reagovat
honziss

Aha aha..

Reagovat
smazaný uživatel

ted už je to OK... v článku to už je opraveno. :)

Reagovat
honziss

Reagovat
smazaný uživatel

Je to jen takový nakousnutí, mohl by to víc rozebrat a být konkrétnější. Každopádně on by teoreticky neměl proti Mourinhovi nic mít, protože za něj měl místo v týmu pevné, takže jeho kritika by mohla být celkem objektivní. Mourinho je podle mě posedlej úspěchem a vše tomu podřizuje, hra je maximálně účelná, ale nevěřim tomu, že dokáže tým dál rozvíjet. Jeho potenciál se tehdy v Chelsea vyčerpal, škoda, že tam nezůstal dál, možná by to bylo vidět zřetelněji. Teď v Interu taky nemusel předvést nic navíc, stačilo udržet nastavenej standart a na titul to díky útlumu AC a Juventusu stačilo. Vše se ukáže v následující sezoně.

Reagovat
terry

21:52 I Ancelotti zůstává v Miláně

Carlo Ancelotti byl v uplynulých měsících spojován s přesunem do Chelsea, i v příští sezóně ale bude trenérem AC Milán. "Jsem koučem Milána do 30. června 2010, to vidím jasně," prohlásil Ancelotti.

Vzápětí to však vše zase popřel, respektive řekl, že není o jeho budoucnosti jasno.

Reagovat
terry

"Hned nato však dodal: "Odpověď na otázku ohledně mé budoucnosti se však může kdykoliv změnit. V tomto okamžiku nemám s Chelsea nic rozjednaného, sezóna ještě neskončila a bude-li se pak muset najít nějaké řešení, tak se najde. Teď záleží na mém kontraktu, nicméně já jsem otevřený pro cokoliv. A pokud byste se mě zeptali, jestli bych rád trénoval Chelsea, pak bych samozřejmě řekl, že ano."

Reagovat
smazaný uživatel

Jsi pro jeho příchod? Já stále nevím, Hiddink mě neskutečně namlsal

Reagovat
terry

Já si trenéra po Hiddinkovi nedovedu vůbec představit. Rozhodně jeho nástupce může jen překvapit.

Reagovat
smazaný uživatel

Čistě hypoteticky, co říkáš na názor (ne můj) vyřešit situaci tím, že by třeba Ray Wilkins převzal tým na půl roku s tím, že by Hiddink byl jeho "vzdálený rádce" a po půl roce zkusit Hiddinka zpět..

Reagovat
terry

V Hiddinkův návrat příliš nevěřím. A jestli, tak je asi reálný až po sezoně. S tím Wilkinsem by to nemuselo být špatné řešení, ačkoliv vedení to tak určitě neudělá. Nebude v něj mít takovou důvěru a navíc bude chtít na post manažera nějakou personu.

Reagovat
herbage

Vše by bylo pro Chelsea lepší než Ancelotti Proč vůbec Hiddink nemůže trénovat Chelsea i Ruskou sbornou najednou?

Reagovat
smazaný uživatel

Chce se na 100% věnovat jen jednomu a "nešidit" práci v jednom či druhém právě trénováním toho druhého..

Reagovat
herbage

Promiň, ale co obnáší trnévání nároďáku? Stačí vždy přiject na sraz, zbytek týmu Chelsea stejně pojede na své srazy, po srazu se zase všichni šťašstně shledají. Samozřejmě, nebude mít čas sledovat utkání ruské ligy, ale na to může delegovat své lidi, stejně to tak dělá. Kostru kádru stejně zná a té důvěřuje. Co se týče třeba MS2010, tak tam s týmem odjede po sezoně, takže problém nevidím žádnej.

Reagovat
smazaný uživatel

Já jen tlumočil, co sem někde četl

Reagovat
terry

Podle něj by to byl problém.

