Potlesk pro Panamu. Tým, který už měl dávno skončit

12.10.2017 01:49 - Názory a komentáře
Román Torres slaví postup na MS (© ste.india.com)
 
V tuto chvíli už je jasné, že nadcházející Mundial bude pro dva týmy velkou premiérou na největší světové scéně. O postupu Islandu coby nejmenší země v dějinách MS už toho bylo napsáno hodně; včerejší šokující vyústění středoamerické kvalifikace nicméně znamená, že si vstupenku mezi elitu zajistila i Panama. A dá se očekávat, že do Ruska přijede s týmem, který v mnohém popírá zákony fotbalové logiky.

Představte si následující situaci: Česká republika v posledním kvalifikačním utkání stále živí šanci na úspěch. Sice malou, ale přece. Pár hodin před výkopem jsou uveřejněny oficiální sestavy -- a fanoušci tu českou okamžitě poznávají: Rudolf Skácel, Zdeněk Grygera, David Jarolím, Petr Voříšek. V průběhu zápasu se pak na hřišti objeví i Karel Piták s Milanem Barošem; pouze kapitán Tomáš Hübschman stráví celých 90 minut na lavičce. Zní to bizarně, že? V Panamě je něco podobného realitou.

Ještě na konci 90. let platila reprezentace malého středoamerického státu za trochu obskurní tým do počtu, podobně jako dnes Nikaragua nebo Guatemala. Myšlenky na mistrovství světa byly absolutní sci-fi; na přelomu tisíciletí měla Panama ve vitríně jediný cenný kov, a to bronz z Copy Centroamericana v roce 1993. To nezní špatně, dokud si člověk neuvědomí, že šlo o lokální "pouťák" čtyř týmů. Další úspěch, tentokrát už mnohem hmatatelnější, přišel na Gold Cupu o dvanáct let později -- Los Canaleros tehdy získali stříbro, o což se zasloužila i šestice mladíků: Jaime Penedo, Gabriel Gómez, Felipe Baloy, Román Torres, Blas Pérez a Luis Tejada.

Nyní, na sklonku roku 2017, má pět z nich na kontě přes stovku reprezentačních startů (Baloy jich zatím nastřádal 98). A je pravděpodobné, že se všichni podívají na mistrovství světa.

Panamský tým by měl být podle všech pravidel dávno za zenitem. Nemluvíme tu o nějakých mezinárodních hvězdách, které i na sklonku kariéry stále zvládají důstojně kličkovat nástrahami kontinentální kvalifikace, i když to nejlepší už mají za sebou; prakticky půlku aktuální soupisky tvoří veteráni, kteří jsou mimo Panamu (respektive zónu CONCACAF) takřka neznámí. Když před čtyřmi lety došel tento tým do finále Gold Cupu a v žebříčku FIFA vyšplhal na rekordní 29. místo, vypadalo to jako jeho labutí píseň: opory na prahu třicítky (či těsně za ním) a nová generace v nedohlednu. A teď?

Devět z deseti hráčů, kteří v panamském dresu nasbírali historicky nejvíc startů, je v reprezentaci stále aktivních. Ten desátý, stoper Luís Henríquez, se s týmem rozloučil loni. Jestliže některé týmy můžeme označit za sehrané a zkušené, ten panamský si z těchto atributů vytvořil doslova superschopnost. Los Canaleros jednoduše vykompenzovali nedostatek kvality tím, že prakticky od začátku tisíciletí povolávají stále tytéž klíčové hráče, turnaj co turnaj, zápas co zápas. Můžeme se pak divit tomu, že se na hřišti poznají i poslepu?

