Opava se do první ligy vrátí v brněnském azylu

12.06.2018 16:06, aktualizováno 12.06.2018 18:52 - Aktuality
Městský stadion Srbská, Brno (© fczbrno.cz)
 
Nováček první ligy Opava bude hrát v úvodu nové sezony v Brně. Důvodem je výstavba vyhřívaného trávníku na stadionu v Městských sadech, který je potřeba ke splnění licenčních podmínek. Slezský klub o dohodě s brněnskými zastupiteli informoval na svých internetových stránkách.

Působení na stadionu Srbská bylo v jednání delší dobu a dnes brněnská radnice schválila nájemní smlouvu. Pokud výstavba půjde podle plánu, měla by se Opava vrátit domů 7. září.

"V tuto chvíli tak nelze říci, kolik zápasů v Brně odehrajeme. Vše je odvislé od losu soutěže, který se uskuteční 21. června," uvedl technický ředitel Opavy Jaroslav Rovňan.

Opavu od Brna dělí 175 km a slezský celek uvažuje, že by pro fanoušky vypravoval na zápasy zvláštní vlak. Podle předpokladů by měl slezský celek, který se do první ligy vrátil po třinácti letech, odehrát v azylu čtyři utkání.

"Pevně věříme, že fanoušci přijedou podpořit naše fotbalisty i do Brna. Všichni už se ale samozřejmě těšíme, až budeme moci hrát doma v Opavě," přidal Rovňan.

"Smlouva je uzavřená na hostování po dobu podzimní části sezony s tím, že Opava bude městu Brnu kompenzovat náklady vzniklé i se zajištěním městské policie nad utkáními, která jsou rozdělena do tří kategorií podle rizikovosti a tomu odpovídajícím nasazením policistů," uvedl náměstek brněnského primátora Petr Hladík.