Reagovat
herbage

Jestli mu hráči Chelsea tak přirostli k srdci, tak by to problém nebyl, jen by se o pravomoci dělil s více lidmi. Tréniky stejně většinou vede kupa asistentů, on má za úkol připravit tým takticky a koučovat ho v průběhu zápasu, to by bez problémů zvládal. Kdyby chtěl, tak může. Každopádně každé řešení mimo Hiddinka bude pro Chelsea špatné

Reagovat
terry

S tím s tebou určitě souhlasím. Především s poslední větou.

Reagovat
smazaný uživatel

Já bych tu větu upravil na "...bude pro Chelsea horší".. Snad se případ LFS opakovat nebude..

Reagovat
smazaný uživatel

trenér národáku národáku musí rozhodně víc než jen ""přijet na sraz" ... navíc trenér jeho formátu by se s takovým přístupem rozhodně nespokojil.

Reagovat
herbage

A proto když trénoval Jižní Koreu a Austrálii, tak jako bokovku měl PSV Eidhoven, co?

Reagovat
honziss

Do PSV šel po angažmá v Jižní Korei. Austrálii vzal krátce před MS, když už měla postup jistý a na něm bylo jen tým vést na tom MS.

Reagovat
herbage

Přesto by to trenér jeho formátu zvládnul, i když vést Rusko v Evropské kvalifikaci je rovněž tvrdý oříšek. Já mám na mysli hlavně nějaké polovičaté řešení, ne plný úvazek, nějak ten rok přežít a pak se upsat na delší kontrakt. Přeci jen, byla by škoda kvůli jedné sezóně upisovat si velké trenéry jako Ancelotti, Rijkaard

Reagovat
terry

Již tu bylo zmíněné řešení s Rayem Wilkinsem na lavičce a Hiddinkem jako poradcem, jak původně bylo plánovano. Myslím Hiddink jako poradce. Z pohledu vedení to je však vysoce nepravděpodobné.

Reagovat
honziss

Teoreticky by to zvládl, ale jen ať jde, mě to zas tak netrápí že z Chelsea odchází.

Reagovat
terry

Že zrovna tebe.

Reagovat
honziss

Překvápko no.

Reagovat
terry

A jak seš zatím spokojen se Zolou?

Reagovat
honziss

Trenérsky zatím spokojen jsem, manažersky se uvidí po letošním létě, ale abych byl upřímný, trochu se toho přestupového léta bojím.

Reagovat
herbage

Savio potřebuje parťáka do útoku

Reagovat
honziss

Reagovat
herbage

Já zapoměl, on už ho vlastně má - di Micheleho

Reagovat
honziss

Provokatére.

Reagovat
Tomanatura

Já dost dobře nechápu, kde jste na toho Savia došli. Předtím hrál jen 5 zápasů za Brescii.. Kolik jste za něj dali?

Reagovat
terry

Ou. Transfermarkt píše 6.025.300 £ Ale tak je mu teprve 19.

Reagovat
honziss

8.5 milionů liber, je to nejdražší posila v historii WHU. Jinak předpokládám, že ten přestup je z poloviny práce Naniho, našeho sport. ředitele. Ten přišel před sezonou právě z Brescii a šéf tohoto klubu je nějaký jeho příbuzný prý.

Reagovat
Tomanatura

Pořád to ale nechápu. Přece nemůžete vysolit tolik peněz za někoho, kdo má 5(!!!) zápasů v Serii B!

Reagovat
honziss

Já to taky nechápu, kor ještě k tomu, že to není hráč, který může okamžitě naskočit do PL. Vždycky když hrál, tak byl absolutně nulový, jen tak bezmyšlenkovitě pobíhal po hřišti a spíš byl na obtíž, nemá ani potenciál na tolik peněz. Di Michele a Savio jsou dva největší úlety letošní sezóny.

Reagovat
terry

Teď jsem to chtěl akorát napsat, že jsem na Zolu co se týče přestupového okna také hodně zvědav. Hlavně z tohohle hlediska podle mě nemá na Chelsea. Ani bych ho tam zatím nechtěl.

