Bazaly, děkujeme

29.05.2015 09:25 - Aktuality
 
Tehdy na jaře, devatenáctého dubna roku 1959 se světu otevřel nový fotbalový stánek. Jeho místo se nacházelo ve slezské části Ostravy, na pravém břehu řeky Ostravice, Bazaly, stadion a domov Baníku na více než 56 let...

Jak vlastně vznikl název pro tento stadion?
Jeho jméno se odvozuje od těžby čediče, německy řečeno basalt, počeštěle pak správně bazalt. Tento čedič se v Ostravě těžil v 19. století a používal se třeba jako podklad pro stavbu místních silnic. Lomy pro tuto nerostnou surovinu byly například v Muglinově anebo právě na místě, kde dnes stojí domov Baníku. Mimo jiné se zde nacházely až desetimetrové vrstvy tohoto kamene.

Dávno, velice, převelice dávno, ještě předtím, než praotec Čech vyšlápl horu Říp, zde bylo místo dolů a měst moře. A jak se země vyvíjela, vznikaly tu obrovské čedičové kolosy, na kterých jste mohli najít pozůstatky pravěkého mořského života, různé ulity, otisky trilobitů anebo kolonii zkamenělých ústřic.

V 50. letech přestávala účelům vyhovovat Stará střelnice a proto bylo rozhodnutoo stavbě nového stadionu. Funkcionáři Baníku prosazovali myšlenku nového stadionu Bazaly ve Slezské Ostravě, jelikož právě zde, na pravém břehu Ostravice fotbalový klub vznikl a měl zde podle nich i hrát.

Pro výstavbu stadionu Bazaly bylo sice využito přírodních svahů, přesto muselo být přemístěno 135 tisíc kubíků zeminy, položeno celkem téměř pět kilometrů drenáží a kilometr kanalizace. Dokončení a slavnostní otevření stadionu Bazaly se uskutečnilo na jaře roku 1959. Na čerstvě položeném trávníku se nemohlo ještě hrát, a tak se utkání s ČH Bratislava muselo přeložit na městský Stadion odborářů. Premiéra stadionu Bazaly při prvoligovém fotbalovém zápase se odehrála 19. dubna při utkání první ligy, kdy Baník Ostrava hostil fotbalisty z Ústí nad Labem.

Stadion Bazaly se začal budovat na konci 50. let 20. století, což pro naši zemi nebyla zrovna příjemná doba. Ovšem sport měl i v ocelovém srdci republiky, jak se Ostravě říkalo, svou tradici. Obzvláště fotbal, který se tu hrál již před 2. světovou válkou, měl ohromnou základnu lidí, kteří se zasadili o vybudování nového stadionu.

Stavělo se ale dosti kvapně, bez řádného geologického posudku a průzkumu, což v těchto místech mohlo způsobit malér a také, že k jednomu došlo. V roce 1997, kdy přišli prudké přívalové deště, se hřiště začalo propadat, údajně v důsledku poddolování. Pravda byla ale taková, že po spojeneckých náletech v roce 1944 vydala německá správa města Ostravy rozkaz vybudovat protiletecký kryt a to právě pod dnešními Bazaly. Dřevo z výztuží po letech chřadlo, kanalizace nestačila vodu odvádět pryč, a tak došlo k vytopení starého německého krytu, díky tomu se, jak už jsem uvedl, propadla hrací plocha. Po těchto událostech se hledaly zpětně plány krytu, zjistilo se, že městský výbor po roce 1945 nařídil kryt vyplenit. To se udělalo jen napůl, pouze přední část, zbytek, který byl pod dnešním trávníkem, se pouze zasypal. A to způsobovalo nestabilní podloží hřiště.

Otevíracím utkáním, jak již víte, byl souboj se severočeským Ústím nad Labem a hosté přijeli jako nevděčný host při velké slávě. Domácí Baník porazili 3:2, což dle některých historických pramenů fanoušci Slezské nesli velmi nelibě a již tehdy došlo k nešvaru na tribunách. Tehdejší garnitura proto nařídila postavit plot, aby se zamezilo dalším případným problémům.

Bazaly během své životnosti zažily jak salvy radosti, tak i potoky slz. Z obou emocionálních možností je toho tolik na výběr, ať již slavná a úspěšná éra za dob Evžena Hadamczika, kdy Baník vyhrál dvakrát za sebou mistrovský titul (1979/80 a 1980/81) a vytvořil tu úctyhodnou sérii v podobě 74 utkání bez prohry. Dále by tu byly výhry v evropských pohárech, s nepořízenou odtud odjely například lisabonský Sporting, Bayern Mnichov nebo tehdy velmi silný Magdeburg. Anebo slavné bitvy proti Aston Ville, Galatasarayi či Dynamu Kyjev. Mimochodem, mezi chachary se dlouho a s nadhledem říkávalo, že právě dohra fanoušků Baníku, kteří prohnali vojenské příznivce Dynama Kyjev, znamenala předzvěst Sametové revoluce. Bylo to na podzim roku 1989, pár týdnů před začátkem pádu komunistické moci v tehdejším Československu.