Pohled na čísla působí u Panamy trochu jako chyba v počítačové hře. Dvěma nejúspěšnějším střelcům panamské historie, Luisi Tejadovi a Blasovi Pérezovi, je 35 a 36 let; oba nastoupili do včerejšího klíčového zápasu s Kostarikou, Pérez dokonce v základu. Oba přitom v reprezentaci debutovali v roce 2001. Stejně jako u nás Milan Baroš, Luděk Stracený, Tomáš Ujfaluši, Tomáš Hübschman, Petr Johana a Zdeněk Grygera. Ze stejné "várky" pochází i kapitán Baloy (36 let), zatímco záložník Gómez a gólman Penedo sice oblékli červený dres poprvé "až" v roce 2003, ale od té doby nasbírali dohromady 267 (!!) startů. Penedovi je také 36, třiatřicetiletý Gómez vypadá v této společnosti skoro jako zelenáč.

V každé řadě panamského týmu je minimálně jeden "stovkař"; v obraně tuto úlohu plní Román Torres, střelec vítězného gólu proti Kostarice a nový národní hrdina. Je mu sice teprve 31, v nároďáku ale kroutí už dvanáctou sezonu. Alespoň 60 startů mělo na kontě jedenáct hráčů z poslední nominace, což je přesně polovina. Nejmladšímu z nich, záložníku Aníbalu Godoyovi, je 27 let. Třicítku má za sebou hned deset hráčů ze současného výběru.

V porovnání s výběrem USA, který na cestě k ponižujícímu kvalifikačnímu výbuchu protočil během jednoho cyklu přes 70 (!) borců, je to neskutečný rozdíl.

Občas se stává, že se na velký turnaj v dresu trpaslíka dostane zasloužilý veterán, který se následně promění v oblíbence nestranných fanoušků; naposledy jsme to viděli loni na Euru, kdy celý svět fandil Gáboru Királymu. U Panamy je v této pozici polovina aktivního týmu.

Je to vlastně dokonalý fotbalový příběh: Parta podceňovaných fotbalistů druhého sledu nastupuje bok po boku celou dekádu, zvykají si na sebe, zlepšují se jako celek, ale čas plyne a úspěchy nepřicházejí. Zlepšení jistě, ale nic, čím by se tým měl šanci zapsat do historie. V době, kdy už většina opor vstupuje do závěrečné, "rozlučkové" fáze kariéry, pak přichází Hernán Darío Gómez, kouč, který v roce 2002 dovedl Ekvádor poprvé v historii na MS. Uběhnou další tři roky...

Panama pod Gómezem nehraje bůhvíjaký fotbal. Vlastně se dá očekávat, že světová scéna pro ni bude znamenat tvrdý pád na zem. Ale už samotný fakt, že se této squadře - v absolutně poslední možný moment - vůbec podařilo vzepřít osudu a oslavit celou tu neskutečně dlouhou éru historickým postupem, působí jako závěr hollywoodského filmu. Zvlášť poté, co jí před čtyřmi lety utekla baráž v posledním zápase. Tehdy to vypadalo na konec; nikdo nevěřil, že ještě o čtyři roky později může být Panama v současném složení konkurenceschopná.

