Fritz se rozhodl, po letošní sezoně ukončí kariéru

14.01.2016, 13:01
Aktuality
Clemens Fritz od dnešního dne už nebude muset odpovídat na dotazy ohledně toho, zda bude rovněž v další sezoně pokračovat v aktivní kariéře. Zkušený německý obránce či záložník Werderu před sebou má poslední jaro, v létě pak pověsí kopačky na hřebík...

35letý fotbalista o ukončení aktivní kariéry uvažoval již v předchozích dvou letech a v obou případech nakonec podepsal kontrakt na dalších dvanáct měsíců. Tentokráte už k něčemu takovému ovšem nesáhne.

"V průběhu uplynulých dní a týdnů jsem jsem myslel na svou další budoucnost. Po pečlivém zvážení jsem dospěl k rozhodnutí, že po letošní sezoně ukončím svou sportovní kariéru," oznámil dnes Fritz.

Fritz začínal s fotbalem v Erfurtu a následně hájil barvy Karlsruhe a Leverkusenu, než v létě 2006 zakotvil v Brémách. Ve Werderu plní roli kapitána, na svém kontě má 299 soutěžních startů a zahrál si i za národní tým. Pro druhou polovinu letošního ročníku má jeden velký cíl v podobě záchrany klubu v německé nejvyšší soutěži.

Autor: Tomáš Pavlík / dfb.de

Komentáře (41)

Přidat komentář
stas87

Vdaka za vsetko,Clemens !!!

Reagovat
smazaný uživatel

jeden z největších sympaťáků v Německu. V BL nebylo moc lepších pravých obránců.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Ale teď v poslední době hrál středního záložníka, ne?

Reagovat
stas87

Ano.Na prao ho nepusti Gebre a zahrat tam moze aj Busch ci Zander.V pripade velkej nudze aj Sternberg.Pokial Fritz nevymysla kraviny a da loptu vcas od nohy,je to velmi platny hrac.Ak ale drzi loptu prilis dlho a prevaha spravny moment na prihravu,je katastrofalny.Tych momentov kedy to posral bolo na jesen dost,vek clovek nezastavi.

Reagovat
Rudnevs

Busch, Zander Chápem že chceš aby Werder dával prednosť mladikom ale toto by som skôr riešil že iba v prípade núdze. Taktiež za Fritza musí prísť nejaký skúsený hráč. Ved sa pozri ako šikovne posilnil Hannover, Frankfurt alebo Stuttgart a nehovor mi že na to nemáte. Celkovo s touto érou mladíkov ste mali jeden podarený polrok keď sa vtedy podaril prestup Vestergaarda a Skripnik objavil Selkeho. Ale veď vy sa zachranujete a odtiaľ vás žiaden mladík nevytiavne to môže prísť potom v 2. Lige. Inak kto bude kapitán po Fritzovi, pred ním bol Frings/ Borowski / Baumann, a teraz... ... asi Vestergaard, možno Lukymia/Galvez.

Reagovat
stas87

Ty co davas?Ked padneme do druhej ligy,dost hracov ani zmluvu pred 2.BL nema,moze sa stat ze to v polke sezony nebude okamzite na postup a potom co?Odpalime mladikov,zoberu sa hraci,co nebudu hrat pravidelne v 2.BL ale uz nejake skusenosti maju a mladici zasa budu len sediet.To je fakt pokrok. Kapitan kludne moze byt Bargfrede alebo Junuzovic,Jannika dlho neudrzime.

Reagovat
Rudnevs

Lenže vy ešte v 2. Lige nie ste a na to aby ste tam ani nepadli musíte jednoducho posilnit, odtiaľ vás mladíci nevytiahnu... Celkovo oni ani tento polrok nič nepredviedli. Keď odíde nejaký hráč nemôže sa počítať že však ho niekto nahradí. Mladíci by mali postupne dostávať sa do zostavy tímu ktorému sa darí, je tam fajn atmosféra... Nie že oni majú zachrániť klub, nevravím že teraz ich máte všetkých streliť, to ste už urobili a nevyplatilo sa ( teraz mohol za vás hrať Kruse alebo Harnik ). Stačia 2 možno 3 posily, tímu sa začne dariť a potom môže Skripnik nasadzovať mladíkov. Chcelo by to trochu aktivity na prestupovom trhu, ved voľný bol napr. Almeida, ktorý za vás hrával, ďalej je tam Marin, ktorého vám asi vyfúkne Schaaf, kopa zaujímavývh hráčov na hosťovanie. Ale Werder absolútne nič...