Z bližší historie nelze zapomenout na úchvatnou mistrovskou "jazdu" z ročníku 2003/04, v neděli skončil mistrovský zápas a již v pondělí stáli ve frontě nedočkavci, aby o víkendu mohli znovu vyprodat náš milovaný svatostánek.

Z osobního hlediska, když pominu mistrovskou sezonu, nemohu zapomenou na utkání proti pražské Spartě na podzim roku 2008, kdy plné Bazaly viděly zasloužené vítězství 2:0 (a mohlo být vyšší, kdyby rozhodčí tehdy správně uznali Svěrkošovu dělovku) s nezapomenutelnou kartoniádou "Welcome the Bazaly" či tehdejší remízu v ročníku 2009/10 proti Mladé Boleslavi, kdy jsme byli pár minut doslova od titulu, než hosté z Mladé Boleslavi vyrovnali na 2:2. A co teprve oslava po výhře nad pražskou Slavií, po níž hráči na hřišti slavili společně s fanoušky za použití "velmi nebezpečné" pyrotechniky... Těch zážitků je nepopsatelně moc...

Mezi ne příliš veselou historii lze nejspíš zařadit až současné roky, v devadesátých letech klub málem zbankrotoval, následný příchod Tomáše Petery a další boj o život, než přišel poslední hrobník Baníku, který aby zachránil samotný klub, musel prodat městu stadion. Po eskapádách v průběhu utkání Baníku s nesmiřitelným pražským rivalem Spartou v sezoně 2013/14 musely být Bazaly okleštěny nižší kapacitou návštěvnosti, nejdříve to bylo až nepřijatelných necelých 9.000 platících diváků, po intervenci byla kapacita "navýšena" na 10.060 míst. Původně se přitom na stadion vešlo 17.372 fanoušků.

Svatostánek Baníku ale pamatuje i vyšší návštěvnost. Kde jsou ty časy, kdy na přátelské utkání FC Baník Ostrava-Brazílie (1:0) přišlo přes 30 tisíc diváků. To samé platí i na souboj týmu ze Slezska proti tehdy dominantnímu Bayernu Mnichov.

Žel bohu, v současné době, v současně probíhajícím ročníku jsou návštěvy velmi nízké a nedůstojné. Hlavní problém, proč tomu tak je hledejte v kanceláří vedení klubu FC Baník Ostrava.

Po 56 letech čeká Bazaly poslední mistrovské utkání, v sobotu od 17:15 nastoupí domácí Baník proti pražské Dukle. Můžeme očekávat více než důstojné rozloučení s tímto až kultovním fotbalovým stánkem, který si to za svoji historii více než zaslouží.

Děkujeme, Bazaly!
Autor: Ondřej Procházka
Počet zobrazení: 6494
Komentáře (230 / 0 nových)
Puskas
29.05.2015 09:31
#
Ach jo...
Feind
29.05.2015 09:32
#
slo by u autora psat i pripadne nicky na ef? samozrejme jen pokud to autorovi nevadi, docela by me zajimalo, kdo si s tim da praci
Jezdec
29.05.2015 09:42
#
taky bych byl pro
fantomas
29.05.2015 09:45
#
Trevor
Feind
29.05.2015 10:16
#
dik
SadoMasopust
29.05.2015 10:50
#
To mi bylo jasný když jsem otevíral článek, jestli Trevor nebo Puskas
fantomas
29.05.2015 11:04
#
Takže ti to vlastně nebylo jasný
SadoMasopust
29.05.2015 11:18
#
ne
Aldeano
29.05.2015 16:39
#
Nr.Nobody
29.05.2015 17:04
#
Jezdec
29.05.2015 17:38
#
frankiefcb
29.05.2015 10:55
#
spaceq
29.05.2015 16:05
#
MichalKotukov
29.05.2015 09:33
#
adalbertus
29.05.2015 09:35
#
dobře Trevore
Jezdec
29.05.2015 10:14
#
Puskas
29.05.2015 09:41
#
Štve mě, že tam nemůžu být.
adalbertus
29.05.2015 09:46
#
racet
29.05.2015 10:42
#
Taky mě to neskutečně štve
Chtěl jsem si odnést sedačku
Puskas
29.05.2015 10:43
#
Z kanceláře do obýváku?
racet
29.05.2015 10:54
#