Příští rok tuto kapitolu definitivně uzavře v globálním světle reflektorů. Bude to skvělé finále pro tým, který vydržel pospolu až do konce.
Autor: Dominik Zezula
Počet zobrazení: 8946
Komentáře (150 / 0 nových)
Andy Conceicao
12.10.2017 02:01
#
Gedofrey
12.10.2017 03:24
#
bravo7
12.10.2017 05:48
#
Edgar38
12.10.2017 06:49
#
ZB 07
12.10.2017 07:01
#
Skalda29
12.10.2017 07:06
#
Tvoje_máma
12.10.2017 07:12
#
Tak hlavně ať všem vydrží zdraví, tady si to zaslouží každej z nich
Ragazzo d'oro
12.10.2017 07:33
#
Recik
12.10.2017 07:41
#
mayday
12.10.2017 07:41
#
Škoda, že se toho fotbalové nedožil Děly Valdés. Když snad před 15 rokama běžely na STV1 Eurogoly, za Malagu dal nejlepší nůžky, co jsem kdy viděl. Bohužel ten gól se dnes nedá nikde najít.
mayday
12.10.2017 07:41
#
Dely
Kepy_FCB
12.10.2017 11:09
#
Toho mam spojeneho hlavne s PSG
mayday
12.10.2017 12:32
#
Aha, tak to jsem ani netušil, že hrál v PSG. Já ho mám spojenýho s La Ligou, Malaga a tuším Santander nebo něco na severu.
Inter Eterno Amore
12.10.2017 13:45
#
Dely Valdes Dario Silva to bola dvojka !
Inter Eterno Amore
12.10.2017 13:45
#
pekný moc
cetto
12.10.2017 13:55
#
Nevím no, ale přijde mi, že jsem viděl už lepší nůžky (třeba Ibra z velký vzdálenosti..)
Inter Eterno Amore
12.10.2017 14:32
#
mayday
12.10.2017 14:59
#
Jo jo, tento Já jsem ho kdysi dávno hledal a nemohl jsem ho najit.
Inter Eterno Amore
12.10.2017 13:45
#
Euroligy si myslel ;)
mayday
12.10.2017 15:01
#
Euro něco to bylo sestřihy z italské a spa elske ligy, to byly pondělní večery na zakladce panečku.
Inter Eterno Amore
12.10.2017 15:33
#
áno .. Euroligy boli na STV 2 a EUROGOALS to bolo na Eurosporte
uff
13.10.2017 09:50
#
Barca1
12.10.2017 07:58
#
Jarolím zřejmě vystřídal víc chlapů v této kvalifikaci než Panama za 20let.
Mustang™
12.10.2017 08:02
#
Jarolím jo, ale co ta Amerika?
Barca1
12.10.2017 08:08
#
Skalda29
12.10.2017 08:29
#
Pod jiný článek někdo psal, že 13 z toho bylo brankářů
domingo
12.10.2017 10:22
#
Jj

