Bican v Síni slávy českého fotbalu nebude, nechce to jeho syn

22.02.2012 09:50 - Aktuality
Pepi Bican (vpravo) (© slavia.cz)
 
Legendární útočník Josef Bican do Síně slávy českého fotbalu uveden nebude. Postavil se proti tomu jeho syn Ivan, podle kterého se Fotbalová asociace ČR nikdy nevypořádala s tím, že komunisté v minulosti prostřednictvím fotbalu perzekuovali jeho otce. Místo bývalého kanonýra se ocenění dočká Ladislav Novák, řekl dnes ČTK mluvčí FAČR Jaroslav Kolář.

"Dohoda není možná. Dokud se nevyrovnají s naší rodinou, nedávám k tomu souhlas," uvedl pětašedesátiletý Ivan Bican v rozhovoru pro Lidové noviny. "Očekával bych, že společnost, která se distancuje od komunistické minulosti, mu odškodnění postoupí. Nejde o peníze, těch mám dost, ale o vyrovnání dluhu," dodal.

Bicanova syna se prý navíc dotklo, že s ním otcovo uvedení do Síně slávy nikdo nekonzultoval a předseda FAČR Miroslav Pelta o něm pouze informoval dopisem. "Nechtěli ho uvést jako číslo jedna ani číslo dvě. Před ním je hezká řádka hráčů," dodal a jako majitel práv "Pepiho" Bicana pohrozil FAČR v případě otcova uvedení do Síně slávy soudem.

"Byť si myslíme, že máme právo uvést pana Bicana do Síně slávy, nakonec jsme se rozhodli jeho synovi vyhovět. Nechceme se pouštět do žádných soudních sporů ani mediálních válek. Pepi Bican zůstane v Síni slávy v našich srdcích, ale oficiálně jej nahradí druhý v pořadí," řekl Kolář Lidovým novinám.

Bican zvítězil v hlasování se ziskem 48 bodů, druhý Novák jich obdržel 28. Bývalý obránce, který loni v březnu v 79 letech zemřel, bude do Síně slávy uveden v pondělí při slavnostním vyhlášení výsledků ankety Fotbalista roku na pražském Žofíně.

Ivan Bican nedávno vedl spor i se Slavií a klub na podzim přinutil sundat ze stadionu v Edenu obří Bicanovu fotografii, protože si nepřál, aby bylo jméno jeho otce spojováno s novým vedením klubu v čele exministrem dopravy Alešem Řebíčkem. Podle Lidových novin však v posledních týdnech došlo k narovnání vztahů a Slavii věnoval alba fotografií, výstřižků a další předměty z Bicanovy pozůstalosti.
Vytvořte si účet na bet365 a získejte 100% bonus až 1.500 Kč.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 1794
Komentáře (96)
mistr jouda
22.02.2012 09:52
Puskas
22.02.2012 10:02
A není právě toto jakési odškodnění?
r.mrazik
22.02.2012 10:02
co je to za komedie?
OndraX
22.02.2012 10:03
Co k tomuto zase říct ..
REPLIKATOR
22.02.2012 10:04
Jeho syna jsem ve sporu se Slavií chápal, ale tohle už přehání
Nomad008
22.02.2012 11:17
Kiwi-21
22.02.2012 14:11
Milosheeneczech
22.02.2012 10:05
Don Dani Ocho
22.02.2012 10:16
Josef Bican se dožil 88 let a do poslední chvíle to byl gentleman a svéprávný, rovný a ctnostný člověk. Jeho syn je v 65 senilní a chová se jako idiot! Nejdřív spory se Slavií a teď tohle! Kretén!
Kepy_FCB
22.02.2012 10:16
No jo slávisté - VĚČNĚ UKŘIVDĚNÍ
Don Dani Ocho
22.02.2012 10:20
Ou to byl teda vtípek...to FCB znamená podporu toho klubu, co nejspíš brzo opustí českou prvoligovou scénu?
Puskas
22.02.2012 10:20
Tak u Pepiho to beru. Hráč na úrovni Pelého, do poslední chvíle života neuznaný ani doma tak, jak by měl, osud hrál proti němu i v kariéře, takže neměl možnost plně projevit svou genialitu. Tyto řeči v souvislosti s ním nevytahuj.