Reagovat
stas87

Co ked ti hraci jednoducho nezapadaju do toho,co by chcel Skripnik hrat?Fajn,podpiseme Marina,dame mu na nase pomery slusny plat ale po dvoch mesiacoch zistime,ze nesplna to,co by trener chcel hrat...bum ale mama hraca,co kedysi davno hral dobre+ma stale este nejake meno.Ved is pozri podpisy Eintrachtu..ti hraci potom odisli a nikto po nich prilis neplace.Co taky Behrami,oplatil sa?Alebo Diaz?Keby nedal ten trestnak,nikto ani nevie ze tam hral.

To nasadzovanie mladikov ma svoje hranice a Eichin so Skripnikom ich poznaju.Kebyze mame o 8-9 bodov viac,zasa by bol nezmyselny ciel hrat o europu,na ktoru aj tak nemame..cize v podstate nie je nikdy vhodny cas im dat sancu,ze?Tak sakra trosku vedeniu a trenerovi ver,nie?Ak to zoberiem z pohladu predvedenej hry,my sme vylozene nesklamali,len doplacame na efektivitu a ro,ze superom tam tie goly padnu a nam nie.Len z hlavy mam tak styri,mozno pät zapasov,kde sme mohli brat bodov ale nestalo sa.

Kruse a Harnik..tak si prejdi supisku v ten cas a povedz mi,namiesto koho by hrali?To iste je napriklad taky Hummels..ten radsej odisiel do klubu,kde videl perspektivu hrat.Mna mrzi akurat Calhanoglu,toho sme nezmyselne odmietli a on siel myslim do KSC.

Reagovat
Rudnevs

Ale keď sa hrá o záchranu, tak si tréner nemôže vymýšľať nejaké koncepcie. Cieľ je jasný - ukopať to a nespadnúť. Okrem toho myslím si že Marin by nemohol sklamať, nevie sa presadiť do základu to znamená že keby niekto vo Werderi mu ponúkol hrať základ, určite si nebude nárokovať na kráľovský plat. Tak ale treba skúsiť aspoň trocha posilniť, čo Eichin + Skripnik čakajú že víťazstvá prídu samé. Prestupy Eintrachtu ? Aké myslíš... Asi Hildebranda alebo Valdeza, no tak to bolo zapríčinené Schaafom - Valdeza podpísal na 100% kvôli jeho Brémskej minulosti a Hildebranda preto lebo Trapp bol zranený a Wiedwald chorý. Čo sa týka Behramiho tak ten sa nakoniec vyplatil - HSV na ňom zarobilo niečo okolo milióna. Diaz neviem, uvidím za koľko odíde.

Čo sa týka hraníc tak neviem - väčšinou klub má 3 max. 5 ktorých nasadzuje, Werder má 7 ( Fröde, Busch, Zander, Lorenzen, Aycicek, Eggestein, Grillitsch ) nevravím že všetci nastupujú pravidelne ale aj tak...

Okolo roku 2009 to už zas taká hitparáda nebola a Kruse/Harnik kľudne mohli chodiť ako žolíci.

Reagovat
stas87

Ale Eichin ani Skripnik nehraju FM preboha.Marin nemohol sklamat...od odchodu do Londyna odohral kolko zapasov?Ved nikde poriadne nehral a ma ho spasit prichod do sucasneho Werderu?Keby Werder hral zle celu jesen,bol horsim timom,nevypracoval si sance a mal deravu obranu,potom prosim,podpisme posily.Ale tak to nebolo,herne to nebolo vobec tragicke a tahat cez zimu zasa dalsich dvoch ci troch hracov..nevidim v tom zmysel.A skusenost s Obraniakom nas stala 2 miliony a viedlo to len k tomu,ze trafil priamak proti Gladbachu a tym v podstate skoncil.

My ten kader nemame zle poskladany,ked pojdes meno po mene,tak uvidis,ze nechceme hrat v zostave s tromi hracmi,co maju dvadsat ale pod dvadsat.Mas tam Fritza,Bartelsa,Zlatka,Gebreho..to su vsetko hraci,co maju odkopane toho dost a prave tito hraci by mali pomoct tym co si vypisal,aby sa chytili svojej sance a presadili sa.

Behrami bol jednoznacne fail.Neprisiel za malo a vykony neodpovedali platu co dostal.Diaz tak zle nehral ako Behrami ale ze by ten stred zalohy tiahol,tak to ani omylom.To ze Behrami odisiel so ziskom je cudne ale aspon ze tak.