Když jsme u toho,tak včera na Bazalech Frňka trénoval Šafarčíka a spol.
Asi krize o hráče
db18
29.05.2015 10:55
#
Musel hráčům ukázat, jak vypadá tvrdá práce.
racet
29.05.2015 11:00
#
Ono to ale chvilkama vypadalo že to berou více vážně než hráči zápas
Puskas
29.05.2015 11:06
#
a teď tam leží v oboře a nožky má nahoře...
Puskas
29.05.2015 10:56
#
Jako že nastoupí v tom předzápase legend?
didosh
29.05.2015 11:00
#
legenda to je už dneska...
racet
29.05.2015 11:02
#
chtel bych videt reakci celého stadionu

Co jsem slyšel,tak ma vedení zápas proti sponzorům v neděli...
frankiefcb
29.05.2015 11:12
#
Puskas
29.05.2015 11:14
#
může dát sponzorům gól?
patas92
29.05.2015 11:20
#
Baník má nějaké sponzory?
kubys
29.05.2015 11:25
#
Puskas
29.05.2015 11:27
#
Trafika Novák a bistro Hanoi.
patas92
29.05.2015 11:27
#
To jim stačí hrát na malé branky
Puskas
29.05.2015 11:36
#
a za titapadetát
Cukroušek
29.05.2015 12:09
#
golovy utocnik ? nemame ale sezeneme
Puskas
29.05.2015 12:16
#
ten se mi nelíbí
néé, je dobý
racet
29.05.2015 12:11
#
Má,ale ti sponzoři se tim nechcou moc chlubit
Oliver Roland
29.05.2015 12:35
#
To je základ sponzoringu. My Vám dáme peníze a Vy naši firmu nebudete nijak propagovat.
SmradlavySvab
29.05.2015 14:39
#
fenixLFC
29.05.2015 14:40
#
Jezdec
29.05.2015 16:30
#
Aldeano
29.05.2015 16:40
#
db18
29.05.2015 21:34
#
Aldeano
29.05.2015 16:40
#
kubys
29.05.2015 11:24
#
To bude dobrá přesilovka.
Olen, Tomi Hohuluk
29.05.2015 21:11
#
vedeni nejspis vyhraje. mozna i kontumacne...
trevor20
30.05.2015 05:55
#
Pry dorazi i policejni prezident si zahrat
napsty
29.05.2015 09:42
#
Takže by bylo přes 2000?
Puskas
29.05.2015 09:46
#
Na Hradec? To asi ne.
Oliver Roland
29.05.2015 09:45
#
Pěkné ale tne svěrkiho gól podle mě neuznali správně
trevor20
29.05.2015 11:49
#
Ne ne, branka měla být uznána
Poklopowski
29.05.2015 09:47
#
Pro Bazaly i Trevora
Puskas
29.05.2015 09:51
#
Cukroušek
29.05.2015 09:54
#
diky
didosh
29.05.2015 10:53
#
frankiefcb
29.05.2015 10:55
#
spaceq
29.05.2015 16:06
#
pawelFCB
29.05.2015 16:15
#
Arsenalista
29.05.2015 09:48
#
Škoda že to dopadlo tak jak to dopadlo. Děkujeme pane Šafarčíku.
Oliver Roland
29.05.2015 09:48
#
Po prvním zápase proti Ústí prý fans převrátili sudímu auto. Kdo to píská zítra? :)
Puskas
29.05.2015 09:52
#
Někdo místní, přijede vlakem.
Oliver Roland
29.05.2015 10:05
#
Tak po zápase na nádraží. Tradice je tradice.
MichalKotukov
29.05.2015 10:11
#
Puskas
29.05.2015 10:26
#
anebo ji přenést do Vítek:)
dwarf253
29.05.2015 10:36
#
didosh
29.05.2015 10:54
#
DeformFCB
29.05.2015 11:03
#
fenixLFC
29.05.2015 13:17
#
Aldeano
29.05.2015 16:41
#
FUnk
29.05.2015 18:46
#
mistr129
29.05.2015 10:11
#
Převráti mu vlak
Cukroušek
29.05.2015 10:12
#
frankiefcb
29.05.2015 10:56
#
fenixLFC
29.05.2015 13:17
#
Aldeano
29.05.2015 16:41
#
Rarášek
29.05.2015 17:53