Don Dani Ocho
22.02.2012 10:25
Souhlasím, ikona, ale měl velkou smůlu na dobu a režimy....
adalbertus
22.02.2012 10:28
Coco_Bounty
22.02.2012 10:31
Režim hrál i proti Puskásovi a jak to Ferenc elegantně vyřešil, stal se ještě slavnějším!
adalbertus
22.02.2012 10:33
na něho taky plivali
Coco_Bounty
22.02.2012 10:35
Vždyť jo, ale on se jim v dresu Realu mohl jen smát!
Puskas
22.02.2012 10:34
Nejlepší léta prožil Pépi za války, v Itálii 1934 zařízl Rakušany v SF rozhodčí, u Ference možná nebýt 56., tak zůstal doma, kdo ví. Každopádně snad žádný hráč světové špičky nedostal tolik překážek do cesty jako Bican.
Don Dani Ocho
22.02.2012 10:35
Ferenc hrál ve fašistickym Španělsku, ti proti němu moc nebyli...
Coco_Bounty
22.02.2012 10:36
Jak už jméno napovídá, hrál i v Maďarsku.
Don Dani Ocho
22.02.2012 10:39
Jméno napovídá, že byl Maďar....překvápko...
Coco_Bounty
22.02.2012 11:15
Výborně. A v Maďarsku proti němu byli, proto odešel do Realu.
Puskas
22.02.2012 11:16
ne, odešel kvůli 56.
Coco_Bounty
22.02.2012 11:17
no kvůli potlačený revoluci v Maďarsku . . .
Puskas
22.02.2012 10:38
Fašistickém?? o jé.
Don Dani Ocho
22.02.2012 10:39
Myslíš snad, že byl Franco komouš?
Puskas
22.02.2012 10:41
Právě že byl zapřísáhlý antikomunista a bolševika nepřipustil k lizu, dodnes ho levičáci špiní a osočují ho z fašismu a já nevím čeho ještě.
Don Dani Ocho
22.02.2012 10:42
Tak čemu se divíš, vždyť jsem řekl, fašistické Španělsko...proč jsi psal ty otazníky?
Puskas
22.02.2012 10:43
protože fašoun nebyl.
Don Dani Ocho
22.02.2012 10:44
Ale já myslim celou dobu Franca...Puskásovi ti španělští fašisti moc nebránili v kariéře.
Puskas
22.02.2012 10:46
vždyť to říkám- fašoun Franco nebyl a ten přídomek fašistický je neoprávněný
Puskas
22.02.2012 10:46
stejně jako třeba u Salazara
SanchoPancha
22.02.2012 10:47
Franco nebyl fašista?
Puskas
22.02.2012 10:53
Co si pod tím pojmem představuješ? Antiliberála a antikomunistu? Pak ano. A když tyto dva směry po válce prakticky všude ve světě zavládly, je jasné, že jak Franco, tak Salazar dostávají ty nejhanlivější přídomky od těch, co mu nemůžou přijít na jméno, protože jim dal pohulit. Když dnes řekneš fašista, každý si představí toho maniaka s knírkem, koncentráky, miliony mrtvých. Když řekneš, že Franco nebo Salazar byli fašisti, dáváš jim jasnou nálepku. Problém je, že u nás dodnes nevyšla seriozní monografie o něm, vše je psáno z jasného úhlu pohledu.
SanchoPancha
22.02.2012 10:56
Když se řekne fašista, tak si představím Mussoliniho, Perona, nebo Franca, ne Hitlera.
Puskas
22.02.2012 10:59
Dobře - plno lidí si představí Hitlera, protože se podařilo smísit národní socialismus s fašismem, nehodilo se do krámu to slovo socialismus. A nerozebírá se to, jen se to řekne a hotovo. Byl fašista - Vy neznalí problému si udělejte obrázek sami, v minulosti jsme Vám dali dost indicií, co to slovo znamená. Klasické nálepkování, vybere se nějaká událost či prohřešek, které se dají jako důkaz bez širšího kontextu, vysvětlení atd.