Reagovat
smazaný uživatel

súhlasím so Stas87, v "90 min" som čítal článok kde je to aj vysvetlené ohľadom zimných prestupov. Tréner verí tímu ktorí má a športový riaditeľ verí trénerovi. Tam to začína a končí. Tak isto si myslím že je zbytočné riešiť prestupy, tá hra naozaj nevyzerá až tak tragicky, ale niektoré druhy taktík by sme fakt už nemali hrať, lebo nám proste nejdú. Mužstvo sa hľadá a s ním sa súčasne hľadá tréner. Tak to vždy bolo. Verím že sa tento rok zachránime, prvé zápasy po prestávkach nám celkom idú. Tipoval som že Fritz ešte potiahne jeden rok, predsa len jeho univerzalita a prístup v posledných rokoch boli priam ukážkové. Ďalší " Werderaner " ktorý sa presunie do štruktúr klubu.

Reagovat
Rudnevs

No čo už, asi máte pravdu. Predsa len ja sa do Werderu až tak nerozumiem. Ozaj keď sme už pri tých posilach, zabudol som že pride Petsos a asi aj Thy, čo na to hovoríte.

Reagovat
smazaný uživatel

Petsos príde v lete ako voľný hráč, jeho príchod vítam, najmä preto že je z mňou obľúbeného Rapidu Vie vystreliť z diaľky, tak isto ako Laszlo Kleinheisler, ktorý je u nás na skúšku z maďarského Videotonu, v dnešnom zápase proti Baku sa mi celkom pozdával, zle sa neuviedol ani Jordan Morris ( bez angažmá, Standfordská univerzita), obaja majú skúsenosti z reprezentácie, obaja dali aj po góle za svoje krajiny, v mládežníckych repre boli pilierom svojich družstiev. Toľko k posilám. Čo sa týka Thy-a, ako povedal Skripnik "nehľadá pána X, ktorý nás spasí", takže jeho príchod vidím reálnejší ako Fingobasona a predsa len aj keď zranený, na svoju príležitosť čaká Jóhannsson.

Ja to na jar nevidím vôbec zle, posledné roky nám jar išla o niečo lepšie ako jeseň, tréner sa nechal počuť že zapracuje v zime na kondičke hráčov, na prípadné posily to v zime nevidím na viac ako 1,000,000 minutých peňazí...toľko by nás dokopy stálo angažovanie Morrisa s Kleinheislerom, rovno už aj s ich ročnými platmi.

Reagovat
stas87

Mozno jedneho hraca by som uvital,to nemoze uskodit si myslim.Ja nechcem zazit to co je teraz v Hannoveri..ved oni privadzaju stale viac hracov,niektori uz odisli a v zime prisli dalsi.Ten tim nevie co chce,aspon to na mna tak posobi.No a vieme ci chce Fritz ist do struktur klubu?

Reagovat
Rudnevs

Tak v Hannoveri sa po odchode Slomky, toho strašne veľa odohralo už len že za 2 roky sa tam vymenili 3 tréneri je dosť ale pod Schaafom to zatiaľ vyzerá nádejne, navyše jeho asistent je Christoph Dabrowski. Čo sa týka tej jednej posily, tak kto by sa hodil Skripnikovi do koncepcie ( neviem presne čo Werder hrá ). A čo sa týka Fritza, tak bolo by to fajn je to sympatak, a myslím že by bol dobrý tréner.

Reagovat
Rudnevs

Ok presdvedčil si ma tvojimi argumentmi. Ale musíš uznať že som sa snažil . Rozmýšľam ale aká je cesta Werderu späť na vrchol ? Tak si prejdem že ako bola cesta s vrcholu na dno tabuľky.

2003/04 - Titul a úspech najlepšieho strelca BL, skvelá útočná partia ( Charisteas, Ailton, Valdez, Klasnic ) podporované Micoudom, stopéri Krstajič a Ismaël

2004/05 - Schalke sa podaril skvelý ťah, získali Ailtona a Krstajica, ešte k tomu obaja isli zadarmo, do Werderu prišiel Naldo, Fahrenhorst a Miro Klose

2006/07 - prišiel Mertesacker výmenou za Fahrenhorsta, Diego a Almeida

2007/08 - odišiel Klose, zo Schalke prišli Özil a Boenisch

2009/10 - odišiel Diego, prišiel Marin

2012/13 - odišli Pizarro, Marin a spol, to bol asi najväčší zvrat prečo Werder je tam kde je, navyse urobili rekonštrukciu štadióna ktorý vyzerá rovnako zle ako pred rekonštrukciou.