Náklady jsou přesně specifikovány. "Částka pro nasazení policie v nerizikovém zápase je 60 tisíc korun, za rizikový v kategorii B je 130 tisíc a za zápas v kategorii C je 400 tisíc korun. Nájem na jeden prvoligový zápas Opavy bez DPH je 250.000 korun," dodal Hladík.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2629
Komentáře (48 / 0 nových)
adam95
12.06.2018 16:12
#
Tolik let chtějí postoupit do ligy a nebyli schopni ten vyhřívaný trávník udělat?
wrany
12.06.2018 16:13
#
Ty bys dělal investice za x milionů, aniž bys měl jistotu, že postupuješ? Nehledě na to, že při městských zakázkách je potřeba dělat výběrové řízení, které taky chvíli trvá.
Frantszek
12.06.2018 16:49
#
ratusek
12.06.2018 17:00
#
Věděli to po podzimní části, měli půl roku na to si vše krásně nachystat, vyprojektovat, vysoutěžit aa během měsíce zrealizovat. ne to řešit až teď
wrany
12.06.2018 17:23
#
Co věděli po podzimní části? Že postoupí? Myslíš, že by zastupitelstvo schválilo vypracovat projekt bez jistoty postupu? Já se jich nechci zastávat, ale snažím se na to dívat i z druhé strany.
Mirdon
12.06.2018 17:54
#
Hiko
12.06.2018 18:20
#
Ošetřit se to dalo, projekt (pokud myslíš dokumentaci) by schvalovala s největší pravděpodobností rada a tolik peněz by určitě nestál. Vysoutěžit by se dalo taky s předstihem s tím, že realizace bude na pokyn od zadavatele, který je podmíněn postupem do první ligy. Pokud by nepostoupili, nic by se nedělalo. Právníci to mohli určitě nějak vymyslet.
Mirdon
12.06.2018 18:37
#
Vezmi si ale hypotetickou situaci - město by si nechalo dopředu zpracovat projekt (který zase tak málo nestojí), pak by nepostoupili, projekt by mohli hodit do koše, tohoto plýtvání by se chytla opozice, pak média, a najednou by to někoho dost možná stálo politickou kariéru - to nikdo rozumný neudělá.
Hiko
12.06.2018 18:42
#
dokumentaci měli připravenou už z dřívějška, na profilu zadavatele je zakázka vyvěšená v polovině května, jejíž přílohou je vypracovaná PD z dubna 2018 - https://zakazky.opava-city.cz/contract_display_365.html
Hiko
12.06.2018 18:45
#
takže pravdu máme tak trochu oba - projekt zadali asi někdy na začátku roku, takže nečekali na úplné 100% rozhodnutí o postupu (stejně o tom nikdo nepochyboval už po několika kolech), ale zase koule na to, aby to objednali ještě dřív, neměli
wrany
12.06.2018 19:31
#
Já se jim nedivím, taky bych to neudělal, je to relativně hazard..
SuperBanikovec
12.06.2018 17:17
#
Postupové ambice má Opava už spoustu let, a když to zvládla hromada týmů ve druhé lize co postoupit tak moc nechtějí, je to pro Opavu ostuda.
Blasphemer
12.06.2018 17:21
#
KingMaster13
12.06.2018 17:46
#
Paul Anka
12.06.2018 18:03
#
Dvě otázky. 1) Které týmy? 2) Tyto týmy jsou vlastněny městem (popřípadě obcí) nebo mají jiného majitele?
SuperBanikovec
12.06.2018 20:47
#
Například Karviná, která je stejně jako Opava ve vlastnictví města.
ondrasch77
12.06.2018 20:55
#
To je ta hromada týmů?
SuperBanikovec
12.06.2018 21:06
#
Například, je klíčové slovo.... Ale zvládl to i Hradec kterému investice do stadionu taky platí město, zvládl to i Zlín svého času ne? Pode mnou dává hilarious za příklad Jihlavu.
ondrasch77
12.06.2018 21:37
#
v předchozí reakci píšeš ..."Postupové ambice má Opava už spoustu let, a když to zvládla hromada týmů ve druhé lize co postoupit tak moc nechtějí".... tak se ptám, kde je ta "hromada týmů ve druhé lize, co postoupit tak moc nechtějí? HK, Zlín i Jihlava chtěli do ligy vždy, co nejdřív...
didosh
12.06.2018 23:44
#
Co kurwa slovíčkařích?Chtěli do ligy jakou dobu,dávno mohli mít vyhřívání...Idioti...
ondrasch77
13.06.2018 07:17
#
To není žádné slovíčkaření... Napsal větu, v které argumentuje naprostou píčovinou..., ta si to nejdřív pořádně přečti, ať se příště nemusíš zbytečně rozčilovat
SuperBanikovec
13.06.2018 08:05
#
Nemyslim si že by takový Hradec měl větší ambice než Opava. Oni tam opravdu chtěli postoupit od doby co se vrátili ze třetí ligy. Ale to je jedno, prostě to podělali, byť jim ten postup přeju.
ondrasch77
13.06.2018 09:04
#
Jasně, o.k.... Ale píšeš o hromadě týmů, které moc nechtějí do ligy postoupit..., tak by mě zajímalo, kdo to je
Paul Anka
12.06.2018 21:59
#
Zlín i Jihlava jsou vlastněny soukromým vlastníkem. Ale s Karvinou máš pravdu
hilarious
12.06.2018 20:57
#
tak proč to třeba Jihlava po postupu bez problému zvládla, udělat vyhřívaný trávník, max tři zápasy na začátku sezony musela hrát venku? tohle je čistej amatérismus
wrany
12.06.2018 21:00
#
Protože Vysočinu vlastní Vaculík a ne město Jihlava
SuperBanikovec
12.06.2018 21:04
#
Ale vlastní i stadion? Drtivá většina stadionu v Česku je ve vlastnictví měst.
SuperBanikovec
12.06.2018 21:12
#
https://www.jihlava.cz/orm-rekonstrukce-a-vystavba-fotbaloveho-stadionu-i-etapa-ul-jiraskova-jihlava-vysledek-souteze/d-310614 podle tohoto je to tak, takže i vyhřívání dřív muselo zacalovat město, byť asi ne přímo v tomhle projektu.
wrany
12.06.2018 21:59
#
Těžko říct, jak to bylo s vyhříváním. Dokázal bych si představit, že Vaculík zatlačil na město, ať rozjedou projekt o něco dřív, než byl jistý postup s tím, že na nákladech se bude podílet nebo je uhradí celé. Ale opravdu netuším, jak to bylo.
ondrasch77
12.06.2018 21:38
#
Jihlava podle tebe hrála 3 zápasy venku a u Opavy jsou 4 problém?
C-M@ster
13.06.2018 08:02
#
didosh
12.06.2018 23:44
#
tnt03
13.06.2018 10:07
#
ratusek
12.06.2018 17:00
#
Antitalent
12.06.2018 16:12
#
Ta liga z Brna hned prostě nezmizí. Požár plní sliby
ForgesoLFC
12.06.2018 16:23
#
Jak je možné, že všude mimo ČR jsou schopni ten trávník postavit do 2 měsíců bez problémů? Jako nevím co je na tom tak těžkého, odstranění a vykopani starého je za par dnu, postavení potrubí atd myslím za měsíc by šlo taky a položení nového trávníku je otázka 2 tydnu...jenom u nás v česku to trvá 4 měsíce a ještě to stojí za hovno....
Mirdon
12.06.2018 17:17
#
Když něco staví město, kraj či stát, tak to prostě nejde tak rychle jako v případě soukromého vlastníka. To je dan za alespon trochu průhledné výběrové řízení a financování. A to, že všude mimo čr to jde rychleji raději nekomentuji, není to pravda...
7pavlis
12.06.2018 17:50
#
No ale je to na úkor sportovních a i fanouškovských ambicí...vlastně i klubových, mohli v letních dnech udělat plno akcí, vyprodat svůj stadion atd. Nechápu, že nějaká smlouva o smlouvě budoucí mezi městem a majitelem nebo tak něco, nejde vytvořit. Navíc v Opavě se postup věděl takřka od května že jo, tak mohli s lecčíms už začít.
Pablos
12.06.2018 19:24
#
jenže česká liga je specifická ...moc bych se na to zahraničí neodkazoval.. jen tak jinde ti nebude běhat pak Trávník po trávníku
trevor
12.06.2018 16:28
#
F.Torres
12.06.2018 17:55
#
1. liga v Brně
REPLIKATOR
12.06.2018 17:57
#
Hned na startu naberou ztrátu, kterou už nedoženou
Spalovač šancí
12.06.2018 18:30
#
Důsledný simulant Zavadil zase nastoupí v Brně v 1. lize za domácí tým. Tak snad si to Brňáci nenechají ujít
hromdopolice
12.06.2018 21:51
#
Tvoje babka je simulant, a ještě k tomu nedůsledný
dave30
12.06.2018 21:20
#
V Jablonci dostanou výjimku od UEFA na pohárové zápasy a problém to není (přitom tu větší kapacitu při atraktivním soupeři by potřebovali). Opava výjimku na vyhřívaný trávník nedostane i když to vyhřívání nemusí (ale také může) potřebovat. To nemohli mít náhradní plán pro případ mrazů a ten 1 - 2 zápasy (kdy by bylo vytápění nutné) řešit pronájmem třeba v tom Brně?
Uwe háže buly
12.06.2018 22:54
#
Naštěstí ne no. Je to kritérium pro postup.
dave30
13.06.2018 09:29
#
Ano, a kritérium pro postup do EL je určitá kapacita hlediště... Proč nemohla Opava dostat 1 rok výjimku a pokud by se udrželi, tak už bez výjimky?
Uwe háže buly
13.06.2018 16:32
#
Protože se ty vyjímky neosvědčily, nepamatuješ?
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.