Don Dani Ocho
22.02.2012 11:24
Neznalí? A kde bereš, že ty jsi? Francisco Franco byl fašista, i když jeho režim nebojoval za druhé světové války na straně Osy, i když nepadl s válkou a udržel se do jeho smrti, i když byl odlišnější než ten Mussoliniho. Ano, Salazar fašista nebyl, to byl sice autoritativní režim s určitými fašistickými prvky, ale nebyl to klasickej fašismus, i když by se tak taky dal označit. Nacismus se vyvinul z fašismu, ale je obohacenej o spoustu nových prvků. Stejně tak perónismus je plodem fašismu, ale má trochu upravenou, modifikovanou podobu. Takže nevím, kde bereš ty svoje informace, ale o pravicových ideologiích a této problematice vím dost, proto s tebou zásadně nesouhlasím.
Puskas
22.02.2012 11:30
Neznalí problému je myšleno na všechny ty, jimž stačí jedno heslo - v tomto případě fašismus a masa lidí si přiřadí koncentráky, řečeno ve zkratce. A přečti si ještě jednou, co jsem napsal - píšu o o tom jak jsou ti dva prezentováni. Jestli mám rozebírat jednotlivé položky Francova režimu, tak to sorry.
Don Dani Ocho
22.02.2012 11:39
Já znám jednotlivé položky frankismu. A Hitlera s Francem spojuješ tady ty, já neznám nikoho, kdo by je dva házel do jednoho pytle. Oba základem fašisti, ale oba režimy naprosto odlišný. Nebo snad bereš třeba Lenina a Stalina a jejich režimy jako stejný, páč byli oba komouši? To nejde. Hitler a Mussolini byli navíc lidstvem odsouzeni jako zrůdy, Franco tolik fakt ne, navíc ve Španělsku na tu éru vzpomínají jako na zlatý časy.
SanchoPancha
22.02.2012 11:43
Nesouhlasím s tím, že ve Španělsku vzpomínají na Francovu dobu jako na zlaté časy. Zejména Baskové, Katalánci, ale i další se na tu dobu nekoukají pozitivně.
Don Dani Ocho
22.02.2012 12:38
Jasně, myslel jsem etnický Španěly...:D ne autonomní oblasti, i když tehdy jí měly docela rozsáhlou.
Coco_Bounty
22.02.2012 11:45
U nás také někteří zpomínají na komunismus jako na zlaté časy
Don Dani Ocho
22.02.2012 12:46
jj, smutné....naštěstí to vymírá.
Puskas
22.02.2012 11:45
Já znám lidi, co dávají Franca s Hitlerem do jedné řady. Ale já furt mluvím - když píšu o tom slučování pojmů - o těch, co to nestudují do hloubky. Když někdo, klasicky divák, ve zprávách uslyší "fašista Franco", jaký závěr si asi udělá On neví, že Benito začal, že Hitler se k moci dostal až r. 1933, mu to je jedno. Má škatulky a hotové, šmytec. Tím jsem byl ovlivně, když jsem to psal. A Lenin se Stalinem jsou o něčem jiném nejen z podstaty založení obou - fanatický revolucionář L. a netvor S., ale i časem, jaký kdo měl. Mám za to, že Lenin by časem přistupoval k podobným krokům, čímž nemyslím nějaké paranoidní likvidování odpůrců. Ale to je spekulace.
Don Dani Ocho
22.02.2012 12:44
Oka, bohužel jsou i hloupí lidé, neznalí. Zkrátka na závěr,souhlasím, že Franco nebyl něco jako Hitler či Mussolini, ale fašista to byl. A já osobně nemám vůči fašismu takovou zášť, dá se na něm najít spousta kladného. Psal jsem o tom i seminárku. S tím komunismem těžko říct no, spíš by mě zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby se k moci dostal Trotsky.
Puskas
22.02.2012 12:47
To je otázka - revolucionář klasického střihu, nejvzdělanější Rus za dobu panování režimu, přitom určitě neméně krutý. Kdysi napsal kdosi zajímavou větu o Chruščevovi - začal mírně, skončil by podobně jako Stalin, který též hned nevyvražďoval. Něco na tom bude.