Reagovat
honziss

Taky bych řekl, že v z tohoto hlediska by v Chelsea vyhořel. Viz právě přestup Savia, ten vůbec hodnotu 8.5 mil. liber nemá, pak například neustálé tvrdohlavé nasazování toho praštěného italského maníka. Tím si to u mě Zola dost posral. Jen doufám že tomu nenasadí korunu tím, že toho svojeho krajana koupí, tím by to zazdil úplně.

Reagovat
terry

Řekl, že si prostě nemůže dovolit trénovat Rusko a Chelsea najednou. Nyní to zvládal, protože s reprezentací měl jen dva zápasy, ale na podzim se zas rozjíždí kvalifikace a práce v Chelsea chce dělat na plný úvazek.

Reagovat
terry

A já už si pomalu přestávám myslet, že by byl Ancelotti takové zlo.

Reagovat
homeles8

Náhodou by bylo dobrý, kdyby opravdu přišel a všichni by na něj nadávali a pak by je setřel a vyhrál všechno a eště by hral hezky

Reagovat
herbage

Trenér je to dobrý, ale pro italskou ligu, PL by mu vůbec nesedla, odešel by jak zpráskanej pes. Navíc ten jeho stromeček ani 4-3-1-2 by nefungovalo

Reagovat
smazaný uživatel

poslal bys mi tu svou věštěckou kouli, kdybych Ti napsal adresu ? byl bych Ti zavázanej..., taky bych chtěl mít totiž o několika zdánlivě otevřených věcech jasno.

Reagovat
herbage

Kdybych ti napsal, že Sir Alex Ferguson by šel trénovat AC Milán, potřeboval bys věšteckou kouli abys viděl, že je to krok vedle?

Reagovat
homeles8

jo

Reagovat
smazaný uživatel

kdybych Ti před Ranieriho příchodem do Chelsea řekl, že tam odvede kus poctivé práce, stane se miláčkem tamních fanoušků a vybuduje kádr, jehož kostra se v následujích letech postará o 2 tituly..., věřil bys mi ?

Reagovat
herbage

Nesrovnávej nesrovnavatelné. Podívej se na PL tehdy a dnes. Tehdy stačilo mít dobrou individualitu v týmu a hned hrál tým dobře. Stačí se podívat na nějaké sestřihy toho nelepšího z PL z devadesátých let a podívej se, jaké slalomy přes celé hřiště si tam ti hráči dovolili. Mezitím se do té ligy napumpovalo děsně prachů, přišlo mnéoho kvalitních hráčů a každý klub zapracoval na taktice a kvalitě. Ranieri sice skončil tehdy v lize druhý, ale nakoupil Crespa, Mutua, Veróna, absolutně typově špatné hráče pro Chelsea. Mourinho konečně přišel s 4-3-3, která je pro Chelsea ten nejlepší systém a proto slavil úspěchy. Se svým 4-4-2 a Shevou pohořel, Scolari se svým systémem bez rychlých křídel pohořel. Mourinhio dával Lampardovi prostor ve středu hřiště, zatímco Scolari mu tam cpal Deca, Ranieri Veróna. Takže Ranieri byl z tehdejšího pohledu úspěšný trenér, v tehdejší době, postavil dobrou kostru týmu, ale systém, pod kterým by přišly úspěchy, nedokázal vytvořit

Reagovat
smazaný uživatel

plácáš úplný nesmysly, který nemaj s tím o co mi jde absolutně žádnou souvislost (není to u Tebe poprvé). za prvé - řekneš "nesrovnávej nesrovnatelné" pár minut potom, co jsi mi jako protiargument hodil Sira Alexe Fergusona v AC, oukej..., za druhé - mě vůbec nezajímá jaká byla tehdejší doba, co udělal Mourinho, co udělal Scolari apod. jediné o co mi jde - Ranieri je Ital, tenkrát přišel do Chelsea v Anglii, aniž by měl jakoukoliv zkušenost s anglickým fotbalem a co je HLAVNÍ - vedl si dobře ! o pár let později má nakročeno do Chelsea Ancelotti (ačkoliv teď už spíš zase ne), Ital bez jakékoliv zkušenosti s anglickým fotbalem, nicméně fotbalem, který se za poslední roky stal rozhodně "evropštějším" oproti dřívějšku, což ale Ancelottiho šance o to zvyšuje ! navíc (jak jsem se dočet) s kádrem, kterej je jako stvořenej pro 4-3-1-2. tudíž stejná, ne-li lepší pozice, než do jaké přicházel tehdy Ranieri..., přesto příjde herbage a bez skrupulí napíše - "PL by mu nesedla, odcházel by jak zpráskanej pes, 4-3-1-2 by nefungovalo.", hotovo, dáno. bravo...