Howard, Guzan, Rimando, Gonzalez, Hamid, Johnson, Bendik, Horvath, Bingham, Robles, Frei, Rowe, Yarbough
Mustang™
12.10.2017 11:03
#
pěkný
andrew96
12.10.2017 12:04
#
"Hlavně že máme 13 gólmanů. To nemá ani Barcelona!"
Fantomasova sestra
12.10.2017 19:45
#
uff
13.10.2017 09:52
#
Kto bol vlastne jednotkou? Ako to, že ich vystriedali toľko?
Mustang™
13.10.2017 10:52
#
Řekl bych, že jednotku hledali, když jich PRÁVĚ tolik vystřídali
extraprase
12.10.2017 10:17
#
mayday
12.10.2017 12:33
#
Je vidět, ze "kusů" máme dost. Ale asi málo fotbalistů.
Barca1
12.10.2017 12:42
#
Bohužel.
Michal901
12.10.2017 08:06
#
wishmaster
12.10.2017 08:15
#
10
12.10.2017 08:42
#
andrew96
12.10.2017 10:04
#
extraprase
12.10.2017 10:18
#
kde jsou ty časy, kdy se hrál pořádnej rock
Kucka
12.10.2017 19:52
#
Bayernista18
12.10.2017 08:54
#
DerekZoolander
12.10.2017 09:24
#
elbi.the.king
12.10.2017 09:31
#
styl
REPLIKATOR
12.10.2017 09:36
#
santini
12.10.2017 09:50
#
kokosy na snehu 2.0
Mustang™
12.10.2017 11:03
#
TheTopFootbaler
12.10.2017 11:04
#
Kokosy na trávě.
Kixi Syhimour
14.10.2017 08:56
#
Hart.ACM
12.10.2017 09:54
#
Super článek. Není to salodlouhé a dobře se to čte.
Paddy
12.10.2017 10:13
#
extraprase
12.10.2017 10:17
#
prokop
12.10.2017 10:23
#
A to za ně ani nehraje Evra.
Robik83
12.10.2017 11:05
#
jsou na ms jen diky podvodu, nezaslouzi si podobne oslavne clanky ale clanky odsuzujici!!
Spalovač šancí
12.10.2017 11:15
#
Koho podvedli a jak?
Spalovač šancí
12.10.2017 11:39
#
Ale za to Panama nemohla. Navíc z hlediska vyšší principu mravního bylo to chybné rozhodnutí sudího vlastně spravedlivé.
SunFells
12.10.2017 12:23
#
Sudí měl pískat penaltu, označovat to za "podvod" je trochu přehnané.
Inter Eterno Amore
12.10.2017 13:46
#
santini
12.10.2017 12:56
#
nastastie mas v oblubenych len tie timy, ktore nikdy neprisli ku golu alebo bodom sposobom, ktory by odporoval pravidlam futbalu ( ofsajd, no goal, fauly, ruky, a pod... )...
xhejl
12.10.2017 11:14
#
OT: sháním někoho, kdo má O2 TV a má k tomu zprovozněné webové rozhraní (nebo si ho zvládne zprovoznit) a ideálně ho nepoužívá na nahrávání (nebo málo). Za přístup do takového webového rozhraní bych byl ochoten platit měsíčně 200 při tarifu M a nebo 400 při tarifu L nebo XL: Spároval bych si max jedno nebo dvě zařízení.
Nemám fyzickou televizi, kam by se dal připojit set-top box a bez toho mi to O2 nezprovozní, takže bych to potřeboval takhle. Jediná podmínka je teda možnost mít tam možnost hodně si věci nahrávat. Pro někoho, kdo to tolik nepoužívá ideální možnost, jak si nechat proplatit velkou část ceny TV.
Kdyby měl někdo zájem, tak pište.
REPLIKATOR
12.10.2017 11:20
#
O2
HorajzmAmmann
12.10.2017 11:40
#
hele a já jsem docela spokojenej Jako fajn, když něco přestane fungovat je to na ránu. Nedovoláš se a pak se třeba ozvou za dvě hodiny. Pokud jsou nějaký výpadky, nedozvíš se to na stránkách facebooku od nich, ale od lidí co tam začnou psát že to zase nefunguje.