Liquid
22.02.2012 16:56
Puskas
22.02.2012 10:28
Aby ještě neprotestoval proti té fotce, co tu je
Y.N.W.A
22.02.2012 10:40
no a nemá tu třeba někdo nick PepiBican? ...aby mu nedošla obsílka k soudu, bacha na to, dnes se dějí věci
SanchoPancha
22.02.2012 10:45
Ten Ivan Bican je zvláštní člověk. Buď je to moralista a velmi zásadový člověk, nebo naprostý idiot. Moc nevím, co si o něm myslet. Mimochodem, když po Pepim pojmenovali hvězdu sluneční soustavy, tak proti tomu nikdo neprotestoval. Teď dělá humbuk pokaždé, když se začne někde probírat jméno jeho táty. Zajímalo by mě, co by na to řekl sám Pepi Bican.
kecaldovseho
22.02.2012 14:43
Asi planetku.bo hvězda je tu jen jedna.
SanchoPancha
22.02.2012 14:48
Možná to byla nějaká pidiplanetka, už je to moc dlouho, co jsem o tom četl v časopise Fotbal.
kecaldovseho
22.02.2012 16:06
Á Fotbal, to byly časy.Budiž mu země lehká.
SanchoPancha
22.02.2012 16:08
Byl to skvělý časopis. Ale Hattrick ho úplně převálcoval.
kecaldovseho
22.02.2012 16:29
Nó, Hattrick měl větší obrázky.............Jinak se mi Fotbal zdál lepší.
af
22.02.2012 14:51
hvězdu sluneční soustavy ? tak to je síla. Proboha to jako myslíš vážně? o je hodně smutný.
SanchoPancha
22.02.2012 15:10
No jo, i já se občas dopustím trapné chyby.
centos
22.02.2012 20:45
Pepi vyjde v 7:15 a zapadne v 18:47
muzajs
22.02.2012 22:30
Mno - když Pepi vychází 7:15, tak zapadá asi v pět odpoledne, to vím bezpečně - mám padla v práci.
centos
22.02.2012 22:53
Já při psaní uvažoval, jestli nemám víc popřemýšlet, v kolik by tak Pepi mohl zajít, aby to lépe sedělo, ale pak jsem si řekl, že až takový rýpal nikdo nebude..
kecaldovseho
22.02.2012 22:58
No, kdyby to byla hvězda, tak ty většinou vycházejí večer a ne ráno ( teda oni asi vychází, no nejsou vidět.) , ale ona je to planetka a ty tak úplně asi denoděnně nevychází že?
kecaldovseho
22.02.2012 23:03
,,dennodenně"
centos
22.02.2012 23:10
Prd, Pepi vychází ráno, Japonci ho mají na vlajce.
kecaldovseho
22.02.2012 23:13
To je tak blbé, že nevím co říct ,aby to náhodou nebylo ještě blbější.
centos
23.02.2012 09:28
Ztratil jsi na začátku nit..
ListerRD5692
22.02.2012 10:56
Ten jeho spor s vedením Slavie jsem chápal, ale tohle?
RandyMarsh
22.02.2012 11:10
TYPICKEJ SESIVKA
Pepi Bican
Losinho
22.02.2012 13:16
Pepi Bican je sešívka, jeho syn má se Slavií společné jen jméno.
Kejml
22.02.2012 15:53
Jenže současné vedení nejsou sešívky,jsou svině který si udělali dojnou krávu ze státu,z každého z nás a ted z části těchto peněz živí Slávii.To jsem pochopil že s touto Slavií Neslávií nechtěl spojovat jméno svýho otce,ale tohle s tou Síní slávy neuznávám,Pepimu by to udělalo radost,být živ,určitě neodmítne.
Kanon
22.02.2012 11:30
Může mi někdo vysvětlit o co tomu pánovi vlastně jde? To má jako dnešní FAČR platit jemu za to, že jeho otce komunisti perzekuovali? A když už jsme u toho, jak přesně ho komanči perzekuovali?
Puskas
22.02.2012 11:32
Přišel o majetek - např. dva činžáky, musel k lopatě, musel do Vítek a Hradce, denunciace jeho jména byla na denním pořádku atd.
Kanon
22.02.2012 11:56
Aha, díky. Ale nechápu, co s tím má teď jako FAČR dělat, aby se Ivan uklidnil.
Puskas
22.02.2012 11:58
I z oficiálních míst byl dost řezán. On (syn) vlastně ani neřekl, co přesně chce.