p.s.: mimochodem jen tak mezi námi 4-3-1-2 není žádnej stromeček, tak nepleť a ohledně Mutua se drž radši taky zpátky, protože sám dobře víš, že tam nebyl problém v předvedené hře...

Reagovat
herbage

Co na větě: "Navíc ten jeho stromeček ani 4-3-1-2 by nefungovalo" nechápeš, kde si pletu stromeček s 4-3-1-2? Jinak to že by Ancelotti v Chelsea neuspěl je pouze můj názor, takže žádné hotovo, tečka. Já o tom nerozhoduji, jen píši, co si myslím, to doufám není zakázané. To s tím SAF jsme nechtěl srovnávat, jen dávám stejně absurdní příklad. Ancelotti by možná měl úspěch, ale hru by nepozvedl a to z jednoho prostého důvodu. Hra na 4 střední záložníky Chelsea nesedí a nikdy sedět nebude a to soudím jen dle vlastní zkušenosti. Mourinho to věděl, pak se spálil, Grant to věděl i Scolari to věděl, i kdžy ten se rovněž spálil a Hiddink to rovněž ví

Reagovat
smazaný uživatel

Křídelní hra víceménně vůbec neexistuje, praktikuje jí jen Anelka a bekové, Malouda je spíš chaoticky pobíhající útočník. Pokud budeš hrát 4-3-1-2,tak budou mít Bosingwa a Cashley více místa a Anelka je typ hráče, který si do stran sbíhá a Cole to bude dělat taky. Takže ti z toho vyjde 4-3-1-2 přelínající do 4-3-2-1 a 4-3-3... Tady nehraješ s klasickým podhrotem a dvěmi klasickými hroty, ale s Colem,který hraje křídlo už celkem dlouho a už má návyky si tam sbíhat i když byl ve středu a Anelku, který i když je hrot, tak si do stran chodí do prostoru pro balony.

Takže žádní 4 záložníci, ale 3 střední záložníci a to je základ té sestavy, kdy je potřeba mít zhuštěný střed, protože Lampard potřebuje mít krytá záda a obránci už jsou zvyklí na to hrát s hráči, kteří jim vypomáhají. A to tahle sestava naprosto splnuje.

Reagovat
herbage

To ano, bezvýhradně souhlasím, ale to je jen hra s rozestavením. Já měl na mysli třeba zálohu Essien, Mikel, Ballack - Lampard a před nimi Anelka s Drogbou. Záloha Ballack, Essien, Lampard - J.Cole a před nimi Anelka s Drogbou, to Chelsea prakticky hraje dnes, ale je to 4-3-3. Je snad jasné, že J.Cole i Anelka, byť jsou psáni jako křídla, mají v týmu odlišné role. Stejně tak v Barceloně Messi i Henry, byť jsou to formánlě křídla. Tak nebudete mi tu tvrdit, že Barca hraje 4-3-1-2, ne?

Reagovat
smazaný uživatel

4-3-1-2 s ofenzivní částí Cole - Anelka, Drogba je něco jiného než 4-5-1/4-3-3 Anelka, Cole - Drogba... To víš sám.

Cole by byl volný podhrot pohybující se především ve středu hřiště ale i na krajích,pokud to bude potřeba... Momentálně je křídlo,které si sem tam sběhne do středu. Sám v tom určitě vidíš rozdíl. A Anelka je vedený jako hrot, ale je to spíše hráč, který šance připravuje, což je pod Hiddinkem vidět.