Ale více méně i za ty prachy strašně se mi líbí ta možnost si tam nahrát cokoliv, pustit se to ze záznamu asi 3 dny zpátky atp. Ne že bych pořád seděl u TV, ale když si sednu tak si tam pustím všechno co chci a to na tabletu, PC v telefonu.
cetto
12.10.2017 14:00
#
No jako nahrát a pustit jsem mohl už před 25 lety na vhs - žádnej pokrok. Akorát je to ted dražší, což tak nějak odpovídá tomu, že nemusíš mít žádný obří kazety a někam je strkat atd. Nicméně O2 a Datart jsou dvě firmy se snad nejhorší zákaznickou podporou ever, takže už jen z toho důvodu bych O2 fakt nedoporučil. K čemu je, že mi na začátku každýho hovoru říkají, že hovor je monitorován, když potom, když se něco stane, tak jeden řekne že k tomu nemá přístup, druhej že to nemůže najít a třetí že tuto službu vůbec nemají a ty hovory jsou monitorovány vlastně jen některý...
HorajzmAmmann
12.10.2017 11:34
#
možná bych jedno zařízení uvolnit mohl Používala to kamarádka v zahraničí ale už má svoje a já to na telefonu moc nevyužiju.
HorajzmAmmann
12.10.2017 11:35
#
madridcan
12.10.2017 11:46
#
Rozvodna
REPLIKATOR
12.10.2017 12:10
#
Uprchlíci
johnik
12.10.2017 13:43
#
Jako za mě je tohle v pohodě, v podstatě můžou dostat druhou šanci ke kvalifikaci na šampionát týmy, kterým se třeba zranili klíčoví hráči apod. A dokonce se mi líbí i to, že bude mít 1 z těch slabších týmů místo na šampionátu, je to hned pro ty týmy jiná motivace....
ZoidyMe
12.10.2017 15:12
#
čisto teoretická šanca je že NL skupina A sa aj všetci dostanú na ME, čo potom ? :D
fabec1222
12.10.2017 15:23
#
dva z B
johnik
12.10.2017 15:45
#
myslím že by šli 4 z Béčka.....má se hrát semifinále a finále...
fabec1222
12.10.2017 15:23
#
hlavně tam chybí pořadatel, nebo ten ztrácí automatické místo?
fenixLFC
12.10.2017 18:18
#
Nie je to po celej europe?
johnik
12.10.2017 19:37
#
jj je to myslím ve 13ti evropských městech, proto není pořadatel....
fabec1222
12.10.2017 20:26
#
Ángel di María 22
12.10.2017 11:39
#
Vsechno moc hezký, ale ten "gól", kterej v tom poslednim zápase vůbec gól nebyl, ale byl uznanej, byl ostudou fotbalu zase
domingo
12.10.2017 11:46
#
To jo, ale za to oni prece nemuzou.
Ángel di María 22
12.10.2017 12:23