Reagovat
stas87

Tak ono je v tom viac faktorov.Sklamanim su pre mna prichody hracov,co mali nahradit tych co odisli prec.To znamena-Diego,Mertesacker,Naldo,Klose,Özil,Pizarro,Marin...to je slusny zoznam.Allofs so Schaafom skusali jeden cas tahat juhoamericanov,to ale nevyslo.Ti hraci prisli za pomerne velke peniaze,hrali zle a klub ich nemohol predat ani tak,ze by trebars prerobil len milion ci dva.Strasna skoda,ze tie prestupy nie su v dnesnej dobe.Pitomci z PL by to dokazali vykompenzovat. Podivne zostavy Thomasa na konci,vraj jednostranne zamerane treningove jednotky a aj ten stadion a splacanie rekonnstrukcie.Plus este odchod sponzorov a skokove znizenie rozpocta.To je dost faktorov,co hraju v nas neprospech a prave cesta hracov z vlastnej liahne moze ten tim trosku viac financne stabilizovat ako keby mala prist fluktuacia hracov a minanie dalsich milionov.Cesta aspon do stredu tabulky bude este tazka ale zaklady polozene su(trener,vedenie,sportovy riaditel,kosta timu..)cize tie zakladne veci pre buduci rast klub ma.Ako taky mensi bonus by som pridal vernost fanusikov,to ma velmi tesi.

Reagovat
Rudnevs

Dúfam že Werder v budúcnosti uvidíme opäť hore. Inak čo sa týka štadióna tak tá horná tribúna je nedostavaná naschvál alebo došli peniaze? Uvidíme, inak čo ten Manneh, ako postupuje.

Reagovat
smazaný uživatel

Tá rekonštrukcia bola naplánovaná na roky 2008-2009, natiahla sa do 2011, neviem ako to bolo s ňou potom, stáť mala 60,000,000, suma sa natiahla až na 76,500,000, musel sa kvôli tomu brať úver z banky. Odstraňovala sa atletická dráha, elektrické rozvody sa robili nanovo, tribúna, celkovo štadión dostal nový moderný šat. Bolo to pravdepodobne zle vypočítané, aj keď pri každej rekonštrukcii sa rozpočet zvykne navýšiť, ale o 16,500,000, to mi príde dosť veľa.

A rozhodujúca bola najmä sezóna 2010/11 kedy prišli "posily" Wesley a Arnautovič, skončilo sa na 13. mieste, značná časť rozpočtu išla na platy, v kádri sme vtedy ešte mali dosť výraznú kvalitu, avšak neodrazilo sa to na výkonoch, skorý odchod z nemeckého pohára, síce sme hrali Ligu majstrov, ale skončili sme na poslednom mieste a ku všetkému tá na naše pomery nákladná rekonštrukcia.

Čo sa mladých týka, určite sa pôjde touto cestou, vlastne sa ňou už ide, angažovanie Skripnika do A tímu nie je náhoda, on tých mladých vychoval, navyše po pár rokoch sa prebúdzajú mládežníci pod taktovkou Mirka Votavu, sú momentálne na prvej pozícii, tam vidím základ pre budúcnosť Werderu. Sám Eichin sa vyjadril že si nemôžeme dovoliť nákup ani za 6-7 miliónov

Reagovat
Rudnevs

No hej, poslily Wesley a Arnautovič boli hrozné. V tom roku mal najlepšie posily asi Stuttgart ( Degen, Molinaro, Okazaki, Harnik, Hajnal, Niedermeier... ). Celkovo to bola zvláštna sezóna a dobrá

Čo sa týka štadióna tak tam to mali asi radšej celé zbúrať a postávať na novo, nechápem tie solarne panely po obvode celého štadióna.

Už som pochopil, budúcnost Werderu je v mladých talentoch... Inak máš veľmi pekný prehľad

Reagovat
smazaný uživatel

Manneh, sa v dobrom svetle ukázal v letnej príprave, teraz už neviem komu to v prípravnom nasúkal 4 góly, typická nová africká škola, vysoký, ale dobrý pohyb a práca s loptou, ale asi bude mať kus problém s disciplínou, do novej sezóny v rezerve sa ukázal dobre, dal gól Hanse, potom pravidelne hrával, padli ešte dva góly, ale potom prišla v jednom zápase červená karta, neviem začo, pozeral som highlight z toho zápasu, ale incident z 82. minúty bol vynechaný, ale dostal zaň 3 zápasový dištanc, čiže muselo ísť o niečo závažnejšie, odvtedy si pripísal na konto za ostatných 6 zápasov dokopy 90 minút, som zvedavý či s ním tréner ešte počíta vôbec, pri rozostavení 4-2-3-1 je miesto len pre jedného klasického útočníka a tam väčšinou dostáva priestor kapitán Kazior. Skúšalo sa 4-1-2-1-2, teda hrou na dvoch útočníkov, ale stále je tam konkurencia v podobe Kobylanskeho, Bytyqiho, svoje si musí odohrať aj Lorenzen (aj keď sa jedná skôr o krídlo), aby nevypadol zo zápasového rytmu. Hrá sa o záchranu v 3. lige, takže hoci Kazior má 32 rokov a mali by šancu dostávať hlavne mladší, predstavuje skúsenosť a istotu ktorú teraz nielen A tím, ale aj B tím potrebuje.