Jakékoliv srovnání s barcelonou mi uniká, protože tam je jsně vidět ten styl 4-3-3... Kdežto rozestavení 4-3-1-2 už použil Hiddink a celkem úspěšně.

Reagovat
herbage

Mně to přijde stejný, důležité je, jak to pak vypadá na hřišti, ne na papíře. Jinak v kterém zápas hrála Chelsea pod Hiddikem klasické 4-3-1-2 ?

Reagovat
smazaný uživatel

Jeden zápas byl prezentován jako 4-3-1-2,tuším ten první pod Hiddinkem. Ale jistý si tím nejsem

Reagovat
smazaný uživatel

4-3-1-2 není stromeček..., čekal bych, že vzdělaný muž jako ty by to měl vědět. stačí si představit tvar toho rozestavení - kde vidíš jakej stromeček ? stromeček je 4-3-2-1. zbytek komentu jsou jen tvé hypotézy, které Ti nehodlám vyvracet..., na ten systém Ti odepsal Talkers celkem správně, což jsi navíc uznal, takže nevidím problém.

Reagovat
smazaný uživatel

ahá , až teď jsem si to s tím stromkem přečet správně. omlouvám se a beru zpět

Reagovat
smazaný uživatel

jo a ještě k větě "Ancelotti by možná měl úspěch, ale hru by nepozvedl." nebije se Ti to trošku s "odešel by jak zpráskanej pes" ?

Reagovat
herbage

To jsem pravda přepískl, ale jinak si stojím za svým

Reagovat
smazaný uživatel

"Ranieri sice skončil tehdy v lize druhý, ale nakoupil Crespa, Mutua, Veróna, absolutně typově špatné hráče pro Chelsea."

Verona ti uznám,hráčů ve středu bylo dost...

Crespo dal v první sezoně 10 golů z 19 zápasů, což mi jako propadák nepřijde.

Mutu sice herně nebyl nejlepší, ale odsoudilo ho něco jiného.

Jinak když si vezmeš seznam posil té sezony:

Dobré přestupy: Duff, Makelele, Parker, Bridge, Geremi, J.Cole, G.Johnson

Špatné přestupy: Veron(15mil),Smertin(3,5mil), Mutu

Crespa nemůžeš hodnotit jako špatný, kdyby mu dal Mourinho prostor tak pravděpodobně v Chelsea ještě hraje...

Reagovat
fantomas

"Stačí se podívat" - spíš si se díval jen na ně, nelži si do kapsy.

Reagovat
herbage

Uznej, že dnes by se to stát nemohlo a ti hráči nebyli zrovna Messi vedle Messiho

Reagovat
homeles8

jj, já bych chtěl vědět jestli nespadnu s mojim novžm letadlem

Reagovat
homeles8

Tak jestli přijde tak to bude 50:50 bud něco jako scolari, nebo něco jako Hiddink

Reagovat
smazaný uživatel

Já už tam vidím toho Ancelottiho a vůbec nejsem rád....

Reagovat
smazaný uživatel

Takže buď totální krach nebo výhra v loterii?

Reagovat
terry

Pro Chelsea neexistuje v poslední době nic jiného.

Reagovat
smazaný uživatel

No spíš to 1.

Reagovat
homeles8

jj, a co třeba Zola? Jak se mu vede ve VestHemu? Myslíš že by k Chelsea nemoh?

Reagovat
smazaný uživatel

Sen mnoha fanoušků.. Tam by to nebylo jen o umu ale o srdci.. Ve WHU výbornej aspoň dle mě..

Reagovat
terry

Ne, za dané situace nemohl.

Reagovat
homeles8

Proč?

Reagovat
smazaný uživatel

Ne tento rok Zola ne! A navíc potřebuje čas,ještě není tzv.vytrénovaný....

Reagovat
smazaný uživatel

toto som od Claudeho necakal

Reagovat
terry

Řekl něco špatného?

Reagovat
smazaný uživatel

takto otvorene kritizovat trenera a jeho taktiky, s ktorym este vyhral tolko titulov.. to je je dost divne.. Som zvedavy na Joseho reakciu.