#
Uli_Hoeneß
29.05.2015 21:30
#
frankiefcb
29.05.2015 10:56
#
si říkám, že to tu asi bylo o hubu vždycky. Holt rázovity kraj.
Pizzorno
29.05.2015 09:56
#
Vicena
29.05.2015 10:06
#
hezkej článek, Bazaly budou lize chybět
db18
29.05.2015 10:42
#
Murtago
29.05.2015 11:37
#
né, ani né
Pique
29.05.2015 10:15
#
Konečně a je po
raduinho
29.05.2015 10:35
#
dwarf253
29.05.2015 10:35
#
didosh
29.05.2015 10:54
#
Zítra jedu!!!Doufám že na mě zbude lupen.
frankiefcb
29.05.2015 11:14
#
SadoMasopust
29.05.2015 11:18
#
POMOZ I TY, to tam měli nechat.
Aldeano
29.05.2015 16:42
#
kubys
29.05.2015 11:24
#
Ne asi, ale určitě.
frankiefcb
29.05.2015 11:28
#
jj
Aldeano
29.05.2015 16:42
#
Nepoznáš Davida Luize?
Urs
29.05.2015 11:17
#
Tak Bazaly jsou celkem symbolem Baníku, ale každý stadion nemůže sloužit věčně..Ale na druhou stranu stadion ve Vítkovicích vypadá slušné po té rekonstrukci co jsem měl možnost vidět na Zlatý tretře..
frankiefcb
29.05.2015 11:29
#
Tady nejde o to, že by Vítkovice nebyl dobrý stadion na atletiku. My chceme zůstat na Bazalech. Nevěřím tomu, že nesplňují kritéria. Když se druhá liga hraje v lese.
Urs
29.05.2015 11:34
#
Tak to samozřejmě, že Baník patří na Bazaly, ale třeba se jednoho času dostane na rekonstrukci nebo stavbu nových Bazalů, myslím že to bude jen dočasný pobyt ve Vítkovicích, jelikož mně taky mrzí, že na Bazalech už příští sezónu se nebude hrát a rozhodně mi to nepřijde v dezolátním stavu.
lichna
29.05.2015 11:52
#
Tak tomu, že se na Bazaly vrátíme nevěřím. To by se muselo okamžitě změnit vedení města. Palyza tam bude chtít stavět paneláky co nejdříve to půjde. Ačkoliv je zvláštní, že se na FB chlubil fotkou ze setkání s Jankulem,Svěrkošem a Bolfíkem. Kéž by to vše, co se teď děje byl jen dlouhodobý plán jak vyštvat Šafarčíka z klubu..
Urs
29.05.2015 11:58
#
Tak nutno říct, že ale Šafarčík vás zachránil téměř před zánikem..
clovek1
29.05.2015 12:05
#
to máš asi pravdu, ale teď je to zase on, kvůli kterému může Baník zaniknout.
Urs
29.05.2015 12:07
#
Tak je pravda, že vám teďka vlastně hází klacky pod nohy, kdy to vypadalo, že se zase začínáte odrážet ode dna a vypadalo to, že se zase vracíte mezi elitu, ale na konci podzimu neskutečně přestřelil..
frankiefcb
29.05.2015 12:05
#
nezachránil
Puskas
29.05.2015 12:07
#
To jak bych měl děkovat někomu, kdo mě vytáhl z vody, přestože mě strká ze skály.
Urs
29.05.2015 12:08
#
No Řebíček třeba se snaží Slavii dostat tam kam patří, ale už roky se mu to nedaří, jelikož tomu nerozumí (fotbalu), zatímco Šafarčík vás dostával na špici, ale zkazil si to sám, těma přestupama..
trevor20
29.05.2015 12:09
#
Nás dostával na špici ? A čeho ? Exekutorského lejstra pro největší dlužníky?
frankiefcb
29.05.2015 12:11
#
Urs
29.05.2015 12:13
#
No tak minulou sezónu na jaře jste celkem bezproblému udželi střed tabulky a letos jste útočili na poháry, kdyby se chovalk koncepčně, tak by jste byli nejhůř na 6 fleku..
Cukroušek
29.05.2015 12:18
#
Minula sezona bez problemu ? Zase to honili na posledni chvili, ze sme skoncili 10. byla spis shoda nahod a stesti
frankiefcb
29.05.2015 12:31
#
frankiefcb
29.05.2015 12:18
#
bez problému
Urs
29.05.2015 14:26
#
Tak myslím v té jarní části.
Cukroušek
29.05.2015 14:34
#
no vzdyt
frankiefcb
29.05.2015 14:55
#
lichna
29.05.2015 18:39
#
Vždyť do nějakého 23-24. kola jsme byli jasně na sestup. Až pak odešel Komňacký, do sestavy se dostal Narh,Azevedo apod. a díky snad 4 výhrám v řadě jsme se zachránili. Obzvláště díky te výhře v Olomouci. Tam prohrát, tak už podle mě padáme.
Puskas
29.05.2015 12:17
#
na špici? jen přestupama?
clovek1
29.05.2015 12:54
#
přestupy, vyhození trenéra, dosazování rodiny a kamarádů do Baníku (postupný odchod těch co tomu rozumí alespoň trochu a přicházeli lidi bez zkušeností), výmysly s lístkama, lhaní, divné/žádné rozloučení s dlouholetýma hráčema, slibování sponzorů kterých mělo být tolik, že by ani dveřmi neprošli a nakonec za dveřmi nebyl nikdo, ... bylo toho hodně co pokazil, včetně vztahů s městem.
Cukroušek
29.05.2015 12:04
#
Snad se na me jednou usmeje stesti a budu si moct tam ten byt poridit
Krony
29.05.2015 12:09
#
To by ale na ty paneláky musel najít nějakého developera... Mrkni na volné byty v Ově a zjistíš, kolik těch nově postavených zůstalo prázdných, do tohohle se zase někdo tak rychle nepožene znovu. Navíc tady už stavba je a bude potřeba ji nejdříve zlikvidovat, takže další náklady, změna územního plánu atd. Tohle nemůže být pro nikoho lákavé aktuálně. Dokonce ani pro řetězce už Ova není lákadlem, bude se spíše zavírat, než otvírat nová centra.
Olen, Tomi Hohuluk
29.05.2015 21:16
#
demo1
29.05.2015 14:50
#
to mě nenapadlo, kéžby to tak bylo... ale spíš jde jen o to že se palyza baníku mstí a už tak amatérskému vedení hází klacky pod nohy, bazaly se budou na 99% bourat, primátor řekl, že jestli se nedomluví s FCB na pronájmu, budou řešit i jiné než sportovní využití no a pak přišla ta přemrštěná smlouva, to je jednoznačný záměr vyhnat baník z bazalů a rychle začít stavět
fenixLFC
29.05.2015 13:18
#
myslim ze bazaly dopadnu prinajlepsom ako luzanky a aj to este budu radi
Spalovač šancí
29.05.2015 11:29
#
Ještě Ďolíček a bude to
Aldeano
29.05.2015 16:44
#
Der Kaiser
29.05.2015 12:02
#
Škoda že mám zrovna zápas, jinak bych se zajel naposledy rozloučit. Bohužel v návrat už nevěřím. Bazaly dopadnou stejně jak Lužánky, nebo tam bude brzo obchoďák.
C-M@ster
29.05.2015 12:11
#
Nic proti Jabloncům, Libercům, Příbramím at, ale liga by hrozně ožila, kdyby hrály navrchu týmy, na které chodí fanoušci (a měli by kam přijít).
Liga, kde by se o vrch pralo například Brno, Baník, Opava a Frýdek-Místek by byla o něčem jiném.

Jo jinak kolik se vejde do těch Vítkovic? 15 000?
sosna
29.05.2015 12:43
#
Frýdek-Místek
SmradlavySvab
29.05.2015 14:43
#
Garbicz
29.05.2015 15:47
#
Na Frýdek by chodilo plno ;)
lamps08
29.05.2015 15:51
#
Ale muselo by se vyhrávat
hitZor
29.05.2015 17:46
#
Nejde o to, že by se muselo vyhrávat, ale týmy jako Sparta, Baník, Opava apod. přitáhnout víc lidí, než Ústí, Sokolov nebo Pardubice
Uli_Hoeneß
29.05.2015 21:31
#
Opava, fakt lákadlo
chlup
29.05.2015 21:47
#
Jo, Příbram, Varnsdorf, nebo Dukla, to jsou aspoň lákadla
Error
29.05.2015 22:46
#
Proč by ve Frýdku Opava neměla být lákadlo?
raduinho
29.05.2015 13:22
#
Baník
Poklopowski
29.05.2015 13:54
#
Samostatná moravskoslezská liga!
Kyros MUFC / ACM
29.05.2015 14:13
#
aspoň by se pak konečně nějaký moravsko-slezský mužstvo dostalo do Evropy
Puskas
29.05.2015 14:16
#
Zatím se tam dostáváme jen na předligová soustředění v Turecku.
Kyros MUFC / ACM
29.05.2015 14:25
#
Bohužel, to je krutá realita... jediné Slovácko mělo šanci na Evropu, zatímco Baník, Zbrojovka, Jihlava a nebo postupující Sigma se k těmto pozicím v budoucnu asi nedostanou
Poklopowski
29.05.2015 14:26
#
Asi tak
andrew96
29.05.2015 14:33
#
Zbrojovka, Slovácko, Zlín, Baník, SFC, Frýdek-Místek, Karviná, Sigma, Kroměříž, Znojmo. Ideál
Kyros MUFC / ACM
29.05.2015 14:34
#
tak víc mužstev by ta 1. liga asi mít nemohla
Puskas
29.05.2015 14:53
#
A v TV Znojmo-Kroměříž. A v 2. lize Jeseník, Bruntál, Tišnov, Lipnik nad Bečvou, Valašské Klobouky...
Kyros MUFC / ACM
29.05.2015 14:57
#
druhou ligu by pořešila MSFL Hrozná fantasmagorie, ale mě se zamlouvá... konečně by bylo všechno kurevsky blízko
lamps08
29.05.2015 15:31
#
Ještě Uničov - tam mají výborné klobásky a i dokonce makrely
carcass
29.05.2015 16:21
#
spíše Krnov, Dolní Benešov, Háj ve Slezsku, Kravaře, chybí mí cyklovýjezdy za fotbalem...
Puskas
29.05.2015 16:26
#
tak to i Úvalno, hřiště hned u cyklostezky, nádraží naproti, ideální
carcass
29.05.2015 16:32
#
v tom případě i Brumovice, ať si užijeme pořádné lokální derby, a třeba se tam na závěr kariéry vrátí Libor Kozák, pak bych loboval i za Horní Benešov, v létě přes něj jezdím na Slezskou Hartu, tak bych si tam odskočil na ligový fočus
lamps08
29.05.2015 16:31
#
Však co ti brání? Nepamatuješ jak jeden Opavák jel na kole do Jablonce na SFC?
andrew96
29.05.2015 15:33
#
Spíš Brumov, Klobouky jsou saláti, ti hrají s náma.
Cukroušek
29.05.2015 15:35
#
Orlova
frankiefcb
29.05.2015 14:55
#
ještě Jihlava
Kyros MUFC / ACM
29.05.2015 14:58
#
a nový Vítkovice (Poruba)
andrew96
29.05.2015 15:33
#
Nene, v Jihlavě je už příliš čecháčské smýšlení.
didosh
29.05.2015 15:54
#
frankiefcb
29.05.2015 16:00
#
právě, že ne. Měl jsem na škole Jihlaváka, a když mu někdo řekl, že je z Čech ,tak měl rudo před očima. P.S: jo a aktivně chodil do kotle JiIhalvy, jak na fotbale tak na hokeji.
andrew96
29.05.2015 16:14
#
Samotná Jihlava leží na pomezí Čech a Moravy. A klub podporoval vždy spíš českou než moravskou stranu svazu.
frankiefcb
29.05.2015 16:24
#
No Jihlava leží na hranici. Že tam je menší část v co je Čechách neznamená, že stadion leží v Čechách. Stadion leží na Moravě a sama Jihlava se hodně prezentuje jako brána na Moravu.
Kyros MUFC / ACM
29.05.2015 16:26
#
carcass
29.05.2015 16:27
#
zajímalo by mě, jaký je v tom českomoravském pomezí rozdíl cítit se jako "Moravan" a jako "Čech"......ono vůbec definovat se jako "moravan" je dost obtížné, když se u toho nemáš o co opřít
frankiefcb
29.05.2015 16:31
#
No to snad musí cítit ten samotný člověk, jestli se považuje za Moravana nebo Čecha. Já se třeba považuji, jak za Čecha, tak Moravana. Plně využívá možnosti si zvolit dvě národnosti při sčítání. P.S: jak jsem řekl mám to od kamaráda z VŠ, který je jIhalvák, že se považuje za Moravana a to dost někdy i impulzivně.
carcass
29.05.2015 16:38
#
mám ten region rád, často tam jezdím - Polička, Svitavy, Chotěboř, Havl Brod, Jihlava, Třebíč, ale s tou česko-moravskou pseudorivalitou jsem se tam tedy ještě nesetkal....osobně mi uniká, jak definovat to celé "moravanství", možná to má nějakou váhu na jižní Moravě...
Posledni Kovboj
29.05.2015 16:43
#
frankiefcb
29.05.2015 16:49
#
Tak já se cítím jako Moravan i Čech . Jinak tady snad ani nejde moc o rivalitu, jako takovou. Ale to já už nemohu posoudit, jak to cítí tamní lidé, jenom mohu zprostředkovat to, jak to vnímal můj kamarád z Jihlavy.
didosh
29.05.2015 17:12
#
Kurwa už jsem ti chtěl oponovat.Ale poslední větou si mě uklidnil.
andrew96
29.05.2015 17:02
#
Stejně jako může být brána do Čech. Ale dobře, máš pravdu asi, spíš je to Morava. Jak třeba ten tvůj kámoš mluví? To by mně celkem zajímalo.
frankiefcb
29.05.2015 17:13
#
Hrozně Používá koncovky ej a ý, podobně jako Brňáci.
didosh
29.05.2015 17:15
#
To to mě na Brňácích sere.Hlavní město Moravy a mluví se tam strašně...
frankiefcb
29.05.2015 17:30
#
asi tak. Proto za hlavní město Moravy považuji Olomouc.
Kyros MUFC / ACM
29.05.2015 18:05
#
na to jebat, hlavní město Moravy je dáno kvůli Švédům a nic se měnit nebude To že tu pár pičí a piček mluví jako cajzly mě moc nebere... i když hantec by se mohl pomalu zařadit na seznam ohrožených jazyků (i když je to jenom náš dialekt...)
frankiefcb
29.05.2015 21:17
#
nemusíte mluvit prajzky, stačilo by kdyby se v Brně mluvilo nějakým Moravským nářečím, kterých je v okolí dost a ne čecháčsky.
frankiefcb
29.05.2015 21:25
#
prý prajzky, samozřejmě pražsky. Nějak jsem poplantaný
lichna
29.05.2015 22:19
#
Jebat Olomouc. Ostrava vede
Chlupatá máma
29.05.2015 23:44
#
Srovnávat nás s předměstím, starkastadtem a F-M? To nemůžeš myslet vážně, ani kdybys byl z ulítlýho paralelního vesmíru Miroslava Esa Pelty... Neřikám, že by to nemohlo (a nemělo) bejt lepší, ale Slovan má jednu z nejstálejších a i nejpočetnějších fan-obcí u nás. A co se týká kotle, tak je v rozhodně v TOP5 v ČR.
Krony
30.05.2015 00:25
#
TOP 5 v ČR???
Chlupatá máma
30.05.2015 01:31
#
vyjmenuj mi 5 lepších
lichna
30.05.2015 09:18
#
Baník,Slavia,Bohemka,SLovácko,Opava
Krony
30.05.2015 10:32
#
Lepších je spousta. Byl jsem v Liberci 2x a domácí fanoušky jsem ani jednou neslyšel... Není vás slyšet...
Chlupatá máma
31.05.2015 20:04
#
Je to hlavně špatnou akustikou (neuzavřeností) stadionu a umístěním sektoru. Sektor hostů je tam taky špatně slyšet, za posledních x sezón bylo slyšet akorát FCZ a SCF. Občas i Slavie, Ostrava a Sparta, pokud přijede ve větším počtu. Spousta jich rozhodně není, objektivně Slavie, Sparta, Ostrava a momentálně gloryhunterská Plzeň (v počtech) a choreoprezentace máme společně se Slávií nejlepší v lize dlouhodobě.
Kyros MUFC / ACM
29.05.2015 14:15
#
Tak trochu se bojím, že Bazaly dopadnou úplně stejně jako náš statek za Lužánkama... ono je celkově na hovno, že všechny tradiční stadiony v ČR mají na kahánku
Urs
29.05.2015 14:34
#
Bohůžel to tak je, Lužánky jsou pryč, Bazaly budou pryč a Lízátka taky...
dwarf253
29.05.2015 14:50
#
Ono je spíš na hovno, že se fotbalových klubů chytají lidi, kterým o fotbal vůbec nejde.
didosh
29.05.2015 15:55
#
souhlas!!!Fotbal je pro ně pračka na peníze.
C-M@ster
29.05.2015 15:51
#
Za Lužánky teď dojde 23 tisíc kousků.
carcass
29.05.2015 16:19
#
jenom aby to nebylo jen zbožné přání, vidím to na desítku
C-M@ster
29.05.2015 16:33
#
No, je to zbožné přání, ale pod 15 podle mě ani omylem. Leda kdyby nevyšlo počasí.
didosh
29.05.2015 17:14
#
To zas bude Brno zacpané...
didosh
29.05.2015 17:13
#
Takových 15-18 tam bude...
božský John
29.05.2015 15:41
#
Peknej clanek
homeles8
29.05.2015 19:16
#
chlup
29.05.2015 18:37
#
Když už se tady tak začlo vzpomínat...

http://i.imgur.com/kcqg2UY.jpg
lamps08
29.05.2015 18:57
#
Lojza a jeho legendární záclona
monty25
29.05.2015 19:05
#
Jiří Bartl, Karel Orel, Alois Grussmann, Martin Rozhon...

Ještě je mám nalepené ve sklepě na skříni.
Puskas
29.05.2015 19:07
#
Prasek, Axmann...
chlup
29.05.2015 19:07
#
monty25
29.05.2015 19:08
#
lamps08
29.05.2015 19:09
#
Už je tam! Už je tam!
lamps08
29.05.2015 19:15
#
https://www.youtube.com/watch?v=CpT0tUCHP08

"Kaučuk má výborné mužstvo a Opava má nejlepší fanoušky v republice"
"Ozvalo se nám několik majitelů restauračních zařízení a nechali se slyšet, že bude otevřeno pokud bude třeba"
chlup
29.05.2015 19:17
#
taky jsem si to teď pouštěl, restaurační zařízení dobré no
lamps08
29.05.2015 19:19
#
Na tady tom zápase jsem ještě nebyl, ale tady to jsem zažil - https://www.youtube.com/watch?v=F3qpcIJYQPk

V té době Obajdin neskutečný šutér
chlup
29.05.2015 19:23
#
Ten Lumír
Poklopowski
30.05.2015 08:07
#
kristofyk
29.05.2015 19:24
#
Bazaly jsou sice historie, ale to zázemí je fakt odporné, čili dobře, že se to přesouvá do Vítkovic, i když tam je atletická dráha, ale aspoň to bude mít nějakou úroveň. A v druhé lize to bude už úplně jedno, kde se hraje
lichna
29.05.2015 19:38
#
Já teda nevím, ale když sedím na Bazalech na S2, tak se rozhodně necítím špatně. Neplavu tam ve špíně, nepropadám se. Podle mě je to strašně zveličené. Jediné co je fajn, že Vítkovice mají střechu, jinak je to naprosto o ničem.
kristofyk
29.05.2015 19:57
#
Nejde o střechu, ale když si chceš zajít na záchod, tak buď ke křákům nebo do přeplněných nějakých budek a podobně. Nehledě na to, že ty sedačky jsou pěkně zasviněné a uvítal bych je čistější a nemuset si na zápas nosit noviny. Jako přežít se to dá, to jo, ale rozhodně bych to nenazýval komfortem.
lichna
29.05.2015 20:18
#
Raději obětuji komfort a budu na místě s tradicí.. Samozřejmě, kdyby to tam bylo vyloženě odporně, tak je to něco jiného. Záchody tam jsou normální, nejen budky. Pokud ti samozřejmě stačí zajít se vychcat. Neříkám že je to ideál, ale super hajzlíky mě přece nebudou lákat chodit do Vítkovic. Nehledě na to, že jsem zvědav jaké ceny nastaví. Podle mě to bude slušná palka na naše poměry..
kristofyk
29.05.2015 20:23
#
Jasne, ja to nevyvracim, jenom rikam ze není třeba hned hanit vitkovice, když tam to zazemi bude lepsi...i když ta atleticka draha no.
trevor20
29.05.2015 20:49
#
Jde ti o zazemi nebo o Banik?
kristofyk
30.05.2015 13:18
#
Já mám na to svůj názor, Baník neBaník, myslím, že si zaslouží důstojnější stadion, než jsou momentálně Bazaly.
lichna
30.05.2015 13:22
#
Stadion s atletickou dráhou, kde ani nebudeme doma, pro Baník rozhodně není důstojnější, než Bazaly v současném (a podle mě často přeháněném) stavu..
kristofyk
30.05.2015 17:05
#
Já si myslím zase opak no.
lichna
29.05.2015 22:20
#
Jak píše trevor. K čemu nám bude krásný ale cizí stadion?
clovek1
29.05.2015 22:45
#
Navíc jestli jde lidem o záchody, tak záchody by se daly v pohodě přestavět, ale proč by to dělali, když už se několik let řeší, že Bazaly končí
clovek1
29.05.2015 22:51
#
Palec měl být samozřejmě naopak
Cukroušek
29.05.2015 20:35
#
Se sedackama souhlas, nektere hadru nevideliy od doby co vysliy z vyroby. Ale chcani u kraku je klasika,to bych nevidel jako problem :-)
lichna
29.05.2015 22:20
#
Tak hlavně u plotu, ten už toho zažil Sedačky ok, nejsou čisté, ale zase takový problém to není..
Krony
29.05.2015 23:19
#
Modleme se, aby se jim tam nerozlila nafta až ten beton budou dávat pryč. Močovina + nafta to je jedna z nejsilnějších výbušnin. A že té močoviny tam budou vyfiltrované už tuny za ty léta (nemusí to žádný chytrolín komentovat, je to nadnesené)...
lichna
30.05.2015 09:19
#
werwolf
29.05.2015 20:51
#
a čo bude ďalej s Bazalmi? zrovnajú ho so zemou?
vfb
29.05.2015 21:00
#
Snad stínu přijet dokud budou lístky..
clovek1
29.05.2015 22:47
#
Tak hodina a půl před zápasem by stačit měla, ale už teď jsem znechucený tím, jak slyším od lidí kteří tam nikdy nebyli jak se tam těší. Jdou tam poprvé a ptají se, kam mají jít aby je nezbili Teda byla to jedna dvojice, ale i tak...
Krony
29.05.2015 23:11
#
Každý byl jednou na fotbale poprvé...
clovek1
30.05.2015 09:17
#
Byl, ale neměl tolik debilních otázek na věci, kterými je krmí blesk a TV. Chovají se, jako by šli někam do válečné zóny.
cristiano.K.
29.05.2015 22:05
#
200. pro odstoupení Řebíčka ze Slavie
Kepy_FCB
29.05.2015 23:59
#
Hezký článek
Bazaly forever
B.O.F.C
30.05.2015 00:38
#
Bude to velmi zvláštní pocit, když budu naposledy překračovat Ostravici z Moravské Ostravy kvůli tomu, abych navštívil můj život, avšak pocit velmi nepříjemný až zmrazující.

Ale musíme si poslední domácí zápas užít, pak už žádný dlouho nebude.
trevor20
30.05.2015 06:28
#
lamps08
30.05.2015 09:30
#
Šafarčík jak z toho chce co nejvíc vytřískat
lichna
30.05.2015 09:21
#
Tak snad to dneska i skončí důstojně a nepříjde třeba běh na tribunu za Šafarčíkem..
B.O.F.C
30.05.2015 09:31
#
Dle tradic by se dnes mohlo převrátit auto, ale právě od něho
Krony
30.05.2015 10:34
#
I s ním vevnitř... převrátit ze Sýkoráku...
lichna
30.05.2015 11:00
#
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.