#
Ja nerikam, ze za to muzou. Ale kdyby takovymhle golem postoupil nakej gigant, tak tu bude obrovskej nával negativnich komentaru a vsechno se odsoudi. A ten jejich pribeh je hezkej, ja proti nim nic nemam, ale vzdycky me trochu pobavi ty reakce. Jinak samozrejme povedena kvalifikace a klobou dolu.
Firkraag
12.10.2017 12:28
#
Vzhledem k tomu, že to byla i jasná pencle, tak to není taková tragédie.

Kucka
12.10.2017 19:53
#
clovek1
12.10.2017 23:12
#
Spalovač šancí
12.10.2017 12:04
#
Nebyl ostudou fotbalu, nýbrž ostudou vrcholového vedení fotbalu, že tak dlouho otálelo se zaváděním moderních technologií.
oli9
12.10.2017 16:40
#
Y.N.W.A
12.10.2017 11:41
#
příběh pěknej, to jo , před USA asi zaslouženě, ok... ale stejně, spojit CONMEBOL A CONCACAF - a ve stávajícím sytému 7+2 by mělo šanci možná Mexiko, Kostarika už ne
Spalovač šancí
12.10.2017 12:07
#
Ale zase by potom bylo MS méně zajímavé. Pokud se má něco spojovat, tak ať se udělá celosvětová kvalifikace.
PS: Nezamýšleným pozitivním efektem bude, že se srovná zátěž reprezentantů z různých částí světa. Např. nejlepší Jihoameričané hrající v Evropě jsou dosti znevýhodněni v klubech, protože toho kvůli repre nacestují významně více.
mayday
12.10.2017 12:30
#
MS mělo hlavně zůstat navěky s 32 tymama. Rozdělení kontinentu je podle mě v pohodě, i z té Evropy se tam drtivá většina kvalitních týmu dostane. Ten paskvil s 48 týmama a trojclenyma! skupinama... To bude hnus.
extraprase
12.10.2017 12:45
#
presne lip bych to nenapsal
Y.N.W.A
12.10.2017 13:03
#
johnik
12.10.2017 13:38
#
Jn taky se obávám těch 3-členných skupin.....to už bych byl radši pro variantu kdy by se hrálo to "předkolo" a následně by těch týmů opravdu zůstalo 32...
mayday
12.10.2017 15:03
#
Nebo to předkolo, když už tam chtějí mít 48 týmu. Ale trojclenny skupiny... To ztratí jakýkoliv kouzlo, mohli dat rovnou 64 týmu a play off.
Mustang™
13.10.2017 06:09
#
Všechno je o zvyku. Většina změn něčeho dlouhodobě zaběhlého má negativní ohlasy. Za pár let si budeme říkat, jak to dřív mohlo být s jen 32 týmama.
mayday
13.10.2017 07:36
#
S negativníma ohlasama na změny souhlasím. Za mě je hlavně blbost ten nápad s trojčlenýma skupinama.
Mustang™
13.10.2017 07:44
#
Já zatím prostě nevím. Uvidíme, jakou neplechu trojčlenný skupiny napáchají, až se to bude hrát.

Všechno má svoje pro a proti. Taky jsem byl ze začátku skeptickej z rozšíření EURA, ale přijde mi lepší, že uvidíme víc různých týmů a ne v 90% stejný složení každýho EURA. Ale postupy ze třetích míst se mi taky moc nelíbí.
extraprase
13.10.2017 09:44
#
opravdu nerozumím, v čem ti to euro přijde lepší. jo taky souhlasim s negativníma ohlasama na změny, ale ono to má svoje opodstatnění, protože ve svý kreténskosti, kdy nevíme, co by roupama, tak vymejšlíme spoustu nehoráznejch píčovin zkrz nazkrz celou společností. ty argumenty proti těmhlě změnám nejsou až tolik konzervativní, jako spíš opravdu fakt racionální
Mustang™
13.10.2017 10:51
#
Jediný, co se mi líbí je, že máš šanci vidět větší škálu týmů. Na posledním EURU nastoupily týmy (Albánie, Wales, Sev. Irsko, Irsko, Švédsko, Maďarsko, Rakousko, Island, Rumunsko), který do té doby měly malý šance dostat se na EURO, když bylo jen o 16 týmech. Pro diváka je lepší, že má šanci vidět v televizi i jiný reprezentace, než se kterýma hraje Česko v kvalifikaci. Na druhou stranu postupama ze 3.míst rozesrali do té doby dobře fungující systém finálovýho turnaje.
extraprase
13.10.2017 16:38
#
to, že nastoupily i jiný týmy, je výhoda pro diváka kterej je línej se vymanit z televizní berličky. pro účastníky a smysl turnaje samotnýho to je irelevantní, protože ty týmy si s nima zahrajou už v kvalifikaci. od toho tam ta kvalifikace taky vlastně je.
ten systém je uplně debilní a počet účastníků by měl bejt 16/32, je to plně dostačující. případně, když už, tak bych udělal pětičlenný skupiny a počet účastníků by byl 20/40 a ze skupin by opět postupovali jen dva.
mayday
13.10.2017 12:30
#
S EUREM a 24 týmama problém nemám. Je pravda, že kvalifikace logicky není tak prestižní, když tam postoupí pomalu půlka Evropy. Na druhou stranu, jak píšeš ty, dostane se i na země, který by si tam jinak v životě nezahrály a přitom nejsou slabý viz Wales a další. MS a víc týmů, dejme tomu. Ještě je otázka, jak přidělí těch 16 zbývajících míst, jestli dají Evropě 3 fleky a zbytek do Asie a Afriky povětšinou, tak nevím. Ale hlavně mě serou ty trojčlenný skupiny, skupinová fáze ztratí kouzlo, protože po jednom! zápase může být hotovo.
Mustang™
13.10.2017 13:53
#
Se vším co jsi napsal se dá souhlasit. Ale jak říkám, časem si na to zvykneme. Nic jinýho nám taky nezbývá.
mayday
13.10.2017 14:43
#
No tak jasně Je to ještě dost daleko, mezitím budou další dva turnaje ce starým formátu + eura... Kdo ví, co se za tu dobu ještě změní.
Manny
12.10.2017 14:15
#
jako proc?
Xaviercreus
12.10.2017 12:07
#
Wow
Cannonear
12.10.2017 12:47
#
Jáj, more. Co my bychom dali za to, aby takový černý Dežo Lakatoš skákal po Letný a na MS jsme jeli aj my. Kdo ví, třeba se dočkáme. Jednou. No ne, dyk?
Shevchenko
12.10.2017 13:00
#
Super
cetto
12.10.2017 14:01
#
Je vtipný, jak jim tu všichni fandí jen proto, že jsou outsider...
Inter Eterno Amore
12.10.2017 14:33
#
skôr preto, že vyradili USA
j_mrazik
12.10.2017 14:59
#
V drtivé většině mají sympatie ti slabší proti těm silnějším.
vodka
13.10.2017 10:31
#
třeba v tom a jerrym jsem měl radši toma, protože vychcánek jerry vždycky vyhrál...
Spalovač šancí
12.10.2017 15:05
#
Furt lepší než fandit někomu, protože je favorit ...
Inter Eterno Amore
12.10.2017 15:34
#
Rarášek
12.10.2017 17:53
#
Favorit je náhodou super.
Rock
12.10.2017 19:59
#
Favorit je super do ty doby, než te v něm viděj řídit kámoši
Cannonear
13.10.2017 00:03
#
Mustang™
13.10.2017 06:07
#
Já mám Fáčko už pár let po babičce a u nás na vesnici je to veterán a každej by chtěl povozit.
Andy Conceicao
12.10.2017 19:12
#
Co je na tom vtipného? Každé vzepětí vůle proti osudu je sympatické. Četls vůbec článek? Vždyť to není primárně o tom, že by byli outsider, ale že jsou outsider se silným příběhem. Nevšiml jsem si, že by lidi nějak masově fandili třeba Příbrami.
Fantomasova sestra
12.10.2017 19:49
#
mě překvapuje, že jsi tak stručný
Cannonear
13.10.2017 00:03
#
cetto
13.10.2017 11:47
#
Půlka lidí, co sem dala " " to udělala jen proto, že jsou outsider. Mi prostě vadí tohle fandění "slabším". Přijde mi to komunistické. Nevidím jediný důvod, proč podporovat slabšího jen kvůli tomu, že je slabší. Můžu si vybrat na základě barvy dresu, průměrné délky péra...to je fuk, každýmu jak je mu po chuti. Ale jen kvůli tomu, že je slabší, to mi fakt přijde blbý
Mustang™
13.10.2017 13:58
#
Andy Conceicao
13.10.2017 17:15
#
Nemůžeš vědět, že to tak bylo. Podlehl jsi iracionálnímu pocitu, který může, ale nemusí být správný. Kdyby ses podíval na jednotlivé palce zjistíš, že každý má nějaké své specifikum.

Rozbor: 26 bezprostředních palců týkajících se postupu Panamy v původních příspěvcích / 4 jsou prokazatelně neorientované na to, že je Panama outsider / 2 mají vykuleného smajlíka, který by by označoval spíš fascinace příběhem / já jsem to četl / zbývá ti 19 palců ze 141 komentář / další 4 jsou zdvojené palce, což by mohlo naznačovat opět spíš obsah článku / zbývá ti 15 neidentifikovaných palců ze 141 komentářů.

Těch 15 těžko identifikovaných palců jsi označil univerzálním kvantifikátorem všichni bez toho, abys měl další vodítka. Připadá mi to od tebe prostě prvoplánový výkřik založený na negativním pocitu z modelu maloměstské společnosti, kterou asi kromě ateismu nejvíc formovalo křesťanské paradigma soucitu.
Andy Conceicao
13.10.2017 17:17
#
Doplnění: soucitu s přirozeně slabšími a jinak znevýhodněnými.
Andy Conceicao
13.10.2017 17:22
#
Nejsem v těch formulacích úplně logicky přesný, ale snad bude jasné, jaký je druh mého argumentu. V povaze nominální, zaměřený na upřesnění jednotlivin, které ukáží, že množina, s kterou operuješ je vlastně poloviční množina s dále neidentifikovanými symboly.
avicii
12.10.2017 14:11
#
skoda ze MS budu bez nas ale aj tak sa tesim, vyzera to na niekolko prijemnych zmien ako Panama, Island, snad Peru a nieco nove ponukne aj Afrika
oli9
12.10.2017 16:40
#
QooBo
12.10.2017 18:55
#
Fantomasova sestra
12.10.2017 19:49
#
egypt, staronový egypt
johnik
12.10.2017 20:14
#
a Maroko..
Nímrmajer
13.10.2017 13:44
#
A nebo Saudská Arábie...
tom-fcb
12.10.2017 14:41
#
cavenaghi
12.10.2017 15:04
#
Doufám, že to zopakuje Chile za čtyři roky.
Jinak srovnání současného Chile a Panamy třeba dle Copy America Centenario je dost velká, ale přeji to i týmu Střední Ameriky.
waynemarkrooney
12.10.2017 15:59
#
Mr.Mike
12.10.2017 16:49
#
Duff
12.10.2017 18:38
#
hlavně že zařízli ušáky ale snad to nebudou podobně nudní zoufalci jako Trinidad nebo Honduras.
Rock
12.10.2017 20:04
#
Dwight Yorke
Mustang™
13.10.2017 06:14
#
Bohužel budou. Vždyť většině hráčů je přes 30 let. Nikdo z nich není zvyklej na opravdu kvalitní fotbal. Jeden jedinej hráč hraje v Evropě v Portugalsku v Belenenses. Zbytek hraje pouze panamskou ligu, případně "lepší" kolumbijskou, peruánskou nebo mexickou. Jestli získají 1 bod ve skupině tak budou rádi.

Oživení by to mohlo být, že bude v jejich třech zápasech padat hodně gólů
extraprase
13.10.2017 09:45
#
ten argument, že je někomu přes 30 let
Mustang™
13.10.2017 10:54
#
Říká se, že po 30 ti tělo regeneruje delší dobu. A oni budou muset odehrát 3 zápasy za týden.
extraprase
13.10.2017 16:40
#
to se říká. někdo to neumí zregenerovat ani v dvaadvaceti, někdo to zregeneruje ve čtyřiceti. tři zápasy za týden ale ty zápasy budou jen jednou . možná jednou za život pro ně. je to vrchol jejich kariéry, ty 3 zápasy zmáknou. hokejisti hrajou na ms 4 nebo 5 zápasů za tejden a zvládaj to i po pětatřicítce
Ikarus
12.10.2017 21:37
#
Frajer vypadá jak shnilá palma.
Ol!ver
12.10.2017 21:42
#
Dominik venujúci sa futbalu, Dominik bez predsudkov .
fantomas
13.10.2017 04:09
#
>vyřazen z kádru<
13.10.2017 08:55
#
db18
13.10.2017 21:31
#
Olo, pls... první předsudek máš hned v titulku.
Falcon773
12.10.2017 21:44
#
pedrofcb
13.10.2017 12:27
#
Potlesk?.Vždyť ten balón nepřekročil brankovou čáru, šílenost.
Shevchenko
13.10.2017 14:28
#
Jinak ten druhý gól Hondurasu taky stál za to, nejdřív jasný faul a pak vlastní gól Ochoy
johnik
13.10.2017 15:22
#
I ten vlastňák USA byl výstavní
Neri
13.10.2017 16:44
#
Super článek!

Btw. jsem slepej, nebo vidim pod článkem možnost sdílet článek pouze na G+?
aurelio
13.10.2017 19:35
#
Hrava za nich aj Eric Davies z Dunajskej Stredy? Pojde na MS?
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.
Anketa
Přáli jste Panamě postup na MS?
Ano, je mi sympatická (162 / 38%)
Ano, chtěl/a jsem změnu (94 / 22%)
Ne, protože tak budou na MS chybět silnější týmy (50 / 12%)
Ne, není mi sympatická (6 / 1%)
Bylo mi to jedno (115 / 27%)
Anketa byla ukončena!