Reagovat
terry

100. pro Maku

Reagovat
smazaný uživatel

a jeho neustálý úsměv

Reagovat
terry

Vždycky si na něj vzpomenu. Nejlepší bylo, když vždycky vystřelil, míč šel úplně mimo branku a on se jen zasmál.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Přece jen tady to ale trefil parádně http://www.youtube.com/watch?v=ovFlsfgWg8w

Reagovat
terry

Tohle je jediný gól, který si od Maky pamatuju. A to nekecám, fakt si tenhle pamatuju.

Reagovat
smazaný uživatel

Já původně hledal jinej (odraženej balon, stáhl na prsa a vypálil do vzdálenější šibenice) ale začínám přemýšlet, že to dával asi Bizon..

Reagovat
terry

To spíš. Tohle opravdu není Francouzova parketa.

Reagovat
homeles8

Reagovat
smazaný uživatel

Btw. jsi ten samý "terry", co přispívá do fóra na chelsea-fc.cz?

Reagovat
terry

Ano, jsem to já.

Reagovat
smazaný uživatel

Já se tam o registraci během posledního roku pokoušel asi 3x, vždy mi měl přijít aktivační email, který záhadně ani jednou nedorazil.. Že by stop stav?

Reagovat
terry

Tak to nevím.

Reagovat
smazaný uživatel

Holt budu muset stále přispívat jen mezi chlapce, podle kterých hrajem na Stand For Bridge, či trouby, kteří si myslí, že SEČ za časem je název stanice kde se bude zápas vysílat(dnešní případ)

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Můžu s tím nějak pomoct? Nevím, co s tím, ale mohl bych někomu říct...

Reagovat
smazaný uživatel

Byl bych vděčen

Reagovat
smazaný uživatel

Zkus napsat mail přímo Alexovi (alex@chelsea-fc.cz), ten je dost spolehlivý. E-mail přímo na administrátora webu Hamika ti tady taky napíšu - hamik@chelsea-fc.cz - ale toho neznám a už dříve s ním byli určité problémy v kontaktování.... Zkus tomu Alexovi napsat přímo, já už jsem něco napsal do fóra pro redaktory, osobní kontaktování bude nejlepší...

Reagovat
smazaný uživatel

Zkusím, díky.. Mimochodem, proč si přestal psát Očima fanouška ?

Reagovat
smazaný uživatel

Nepřestal jsem psát, jenom jsem lemra líná, které se občas nechce... Zítra napíšu a finále FA Cupu určitě taky. Občas ale holt není čas...

Reagovat
smazaný uživatel

Chápu a jsem rád, že zas bude.. Alexovi jsem napsal, tak uvidím, díky..

Reagovat
terry

22:35 Bayern "půjde" po Gómezovi s Džekem

Mario Gómez a Edin Džeko budou v létě v epicentru zájmu mnichovského Bayernu. "Mario Gómez je hráč, který je pro nás velmi zajímavý," prohlásil manažer Bavorů Uli Hoeneß, zatímco prezident Franz Beckenbauer se vyjádřil k Džekovi: "Už jsme s ním mluvili."

Panebože, co by tam s nima dělali?

(čekám na Talkerse )

Reagovat
herbage

Jak oc by s nim dělali? Přivedli by jen jednoho z nich a Toniho by posllai zpátky do Itálie

Reagovat
terry

Tak to potom jo.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Tady je vidět, jako svěle kádr vedl Mourinho... Drogba na něj nedá dopustit a Maka si na něj stěžuje, že zlikvidoval atmosféru...

Z hlediska inteligence vítězí Francouz

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

"společně se opíjeli" :D

Reagovat
terry

10:05 Hiddink prý Chelsea navrhl Bojana

Odcházející manažer Chelsea Guus Hiddink prý vedení poradil, kterého hráče by mělo pro následující sezonu do klubu angažovat. Podle listu Marca poradil dal nizozemský kouč tip na mladého Bojana Krkiče z Barcelony.