Reagovat
Rudnevs

Jaj som nevedel že Kobylanski hrá za rezervu Werderu ( myslel som že je furt v Unione ). Taktiež som myslel ze Lorenzen hrá z Á-čko Werderu. Toho Kaziora nepoznám, totálne netuším kto to je. Nemôže to byť tak že Werder tam pošle niekoho z Á - čka aby sa zachránili? Toho Manneha je škoda... mal obrovský talent.

Reagovat
smazaný uživatel

Jak tam vůbec hraje Theo? Koukám že nastupuje pravidelně, na Kickeru má docela špatný známky, ale to mi nepříjde jako meřítko...

Reagovat
smazaný uživatel

Hraje dlouhodobě velmi dobře, šparný známky bych přisuzoval tomu, že byl na podzim v pytli celej Werder. Jinak je to vedle Daridy asi jediný český hráč současnosti, který se v Německu opravdu prosadil. Imho bych mu dal přednost v repre před Kadeřábkem

Reagovat
db18

4 je u Kickeru ještě známka za průměrný výkon...

Reagovat
Lifted

Breaking news: Real and Atletico Madrid have got transfer ban for next two transfer windows. Paráda

Reagovat
Rudnevs

To je vážne pravda, je to aj na TM

Reagovat
Rudnevs

Tak už je tu o tom aj článok

Reagovat
smazaný uživatel

ohromnej sympatak Fritzek

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

"I will take an year out after this season to take a step back, reflect on everything and travel a little and then after this year I wil return to Werder to begin a training programme in management."

Reagovat
smazaný uživatel

Schalke má Joëla Matipa pod smlouvou jen do konce sezóny a zatím všechno nasvědčuje tomu, že defenzivní univerzál nejpozději tou dobou z německého klubu odejde. Zamířit by pak měl do Liverpoolu, jenž se o Matipovy služby neúspěšně ucházel již nyní, avšak neuspěl.

Jestli se dostane Schalke na konci sezony do top4, tak další nepochopitelný obchod.

Reagovat
Rudnevs

Nieeee. Matip nesmie odísť.

Reagovat
smazaný uživatel

Jak mě dřív na bundeslize nejvíc srala řízená destrukce konkurence ze strany Bayernu, tak teď to jsou nesmyslné odchody hráčů z top týmů do horších týmů v Anglii. Chápu, že si chce každý zahrát za Real Madrid, protože by si to neodpustil, kdyby takovou ponuku odmítl - ale proč jde třeba Son z Bayeru do Tottenhamu?

Reagovat
Rudnevs

Však to, asi kvôli peniazom... Ja byť hráčom BL tak takú ponuku nevezmem

Reagovat
smazaný uživatel

Stejně tak budu ale pěkně nasraný na Reuse nebo Ilkaye, pokud půjdou do nějakého Liverpoolu nebo Man United nebo tak podobně. Protože současný Dortmund je mančaft, který může příští rok dojít v LM klidně do semifinále. Nehledě na to, že s odchodem Pepa podle mě nastane zase trochu nová éra v Bayernu, která může k vést k častější ztrátě bodů, a tím pádem i snížení dominance a větší napínavosti boje o titul. Takže Real nebo Barcelona, chápu, tam si chce zahrát každý fotbalista. Nic jiného absolutně nepromíjím.

Reagovat
Rudnevs

Tak od hráčov BVB by som Liverpool pochopil. Ale inak tiez nechápem a tiez ma to hnevá.

Reagovat
smazaný uživatel

No já ne, s Kloppem pracovali sedm let (někteří) a Thomas je taky skvělý trenér, se kterým můžou dosáhnout velké věci. Navíc působí dojmem, že je s nima taky poměrně kamarád. Jasně, je to asi větší pedant než Klopp a taky není tak charismatický, ale takové charisma rockové hvězdy nemá nikdo.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele