Falešná devítka - Guardiolův vynález?

10.08.2018 16:21 - Názory a komentáře
Pep Guardiola (© fcbayern.de)
 
Falešná devítka je fenomén, který lidé začali řešit až během éry Guardioly v Barceloně, kde na tomto postu využíval Messiho. Kdo ale ve skutečnosti falešnou devítku vymyslel a kdy se poprvé objevila na fotbalových trávnících?

Jaký byl zároveň úkol Messiho na tomto postu, a co ho dělalo tak výjimečným? Kdo je momentálně nejlepší falešnou devítkou a jak se dá využít?

Kompletní přehled a vysvětlení fungování pozice staženého útočníka.

Autor: Lukáš Práža
Počet zobrazení: 4268
Komentáře (119 / 0 nových)
domingo
10.08.2018 16:29
#
"Falešná devítka je fenomén, který lidé začali řešit až během éry Guardioly v Barceloně, kde na tomto postu využíval Messiho."

To neni pravda, ten fenomen lidi zacali resit v dobe, kdy to poprvy zacal hrat Totti.
Atlético de Madrid
10.08.2018 16:50
#
A taky se to prece hrozne resilo tehdy, kdyz s tim Ferguson vyhral v roce 2008 Champions League. Akorat se o tom mluvilo min.
Abaddon
10.08.2018 17:45
#
prokop
10.08.2018 18:03
#
Práža, no...
J.Defoe
10.08.2018 18:32
#
určitě ani Totti nebyl první falešná devítka...
BílíAndelDrcKo
10.08.2018 23:07
#
kylo ren
10.08.2018 16:29
#
Devitka z pana prstenu
PeJo
10.08.2018 16:32
#
Gandalf, Aragorn, Legolas, Gimli, Boromir, Frodo, Sam, Smíšek a Pipin
Neutron
10.08.2018 17:27
#
skor devat ludskych kralov zotrocenych Jednym prstenom, nie?
PeJo
10.08.2018 17:32
#
Samozřejmě máš pravdu, první co mě napadne pod slovem devítka jsou taky prstenové přízraky.
Giginek
10.08.2018 17:28
#
Filipow
10.08.2018 17:31
#
To není devítka.
PeJo
10.08.2018 17:34
#
Pokud jsi viděl film, tak při zasedání rady v Roklince se Elrond podívá na výše zmíněných devět a zhodnotí to slovy "devět společníků" - z čehož se dá odvodit název devítka. Přišlo mi to jako taková komfrontace k Nazgůlům.
Acquanni
10.08.2018 18:14
#
Jj to není náhoda, že jich bylo taky 9 Jen se Bobromil rozhodl to udělat zajímavější a nabodal si šípy z hecu.
Filipow
10.08.2018 19:51
#
Film jsem viděl tak milionkrát, naposled asi dva dny zpět.

Ale narážel jsem na to, že Devítkou se nazývají prastaří králové lidí, co propadli moci prstene.
PeJo
10.08.2018 20:05
#
Jojo, mám to podobně, dívám se na to znovu a znovu, nikdy neomrzí.
Darren Fletcher
10.08.2018 20:48
#
ja som nevidel ani raz a vzdy chcem kvoli vseobecnemu prehladu ale neviem sa odhodlat. no urcite to uvidim skor ako star wars
PeJo
10.08.2018 21:19
#
Star Wars jsem taky nikdy neviděl
fenixLFC
11.08.2018 12:27
#
on ale nechcel vybrat devat clenov, to sa ,,pritrafilo''. zas na druhu stranu sam povedal (priblizne) ze proti deviatim prizrakom sa teda postavi devat spolocnikov
Abaddon
10.08.2018 17:46
#
Messi by mezi ně zapadl.
LeonardoUžoa
10.08.2018 18:12
#
PeJo
10.08.2018 18:13
#
?
John Obi Mikel
10.08.2018 17:54
#
Netris
10.08.2018 16:35
#
Falešnou devítku vymyslel Luciano Spalletti. AS Řím pod ním v sezóně 2006-07 hrál 4-6-0, kde falešnou devítkou byl právě Totti.

http://www.zonalmarking.net/2010/03/05/teams-of-the-decade-5-roma-2007/
151bar151
10.08.2018 21:39
#
Špalety
YNWA__MSN
10.08.2018 16:47
#
Aby ste se z toho Pepka uz taky neposrali
batercia
10.08.2018 19:03
#
"Tvá oblíbená Barcelona" těží z jeho práce doposud a to byl nějaký čas mimo, pak v Bayernu a teď v MC. A ty na něj takto? Vděk teda. A nebo máš tu ikonku Barcy jen z trollu.
151bar151
10.08.2018 21:46
#
Tam se protočilo tolik hráčů a trenérů, že už netěží. Ani moc hráčů z jeho éry už tam není. Messi, Pique, Busquets, Roberto.
Majk91
10.08.2018 16:49
#
Video super, pekne spracovanie, len mi trochu vadil ten citatelsky prejav (ako na zakladke). Je jasne, ze falosna deviatka nebol Giardiolov vynalez a ani Spallettiho, ako tu niekto pisal, ale postavenie Messiho na tu poziciu bolo proste genialne, z coho Barca tazi v podstate dodnes. Na to el Clasico si velmi dobre spominam, ta obrana Realu bola neskutocne zmatena, co 6 golov nasekanych na Bernabeu len potvrdzuje.
Kixi Syhimour
10.08.2018 16:51
#
Emoji
Atlético de Madrid
10.08.2018 16:54
#
Tyhle videa podle me patri na nejaky web, ktery je o uroven nize nez eurofotbal. Muze to byt fajn, pokud jste se s tematem nikdy nesetkali, zpracovane je to docela hezky, ale hrozne primitivne. Tady se ale lide zajimaji o taktiku celkem dost a plno lidi tu sleduje zahranicni komentatory, twitter a ruzne analyzy a myslim, ze tohle je takove trochu pod mistni uroven.
Majk91
10.08.2018 17:00
#
urcite lepsi prispevok tu na Eurofotbale, ako ten, ze Villarreal oznamil Cazorlov prichod kuzelnickym trikom. Mne to prislo ako celkom slusne zmena a rad som si to video pozrel. Pod uroven to urcite nebolo.
Atlético de Madrid
10.08.2018 17:07
#
Mne prijde, ze pro "jednodussi" obsah je ten Fotbal netradicne. Je to takova taktika pro lidi, kteri se o taktiku moc nezajimaji a chteji se o ni neco dozvedet pomalu a s obrazkama. Ale ne EF vzdycky byly clanky, ktere byly vyborne analyticky pojate a mely nejakou pridanou hodnotu i pro cloveka, ktery se o to dlouhodobe zajima, coz mi prijde, ze tohle video nema.
Majk91
10.08.2018 17:14
#
urcite tu kazdy falosnu deviatku pozna, ale je tu aj vela ludi, ktori tu taktiku nejak nehrotia a niektore zabery z toho clasica, ci finale LM boli zaujimave. Ja som napriklad nevedel o tej historii a Rakusanoch, ktori to zaviedli. Akurat mi prislo zbytocne to porovnavanie klasicke a falosnej 9, to pozna aj clovek, ktory si sem tam pozrie v telke futbal.
Majk91
10.08.2018 17:16
#
odstranit tu porovnavaciu cast a naopak rozviest tu historiu, popripade tie takticke veci, tak by to bolo super video. Ako hovorim , urcite lepsi obsah, ako nejaky kuzelnicky trik s Cazorlom.
Nihilister
10.08.2018 17:51
#
celeb
10.08.2018 20:45
#
nieco podobne som tu pisal minule, mne sa to hlavne vobec nehodi do sucasneho formatu EF webu. Co sa tyka videa, toto mi prijde OVELA lepsie, nez to minule, ale princip ostava. Inak uz davno som na EF nevidel kvalitny analyticky clanok, mimo rozborov MS/AP.
Kucka
11.08.2018 10:33
#
Manny
10.08.2018 17:15
#
jakakoli zprava o santim > toto
El-Pistolero-68
10.08.2018 17:01
#
TaylorAFC
10.08.2018 17:04
#
C-M@ster
10.08.2018 17:07
#
DeformFCB
10.08.2018 17:10
#
homeles8
10.08.2018 17:11
#
pepinho2
10.08.2018 17:15
#
Přesně
Kixi Syhimour
10.08.2018 17:28
#
callix
10.08.2018 17:39
#
Milosheeneczech
10.08.2018 17:44
#
může to být dobrý třeba hozený na facebooku. Pustíš si to, děláš u toho jiný věci, pohoda. Ale na eurofotbal kvůli tomuhle nepolezeš.
Pasha
15.08.2018 17:39
#
Je dokázané, že ak robíš dve veci naraz, ani z jednej nič nemáš.
Nihilister
10.08.2018 17:51
#
LeonardoUžoa
10.08.2018 18:14
#
to si děláš ze mě kozy ne. Vždyt je to tu samej pozér co jenom dělá, jak je fotbal věda a jak všecky systemy chapou a ja nevím co ještě
batercia
10.08.2018 19:05
#
Andy Conceicao
11.08.2018 00:54
#
Mylis se.
TheAdy
10.08.2018 18:19
#
salaminoo
10.08.2018 18:58
#
batercia
10.08.2018 19:00
#
To myslíš ty, co se tu pak hádaj, zda má větší úd Messi, CR7 nebo autor onoho komentáře? Nebo se po něčím komentáři podívají do jeho oblíbených klubů, aby mohli vymyslet něco, čím ho naštvat? A nahážou 1000 palců a smajlíků? Jako pár jich tu bude, neříkám. Ale zase bych z EF nedělal nějaký profi web. Po stránce redakce a článků je EF super. Ale po stránce komentujících je to podobné jak na novinkách nebo FB. Akorát tam musí mít člověk aspoň jméno a adresu. Tady si každý založí 1000 účtů. Stačí se podívat pod články s Courtoisem a dalších. Většina komentů paskvil. Jestli toto sleduje taktiku a zajímá se o fotbal a přitom IQ tykve, tak to já jsem syn CR7, který se naučil česky.
Atlético de Madrid
10.08.2018 19:06
#
No tak samozrejme, ze ne vsichni se tu zajimaji o taktiku. A nedaval bych uplne rovnitko mezi zajem o taktiku a styl prispevku do diskuze. Kazdopadne pokud bych to porovnal s jinymi fotbalovymi weby, facebookovymi strankami a diskuzemi, tak je tenhle web podle me porad jednicka v Cesku.
batercia
10.08.2018 19:10
#
No podle některých reakcí bych značnou část lidí rovnal na základku nebo střední školu. A nebo totálně IQ tykve. Neříkám každého, ale značnou část. Nebo si na to hrají. A myslel jsem si, že pokud se člověk o něco trochu víc zajímá a rozumí tomu, tak aspoň pobere i trochu víc inteligence, než jen na něco nadávat a někoho urážet. A to, že si tu někdo rekreačně kopne do míče, taky nemusí znamenat, že je z něho profesor. Ale jinak souhlas. Chodím sem několik let a buď si info hledám zde nebo na wiki. A po stránce redakce je to TOP. Diskuze jsou prostě diagnóza pro některé lidi, no. S tím se už nic nenadělá.
Aldeano
10.08.2018 19:27
#
bravo7
10.08.2018 19:27
#
hyper01
10.08.2018 19:39
#
Yanek
10.08.2018 20:10
#
přesně, zvlášť v kontextu toho, že to tady takhle funguje už pěkně dlouho...
checitto
10.08.2018 21:11
#
Kang & Kodos
10.08.2018 22:04
#
rezba
10.08.2018 22:12
#
SIRBRANIKE
10.08.2018 22:22
#
To by som púštal futbalistom na základnej škole. Ako to je fakt úlet mimo tento web.
mickey mouse
10.08.2018 23:08
#
icka
10.08.2018 17:03
#
Ani nahodou.
YNWA__MSN
10.08.2018 17:17
#
Ta šála
REPLIKATOR
10.08.2018 17:47
#
Guardiola
***Chelsea FC***
10.08.2018 19:00
#
Milosheeneczech
10.08.2018 17:38
#
Falošná deviatka - vynález Guardiolu? Česky je to úplně debilně, je to správně alespoň ve slovenštině? A co je to za módu najednou ty videa?
blaugrana
10.08.2018 17:42
#
To je po portugalsky.
REPLIKATOR
10.08.2018 17:47
#
John Obi Mikel
10.08.2018 17:55
#
Zase video
Abner
10.08.2018 17:57
#
Prvou falošnou deviatkou bol Johan Cruijff, ak sa nemýlim.
domingo
10.08.2018 18:10
#
Jako ciste technicky vzato asi Matthias Sindelar. Samozrejme v ty dobe ty systemy vypadaly jinak, hralo se jinym zpusobem, ale on byl prvnim podobnym typem utocnika na mezinarodni scene.
Rudnevs
10.08.2018 18:09
#
Keby tu radšej miesto tohto bol predsezónny preview druhej Bundesligy alebo trebárs rakúskej Bundesligy alebo aspoň Bundesligy...

Videl som určitú časť toho s Ronaldom a moc ma to nebavilo, nemalú časť videa tam ten človek citoval sám seba a vysvetloval, že nerieši špekulácie... Keby to bolo aspoň o ligách, o ktorých toho moc nevieme alebo o hocičom, o čom toľko ľudí nevie, ale pri takýchto často frekventovaných témach také dlhé video človeka nebaví.

Ja viem, pokiaľ ma niečo nebaví, tak to mám jednoducho preskočiť, pretože niekoho to baviť môže, ale i podľa diskusie súdim, že tuto je tá kritika celkom častá, konštruktívna a oprávnená a nie len výkriky do tmy... Po tej diskusii pod videom s Ronaldom ma celkom prekvapuje, že som tu to tu našiel opäť. Bude to tu pravidelne?
Acquanni
10.08.2018 18:17
#
S tím Ronaldem jsem si říkal totéž. Tomu člověku defacto stačí přečíst dvě diskuze o tom tématu tady a on o tom 15 minut mluví a rekapituluje.
M0rb1D4S
10.08.2018 18:29
#
Vždyť je to člověk, který dokázal natočit video o tom, že mu Fabregas na instagramu lajkoval fotku, která ani nepatřila jemu.
Acquanni
10.08.2018 21:51
#
Tak to upřímně nevím, kdybych tohle věděl, tak to video ani nezkusím. Takových rádoby expertů a vůbec je na internetu hromada, ale to že někoho takového tu propaguje EF... Přeci jen jsou tady jako všude občas kraviny a diskuze jsou občas jako schůzka pacientů z celé ČR, ale pořád je to největší a nejlepší fotbalová stránka u nás a předpokládám že to platí i pro Slováky, že EF je no.1.
Acquanni
10.08.2018 21:53
#
Btw. Fabregas i na Twitteru reaguje často na normální lidi, sem tam zodpovídá otázky co mu lidí dávají, sem tam i retweetne někoho, kdo má 50 followerů, není na tom nic svetoborneho, jen to potěší, život by mi to nezlepšilo a rohlíky budou furt za 2 koruny A chlubit se pak tímto "úspěchem" když by ani nebyl můj, to už chce koule hodně zaražený až někde v krku.
pepinho2
10.08.2018 18:49
#
Pravidelní redaktoři asi nemají čas, tak se to zaplňuje tímhle
Kixi Syhimour
10.08.2018 20:20
#
Tak ho napiš
Rudnevs
10.08.2018 20:31
#
Neviem, či to je myslené vážne alebo len reakcia na moju kritiku (niečo na štýl “keď sa ri to nepáči, tak si to rob sám”), ktorá bola podľa mňa slušne vyjadrená a vecná... Každopádne tak či tak odpoviem - problém je v tom, že ako Slovák to nie som schopný napísať v češtine, prekladač to nepreloží ideálne a slovenčina by tu pre miestnych uživateľov pôsobila ako päsť na oko, pamätám si na jeden článok o Petržalke, ktorý bol napísaný v slovenčine a v diskusii sa neriešilo nič iné než to, že toto je český web, kde by sa mala používať čeština a že Češi slovensky nevedia a podobne...
Kixi Syhimour
10.08.2018 22:52
#
Seriózně myšleno. Ty se v BL vyznáš snad nejlíp ze všech. Však pod články BL píšeš třeba o BL2 a lidé na tebe reagují, přesto že to je slovensky. Řeči, že to je český web se spustí pouze ve chvíli, když jsou hádky o našich nároďácích. To nemá co dělat se slovenským články. V nejhorším to přeloží nějakej uživatel tady třeba, myslím že bys do toho měl jít, je škoda, že tvé poznatky se musí hledat tady v diskusích, jsi do toho nadšenec, tak napiš článek, tenhle web je stejnak o fotbalových nadšencích.
Sedu
11.08.2018 07:47
#
Sedu
11.08.2018 07:48
#
Uvital bych to i ve slovenstine
fenixLFC
11.08.2018 12:47
#
to pisu len uplni idioti, ktorych nema dovod si vsimat. clnaky v slovencine tu su a nemyslim ze by bol problem keby pribudne analyza aj v nej takze uplne v pohode
***Chelsea FC***
10.08.2018 19:02
#
Nějaký Práža teď sponzoruje EuroFotbal?
batercia
10.08.2018 19:04
#
Spíš Škodovka. Tu reklamu bych nakopnul. I když sám Škodovku mám, sbírám je a jinak tu značku mám rád.
***Chelsea FC***
10.08.2018 19:10
#
No aspoň máš reklamy s auty. Nevím z metriky mi Google vybírá reklamy, ale jsou to hrozný píčoviny
batercia
10.08.2018 19:12
#
Já to ani moc nesleduju, občas mne něco upoutá. Když to neřve přes půlku stránky jako teď ta Škodovka. A jinak je to podle toho, na co klikám, no.
Uwe háže buly
11.08.2018 12:28
#
To si jako bez afvlocku?
batercia
10.08.2018 19:06
#
A to jsou ty komentáře ještě zatím docela mírný. Čekal jsem, že se to zvrtne v boj zase Messi vs. CR7, nebo se vyshlásí soutěž. kdo víc zebleje Pepka. A nebo jsou lidi v práci nebo chlastaj a přijde to v noci a ráno.
salm0n
10.08.2018 19:09
#
U nás ve Spartě jsme vynalezli falešnou 3... stopeři nikdy nejsou tam, kde mají být...
batercia
10.08.2018 19:12
#
bravo7
10.08.2018 19:28
#
hyper01
10.08.2018 19:40
#
DerekZoolander
10.08.2018 19:55
#
Keboto
10.08.2018 20:45
#
grumpa
10.08.2018 21:12
#
Hlavně to mazaný podskakování míče Tuhle jeden útočník kvůli tomu ani netrefil míč, jak ho to zmátlo.
batercia
10.08.2018 22:57
#
Sedu
11.08.2018 07:50
#
Kang & Kodos
10.08.2018 22:04
#
A loni i falešnou desítku.
teenz
10.08.2018 22:19
#
Sedu
11.08.2018 07:50
#
fenixLFC
11.08.2018 12:48
#
Joey_Barton
10.08.2018 19:51
#
matesh
10.08.2018 20:25
#
zakryj jedničku a máš falešnou devítku
http://www.pernstejn.cz/nase-pivo/porter/
celeb
10.08.2018 20:49
#
Ja tie vysokostupnove piva nejak nemusim. Viem si 'posmakovat' na dobrej IPE, ci ejliku, ale zlaty rez je (aspon pre mna) niekde medzi 11. a 12. stupnom.
Vid zlata Stupavarska 11-tecka.
culé
10.08.2018 21:58
#
Niektore vysokostupnove vedia byt velmi dobre, no urcite nie su svojou tazkopadnostou vhodne na pitie vo vacsom mnozstve. Ja osobne ani IPU alebo ALE nemam rad nacapovanu v pollitraku, po par glgoch mi chutit prestane a len to potom nasilu do seba tlacim.

za Stupavar. Maju aj paradny psenicny vajcen. A ako stupavcanovi mi Stupavar chuti nasobne viac
celeb
10.08.2018 22:57
#
ako chvalabohu za tieto remeselne pivovary a exploziu novych chuti, voni, farieb ... celkoveho pohladu na pivo. Akurat sa mi zda, ze sa vsetci az moc predbiehaju o najstupnovitejsie pivo. Tie 20-tky sa takmer nedaju pit (prem mna - samozrejme kazdy ma inu chut). Prave preto ocenujem, ak niekto toci aj nieco, co sa da pit aj od smadu.
Napr. taka Koutska desitka ... ale chutnych desiatok je ako safranu. Nikto sa s tym nechce ... one.
culé
11.08.2018 08:53
#
Osobne radim asi vino nad pivo, no tiez som rad, ze sa to niekam pohlo. V Stupave poslednych par rokov kazdorocne fici aj pivny fest, kam chodi vyse 20 malych pivovarov a rok od roka je ucast vyssia a vyssia.
Raz som pil belgicku tusim dvadsatstvorku a mne chutila, je to rozhodne nieco ine, nez model piva "od smadu". Ale minimalne teraz v lete by som uvital skor tie desiatky. Kout je fajn, poznas aj ine, ktore su obstojne?
Este k Stupavaru - asi rok (?) dozadu varili varku klasickeho leziaku, ale trinastky. Nemal som z nej dojem, ze by bola tazkopadnejsia, nez jedenastka, no chutovo ju aspon u mna predcila, snad najchutnejsi leziak, aky som pil.
mimi_united
10.08.2018 21:10
#
A nie je falošná deviatka vlastne šesťka?
151bar151
10.08.2018 21:47
#
Messi je stejně hlavně křídlo...
Andy Conceicao
11.08.2018 01:07
#
V pohode video.
SixSense
11.08.2018 13:37
#
Falošný manažér - Stramaccioniho vynález?
Kixi Syhimour
11.08.2018 21:03
#
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.