Reagovat
smazaný uživatel

Ani zanic bojan je Barcelony žadna trapna chelsi nebudu ho mit at si vychovaji svoje dobreho hrače chesli umi jen kupovat ne vychovavat

Reagovat
smazaný uživatel

Nauč se psát a pak tu teprv zvracej

Reagovat
smazaný uživatel

J.Cole: Chci hrát ve středu pole

Reagovat
smazaný uživatel

wtf

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

kde si to pocul?

Reagovat
smazaný uživatel
Reagovat
smazaný uživatel

hmm no zaujimave, ale na jeho mieste by som este par rokov pockal, ked uz nebude taky rychly tak moze ist do stredu

Reagovat
terry

On už ve středu dříve hrál a i z křídla ho to tam táhne. Proč ho tam nedat teď.

Reagovat
smazaný uživatel

ja viem ze hraval aj ofenzivneho zaloznika a ze tam vie zahrat, ale ja by som ho este nechal na kridle

Reagovat
anonym

to Talkers: Jaký máš názor na tohle? : "Víťaz Ligy Majstrov s Fc Porto si vytypoval svojich hráčov, mužstvo naučil vyhrávať a tak sa v rokoch 2005 a 2006 mohli na západe Londýna tešiť z titulu majstra krajiny. V prvých dvoch sezónach šlo všetko ako po masle a zdalo sa, že Chelsea nemôže za jej cieľom, teda byť najlepším a najpopulárnejším klubom na svete, nič zastaviť. Lenže ruský oligarcha sa nechcel zmieriť s rolou financovateľa a rozhodol sa Portugalcovi nanútiť hviezdy Ballacka a Ševčenka, o ktoré jednoducho nestál, no čo bolo dôležitejšie, nehodili sa mu do hernej koncepcie."

Reagovat
terry

A to sis vyhrabal kde?

Reagovat
anonym

Měl by si to snad vědět, né?

Reagovat
terry

A jak bych to měl asi vědět?

Reagovat
anonym

Jen jsem předpokládal, že s tímhle nickem budeš znát neoficiální stránky chelsea. ( Zadej do google Chelsea a je to hned první odkaz )

Reagovat
terry

Jaké neoficiální stránky myslíš? Já teda v Google najdu pod heslem Chelsea jako první web www.chelseafc.com/ Pokud hledáš české stránky, je to tvůj problém.

Reagovat
anonym

Co přesně je na tom můj problém? Je snad logický, že slovensky psaný text nebude ze zahraniční stránky.

Reagovat
smazaný uživatel

sak to je cele v podstate pravda..

Reagovat
terry

Aha. A to ti řekl nějaký kolemjdoucí?

Reagovat
smazaný uživatel

I kdybys nepočítal Ballacka i Shevchenka tak jeho přestupy byly tragické... Stále to máš na 3-4 dobré přestupy tak 15 přestupů tragických. Pokud ho do něčeho navíc Abra nutil, tak to byla kombinační pěkná hra a kvůli tomu taky vyletěl.

Reagovat
smazaný uživatel

von vseobecne nema mourinho moc dobry prestupy..

Reagovat
anonym

Díky za odpověď. Já si myslím, že na jeho neúspěch mělo vliv asi obojí. I když s těmi přestupy máš pravdu.

Reagovat
Fenix

Mourinho mel v Chelsea velmi dobry pristup ucel sveti prostredky tim to hasne vim ze fotbaliste jsou taky lidi ale bez mourinha by vubec neexistovala ta asi 4 roky dlouha domaci neporazitelnost Mourinho

Reagovat
terry

No jasně, ono se přeci ve fotbale hraje na co nejdelší neporazitelnost. Nějaká PL nebo CHL je vedlejší.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
terry

Aha. Další chytrolín, který hledí na rekord v neporazitelnosti víc než na vítězství v PL nebo CHL.

Reagovat
smazaný uživatel

PL vyhral 2 krat, okrem toho aj vsetky ostatne trofeje v Anglicku.. a v LM bol 2 krat v semifinale, z toho raz vypadol golom ktory asi ani nebol.. a druhy na penalty..

Reagovat
terry

A? Co tím chceš říct?