Coco_Bounty
22.02.2012 12:01
Možná něco jako omluvu, těžko říct. I když k čemu je omluva od lidí, kteří s tím nemjí nic společného?
Kanon
22.02.2012 12:21
Možná, že to ani sám neví. Z následujících vět mi přijde, že pán už nemá úplně jasno v hlavě.
"Dohoda není možná. Dokud se nevyrovnají s naší rodinou, nedávám k tomu souhlas", "Očekával bych, že společnost, která se distancuje od komunistické minulosti, mu odškodnění postoupí. Nejde o peníze, těch mám dost, ale o vyrovnání dluhu"
Aneb dokud se společnost (což je vlastně 10M lidí) nevyrovná s mou rodinou, nedovolím fotbalové asociaci uctít mého otce.
Puskas
22.02.2012 12:28
Co na tom nechápeš? Jde mu o jakési morální odškodnění, jen neřekl přesně jaké. Ale je to zbytečná fraška.
Miky.77.14
22.02.2012 12:28
Na co si hraje ten blb, nic nedokázál tak ať neubírá na slávě Pepimu po smrti
Losinho
22.02.2012 13:18
Lidé jako Ivan Bican, tedy ti, kteří si myslí, že díky části života prožité v USA spolkli celou moudrost světa, jsou někdy opravdu k "popukání".
klos
22.02.2012 13:26
On nejdriv nazve Slavisty "nejvetsima gaunerama" v ceskej spolecnosti, domuze se sundani fotky Pepiho Bicana z Edenu, aby s nima za 2 mesice byl kamarad a predal jim nejaky alba atd. Pak, kdyz chce FACR uznat velikost jeho otce, tak i kdyz na to absolutne nema pravo, zakaze jim ho uvest do Sine slavy. Co ma jako FACR delat s tim,ze jeho otce ty rudy svine perzekuovali? Ten clovek u me ztratil respekt. Zda se mi, ze kaze vodu a pije vino...
af
22.02.2012 14:36
klasickej slavistickej cirkus.At si toho rakušáka .....
Mada
22.02.2012 15:46
Týpku táhni...
Don Dani Ocho
22.02.2012 16:33
1) Co má Ivan Bican společného se Slavií? Nic. Jeho otec za ni hrál, ale on s ní nemá nic společného, maximálně jí fandí. Takže tyhle kecy na Slavii jsou dost ubohý a laciný.
2) Rakušana? To myslíš vážně? Ano, sice se narodil ve Vídni, ale českým rodičům, tudíž to byl etnický Čech. Navíc tehdy ani samostatný český stát ještě neexistoval. A velká část obyvatel Vídně byli tehdy, ještě za monarchie, Češi. I když se dnes koukneš na jejich příjmení, slušně velká část má česká. Proto se dělá z Rakušanů prdel, že jsou to poněmčelí Češi.
3) Sečteno podtrženo, nechápu, jak můžeš Bicana hanit. Jednalo se o jednoho z nejlepších, ne-li nejlepšího českého fotbalistu všech dob, vynikajícího fotbalistu a slušného člověka. Místo slov hany by tady mělo být pění ód na jeho jméno a vzdávání holdu. I když nebude v Síni slávy, byla to legenda s velkým L, nejen ikona sešívaných, ale celé české kopané. Navždy nám zůstane v srdci a právem podle mě patří do panteonu našich národních hrdinů.
Puskas
22.02.2012 16:45
czech březáček
22.02.2012 18:06
Mada
22.02.2012 18:17
Losinho
22.02.2012 19:58
Kenneth
23.02.2012 00:31
Amen
Kejml
22.02.2012 15:23
Spor se Slávií jsem naprosto chápal,ale tohle je docela blbost.Pepi si zaslouží být v síni slávy a nevím jak jinak by se s tím současní lidé na svazu měli vypořádávat.
Kejml
22.02.2012 15:45
Ten měl kurva pech!!Nejdřív MS v Itálii kde nemohl vyhrát nikdo jiný než domácí,naši by za normálních oklností přijeli se zlatou,škoda tý ošklivý doby,zlatá z Ms by byla obrovský přínos pro budoucnost českýho fotbalu,hrůza co se dělo nejen ve finále,Pepi pak za nás mohl jet v 38mým,ale tehdy byl problém udělat za měsíc pas,tam nám hodně chyběl,pak válka v jeho nejlepším věku a po válce zasraný komunisti!!To je strašně smolnej příběh určitě vyjímečnýho hráče v historii fotbalu.Jak já říkám,tihle vyjímeční hráči by se v týhle době normálně přizpůsobili dnešnímu fotbalu a byli by hvězdami i ted.Když jsem třeba viděl finále z Chile,tak to byl na tu dobu dobrej fotbal,naši byli min. vyrovnaným soupeřem,škoda chyb do tý doby výbornýho našeho golmana.Ale např. křídelní hra kde lítali tuším Kadraba s Adamcem,to bylo naprosto moderní,mě se ten fotbal líbil,ti hráči hráli to co byl v tý době vrchol,ale dnes by se normálně přizpůsobili,není to tak že byly hvězdy kvůli tomu že byl pomalej fotbal,Bican měl prý stovku za 10,5 a v kopačkách,tu rychlost by využil v dnešním fotbale,o jeho technice a dalších dovednostech asi netřeba pochybovat,byl vyjímečnej,škoda doby v který žil.
czech březáček
22.02.2012 18:06
j0nathan
22.02.2012 16:27
Ivan už je asi trochu senilní...
muzajs
22.02.2012 16:51
Ach jo... "Oni mi rozšlapali bábovičku, béééé... Teda vlastně né mně, ale mýmu tátovi. A né oni, ale ti před nima. To je jedno, stejně si od nich ty bonbóny nevezmu." - Kristekráli, opravdu má společnost zapotřebí, aby jednotlivci vedli žabomyší války?
Liquid
22.02.2012 17:01
tos mě docela zklamal, je to jednak jeho právo nakládat s odkazem svého otce, a za druhé má taky pravdu, Pepi nebyl ani lehce naprůměrný hráč, byl to hráč celosvětového formátu a měl být uveden jako 1.hráč popřípadě hned za Masopustem
muzajs
22.02.2012 18:40
Tak za prvé - právě proto, že byl Pepi Bican výjimečný tak by nějakej synátor neměl s jeho odkazem nakládat tak, že to vyvolává ubohé spory a nesmyslné diskuze. Za druhé - v Síni slávy to vypadá tak, že byli zatím zvoleni za r.2006 Josef Masopust, za r.2007 Andrej Kvašňák za r.2008 - Antonín Panenka, za r.2009 - František Veselý, za r.2010 - reprezentace Československa, vicemistři světa 1962. Čili jediný, kdo se asi žádným způsobem nemůže poměřovat s Pepi Bicanem, je František Veselý, ale ten to dostal spíše proto, že nás v té době bohužel navždy opustil. Kvašňák, Masopust, Panenka i stříbrní z Chile se určitě nějak významově s Bicanem poměřovat mohou, samozřejmě nejde o to, kdo byl rychlejší nebo kdo uměl líp kopnout roh. Takže válka o to, jestli bude Bican první nebo druhý, je podle mě žabomyší válka o hovno v rendlíku. Ale co je hlavní - v té Síni přece NENÍ žádné pořadí, žádné očíslované sedačky, na kterých by měl někdo triumfálně sedět s pocitem, že čím nižší číslo, tím větší frajer. Je to Síň, ve které se mají po každoroční volbě scházet osobnosti, každý rok o jednoho víc. Můj názor na pana syna je ten, že když nechal sundat tu podobiznu Pepiho ze stadiónu, neměl jsem z toho radost, ale ještě jsem nějak chápal, že pan syn nechce spojovat Pepiho a Řebíčka. Ovšem zákaz uvedení Pepiho do Síně slávy je prachsprosté zviditelňování vlastní osoby a pokus o vytřískání nějakého kapitálu (ať už hmotného nebo nehmotného) - takhle se nechová strážce odkazu, ale obyčejný parazit. U mě skončil.
pyspetr
22.02.2012 19:58
to je dobrý kokot ten jeho syn
marty9637
23.02.2012 15:16
To je tak když syn roste ve stínu svého otce a nikdy ani omylem nedokáže naplnit jeho potenciál.. Pak se z nich stávají takovýhle rozmazlení fracci.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.
TOPlist