Reagovat
smazaný uživatel

ze ked pozeras na uspechy v PL a CHL tak nemozes povedat ze by bol neuspesni..

Reagovat
terry

A já někde řekl, že byl neúspěšný?

Reagovat
terry

200. pro Mourinha. (musel jsem být trochu kontroverzní)

Reagovat
smazaný uživatel

Sakra, já měl připravenýho Maku

Reagovat
terry

Ten už je u 100., neboj.

Reagovat
$dolar$

Jose - simply the best

Reagovat
smazaný uživatel

For simple the best

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

and simply never

Reagovat
smazaný uživatel

Makelele

Reagovat
smazaný uživatel

Jen tak pro orientaci jsem si teď prolítl seznam záložníků, kteří hráli pod Mourinhem a dostal jsem se na číslo 12 - celkem slušné číslo na to, že měl 3 roky a maximálně 3 pozice v záloze, občas 2... To vychází 4 hráči ročně a 4 hráči na jednu pozici, víceménně za ty 3 roky mohl mít každoročně novou zálohu i s náhradníkem...

Ballack, Mikel,Lampard,Essien,Sidwell,Maka, Diarra,Jarošík,Tiago,Parker,Maniche,Veron...

A to jsem pravděpodobně ještě někoho zapomněl a Colea a Gudyho nepočítám jako středopolaře i když jimi byli/jsou... Možná Geremi by se tam dal počítat.

Zajímalo by mě, jestli se najde jiný trenér, který měl 12 hráčů na 3 pozice během 3 let... Neuvěřitelné

Reagovat
herbage

Tak stačí se podívat na Spartu nebo na Slávii, ale na Spartě to nebylo za jednoho trenéra

Reagovat
smazaný uživatel

No Slavia právě zas tak každoročně vyměňovaná neni A ve Spartě to souvisí právě s tim že když přijde novej trenér tak chce nový hráče kterým věří, to je přirozený...

Reagovat
herbage

Cože? Když vezmu jen střed zálohy: L.Jarolím, Hrdlička, Belaid, Tavares, Cissé, Švec, Trapp, Černý, M.Jarolím, Abrahám, Vácha, Volešák, to je 12 hráčů na dvě pozice v průběhu tří let

Reagovat
smazaný uživatel

Černý neni střed ale levej kraj a Vácha snad nikdy pořádně za áčko nehrál, měl jít hostovat do Liberce ale zranil se teď nevim co s nim je Slavia narozdíl od Interu nemusí prodat každýho, kdo zahraje dobře (viz. L. Jarolím, Tavares, Švec).

Reagovat
smazaný uživatel

Teda naopak Inter narozdíl od Slavie

Reagovat
smazaný uživatel

Ballack nebol jeho napad a Maka, Parker, Veron a Lampard tam boli uz pred nim takze to sa nemozes takto brat..

Reagovat
smazaný uživatel

Tady jde o to, že mu prošlo pod rukama 12!!!! středních záložníků....

Reagovat
smazaný uživatel

no co uz

Reagovat
smazaný uživatel

dobře ale taky někdy ber že není střední založník jako střední založník. mikel je def a ballack je třeba rozehravající a lamps ten nejofenzivnější. a pořad to jen tak mixoval. koukni na man u. carrick heargraves scholes fletcher .. v dobach jarošíka tam taky hral tiago jarošík a smertin a všichni tři mohli hrat vedle sebe, pokud nahodou nehral nikdo ze zakladu kromě lamparda.. podle mě se nikdy neměli zbavvat parkera ten se mi strašně libil, dravec milionkrat lepší a způsobilejší pro pl než ballack, který je nevyrazný.

ja sem si zase všiml jiné věci.. v nějakem zápase ligy mistrů cheslea-nevim kdo .. se chystal do hry mikel. a kamera zabrala murinha jak mu něco kresli.. bylo vidět že fotbal je pro mourinha věda. bylo tam kolečko před středvým kruhem s napisem mikel.. a kratky text "jump" a pak "win 5 meters" zajimavé ..

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele